Iako sezona iza nas nije obilovala mnoštvom zanimljivosti na stazi i izvan nje, za što je najviše kriva predvidljivost događaja na svakoj od 19 ovogodišnjih utrka, pažljivim osvrtom na događanja u 2015. možemo izabrati nekoliko interesantnih trenutaka, analizirati nastupe i performanse pojedinih momčadi i vozača te odabrati najvažnije događaje koji su obilježili Lotus, Toro Rosso, Sauber, McLaren i Manor Marussiju.
Lotus F1 Team
Nakon katastrofe iz 2014., momčad iz Enstonea je živnula u ovoj godini, a velike zasluge za to ima konkurentna i pouzdana Mercedesova pogonska jedinica koju karakteriziraju dobre vozne osobine. Naravno, to nije jedini razlog; E23 je bolji bolid od nepredvidljivog E22 poznatog po asimetričnom nosu. Lotus je jedna od momčadi koja je nešto više bodova osvojila nakon ljetne stanke, a tome u prilog sigurno ide i postolje Romaina Grosjeana s VN Belgije. Ono čega ćemo se prvo sjetiti na spomen ovog imena su velike financijske poteškoće zbog kojih je trkaća momčad imala velike probleme na stazi, izvan nje i u tvornici. Ovršitelji su nekoliko puta ulazili u Lotusove prostorije, i to zbog dugova prema dobavljačima, a probleme im je pravio i ugovor s bivšim rezervnim vozačem Charlesom Picom. Nekoliko puta su im zaplijenjeni bolidi tijekom trkaćih vikenda te su im bile zaključane garaže i hospitality, ali momčad se nekako održala na životu. Što ne treba čuditi, vodstvo je moralo pronaći načina jer je odlazak u Renaultove ruke bilo samo pitanje vremena. Francuzi su prvo potpisali pismo namjere kupovine ekipe iz Enstonea s kojom su već nizali uspjehe i pobjede, a dogovor je finaliziran krajem godine. Predsjednik i glavni izvršni direktor Alijanse Renault-Nissan, 61-godišnji Carlos Ghosn koji je u nekim krugovima poznat kao ‘rezač troškova’, zapravo je odriješio kesu te najavljuje veliki budžet i velike stvari u budućnosti. Naravno, potrebno je strpljenje, ali cilj je jasan – povratak Renaultove tvorničke momčadi u Formulu 1. Preciznije, na sami vrh. Većina Lotusovih problema je nekako riješena, a ono što nije, pokrit će Renault – njihov novi vlasnik.
Romainu Grosjeanu se očito nije svidjelo odugovlačenje oko prodaje momčadi koja se posljednjih mjeseci nalazila u pravom rasulu pa je prihvatio ponudu Haas F1 Teama koji usko surađuje s Ferrarijem. Iako se od američke momčadi ne mogu očekivati čuda i bolji rezultati od onih koje je Lotus ostvario ove sezone, simpatični Francuz je možda upravo tu vidio svoju priliku – Kimi Raikkonen bi nakon sljedeće godine mogao u mirovinu (pogotovo ako ne popravi svoju formu), a na njegovo bi mjesto možda mogao uskočiti upravo Romain, u čije će podatke iz 2016. uvid imati Scuderia Ferrari. Iako je sve ovo još uvijek možda u domeni znanstvene fantastike, sreća prati hrabre, a ova Grosjeanova odluka bi se mogla nazvati upravo tako. Ili potpunim promašajem.
Romain je ove sezone propustio 13 slobodnih treninga kada ga je mijenjao rezervni vozač Jolyon Palmer, ali je potpuno nadigrao svog timskog kolegu Maldonada u kvalifikacijama. Bolji je bio i u utrkama te je osvojio 51 naspram Pastorovih 27 bodova. Najbolji rezultat mu je treće mjesto na VN Belgije. Vozačku postavu Renaulta bi sljedeće godine trebali činitiPastor Maldonado i promaknuti Jolyon Palmer, a Francuzi će detalje svojih planova iznijeti sljedećeg mjeseca.
Scuderia Toro Rosso
Sestrinska momčad Red Bulla je u novu sezonu krenula s najmlađom vozačkom postavom u svojoj povijesti, ali Max Verstappen i Carlos Sainz nisu razočarali. Šasija je također bila dobra, a kritike se jedino mogu uputiti nekonkurentnoj i nepouzdanoj Renaultovoj pogonskoj jedinici. S obzirom na pad forme švicarskog Saubera, Toro Rosso je imao praktički osigurano sedmo mjesto, ali momčad iz Faenze se do samog kraja borila za šestu poziciju koja joj je izmakla za 11 bodova. I oni su u drugom dijelu sezone osvojili nešto više bodova nego u prvom, a najbolje utrke su im bile u Mađarskoj i Sjedinjenim Američkim Državama, ponajviše zahvaljujući četvrtim mjestima Maxa Verstappena. Dok je Red Bull tijekom sezone vodio rat s Renaultom, Toro Rosso je bio puno tiši te su s Ferrarijem dogovorili isporuku ovogodišnje specifikacije za 2016. godinu. To bi im mogao biti dobar vjetar u leđa, pogotovo ako Renault ne napravi dobar posao preko zime, što je potvrdio i Helmut Marko.
Max Verstappen i Carlos Sainz su pokazali svu raskoš svog talenta te se od njih s pravom očekuju velike stvari u budućnosti. U sezoni koja je iza nas, bolje se snašao 18-godišnji Nizozemac koji je osvojio dva četvrta mjesta i na kraju godine skupio 49 bodova, samo dva manje od Romaina Grosjeana. S druge strane garaže, njegovog momčadskog kolegu Sainza nije toliko pratila sreća te je i sam rekao da bodovno stanje nije pravi odraz forme jednog i drugog vozača. Španjolac je osvojio ‘samo’ 18 bodova, ali valja imati na umu da je zbog kvarova u utrkama odustao čak sedam puta, što znači da nije završio više od trećine utrka u sezoni. Ako gledamo Verstappena, u utrkama je odustao 4 puta, od toga dva puta zbog problema s bolidom. Kada je riječ o kvalifikacijama, nešto bolji skor ima Sainz, koji je osim toga jedan od boljih vozača na startovima utrka. U prosjeku je zarađivao 1.06 pozicija, dok je Verstappen gubio 0.53. Sljedeća sezona s provjerenom i pouzdanom Ferrarijevom pogonskom jedinicom bi trebala obojici mladića pružiti šansu da barem češće ugledaju kockastu zastavu, pa ćemo imati bolji uvid u performanse ovih mladih asova.
Cijelu analizu pročitajte na portalu GP1.hr.