Ovoga prosinca, već devetu godinu zaredom, imat ćemo prilike uživati u najveselijoj i najbrojnijoj adventskoj utrci u ovom dijelu Europe. Riječ je, naravno, o popularnoj Zagreb Advent Run utrci. Ove godine sudionici trče za nacionalnu kampanju „Znaš li svoj broj?“, koja promiče važnost ranog otkrivanja visokog kolesterola i prevencije kardiovaskularnih bolesti. Organizatori, Mario Petrović, predsjednik MPR Grupe te Sven Veronek i Berislav Sokač, osnivači tvrtke Run Croatia prisjećaju se kako je sve započelo i prognoziraju očekivanja za ovogodišnje izdanje.
- Priča o Zagreb Advent Runu započela je prije devet godina kao zajednička ideja da stvorimo utrku koja će ne samo promovirati sport, već i širiti blagdansku radost te povezati ljude - započinje Berislav Sokač, naglašavajući kako je utrka izrasla za devet godina predanog rada i suradnje s ciljem promicanja zdravlja i zajedništva.
Ta zajednička inicijativa, koja je krenula skromno, danas je izrasla u međunarodno prepoznat događaj i do sada je okupila gotovo 20 tisuća sudionika iz više od 42 zemlje svijeta.
Sokač objašnjava kako su, u suštini, trkačima željeli ponuditi jedinstvenu blagdansku avanturu kroz predivno ukrašene ulice Zagreba, bez pritiska na rezultate, s fokusom na zabavu, zajedništvo i podršku dobrim cijevima.
- danas možemo reći da smo uspjeli i izgradili događaj prepoznat u cijeloj Europi - kaže jedan od organizatora utrke.
Kako objašnjava Sven Veronek iz tvrtke Run Croatia, ovaj događaj nije samo obična utrka, već prilika da se uživa u čarima blagdanskog Zagreba, uz okupljanje zajednice i poticanje svijesti o važnosti zdravlja.
- Organizacija utrke u srcu Zagreba donosi poseban osjećaj povezanosti – ne samo među trkačima, već i između sudionika i prolaznika koji osjećaju blagdansko ozračje i podržavaju cijelu inicijativu. Ove godine kroz suradnju s kampanjom ‘Znaš li svoj broj?’ dodatno šaljemo poruku o važnosti prevencije i brige za zdravlje - kaže Veronek.
Nakon prvog izdanja utrke koje je održano na zagrebačkom Bundeku, preseljenje Zagreb Advent Runa u samo srce grada pokazalo se kao pravi potez. Time je utrka postala više od sportskog događaja – donosi jasnu poruku o podršci zdravom načinu života te doprinosi turističkoj ponudi grada. Tako Zagreb, baš poput mnogih velikih gradova Europe i svijeta, stavlja naglasak na sport i rekreaciju kao dio svojeg identiteta.
Kako ističe Mario Petrović, predsjednik MPR Grupe, ovakva inicijativa dodatno potvrđuje otvorenost Zagreba prema aktivnostima koje okupljaju građane i potiču ih na zdrav način života. Iako zatvaranje prometa u centru grada zahtijeva određene prilagodbe, ono događaju daje poseban značaj, stvarajući atmosferu zajedništva i povezanosti. Time se Zagreb promovira ne samo kao turistička destinacija, već i kao moderna metropola koja aktivno potiče zdravlje, rekreaciju i inkluzivnost te postaje primjer drugim gradovima u regiji.
Vizija organizatora temelji se na inkluzivnosti – u utrci su dobrodošli svi, bez obzira na dob, fizičku spremnost ili čak na to dolaze li s djecom ili kućnim ljubimcima. Cilj je stvoriti pristupačan događaj koji ujedinjuje raznoliku zajednicu, pružajući svima priliku da kroz sudjelovanje doprinesu plemenitom cilju te osjete radost zajedničkog kretanja i pozitivne energije.
Hrvatska nacionalna kampanja „Znaš li svoj broj?“ partner je ovogodišnje najbrojnije europske kostimirane utrke, koja se provodi u sklopu javnozdravstvene akcije „Lov na tihog ubojicu“. Ova inicijativa naglašava važnost ranog otkrivanja visokog kolesterola, krvnog tlaka i drugih čimbenika rizika koji pridonose razvoju kardiovaskularnih bolesti – vodećeg svjetskog uzroka smrtnosti prema Svjetskoj zdravstvenoj organizaciji.
Poseban značaj ove kampanje leži u poruci koju prenosi: svaki sudionik ima priliku svojim sudjelovanjem potencijalno spasiti barem jedan život, čime se osvješćuje važnost očuvanja vlastitog zdravlja i zdravlja zajednice. Kampanja „Znaš li svoj broj?“ ima za cilj smanjiti broj osoba koje pate od hipertenzije i povišenog kolesterola, s obzirom na to da svaki drugi odrasli stanovnik Hrvatske boluje od hipertenzije.
Uvođenjem QR kodova s informacijama o zdravstvenim inicijativama i prevenciji bolesti, svi sudionici i prolaznici moći će lako saznati kako se aktivno uključiti u očuvanje svog zdravlja. Organizatori s ponosom ističu kako ovogodišnja utrka prenosi snažnu poruku o važnosti prevencije kardiovaskularnih bolesti.
- Zagreb Advent Run još od svojih početaka nije samo sportski događaj, već platforma za podizanje svijesti o zdravlju i važnosti tjelesne aktivnosti - objašnjava Mario Petrović, predsjednik MPR Grupe.
- Kroz sudjelovanje potičemo usvajanje zdravih navika i redovito kretanje, koji su ključni faktori u prevenciji brojnih kroničnih bolesti. Briga o zdravlju obuhvaća fizičku aktivnost, svijest o važnosti pravilne prehrane, redovitih pregleda i smanjenja stresa. Ovaj događaj također slavi moć zajedništva, jer okuplja ljude iz različitih dijelova zajednice, potičući ih da zajedno rade na svom zdravlju i dobrobiti. Zagreb Advent Run, time, doprinosi općoj kvaliteti života i motivira zajednicu na gradnju zdravijeg i aktivnijeg načina života. Na koncu, sport ima pozitivan učinak na fizičko i psihičko zdravlje, a trčanje je odavno jedan od najboljih izbora za očuvanje zdravlja.
Kako ističe Petrović, cilj je ove godine educirati što veći broj ljudi o važnosti prevencije kardiovaskularnih bolesti, a sudionicima će biti omogućen besplatan zdravstveni pregled i savjetovanje.
- Želimo da svaki trkač i svaki građanin koji sudjeluje u ovoj manifestaciji, dobije vrijednu informaciju o svom zdravlju i prepozna važnost brige za vlastito tijelo - naglašava Petrović.
Kada se prijavljujete na Zagreb Advent Run, važno je znati da pobjednici nisu samo oni koji prvi pređu cilj. U ovom događaju, svi sudionici postaju pobjednici. Kako to objašnjava Sven Veronek:
- Bez obzira na dob ili fizičku spremnost, svatko je dobrodošao. Naša vizija je da svi koji sudjeluju osjete veselje i energiju koju blagdansko razdoblje nosi. Želimo okupljati ljude, jačati zajednicu i poticati pozitivne životne navike.
Svi koji pređu cilj dobivaju finišersku medalju koja ih prije svega podsjeća da su, samim odabirom da budu aktivni, učinili nešto dobro za sebe i svoje bližnje. Nije rijetkost vidjeti obitelji koje trče s djecom, a često se ne zna čiji su osmijesi veći – onih malih ili odraslih koji zajedno uživaju u ovom posebnom iskustvu.
Kako bi omogućili sudjelovanje svim zainteresiranima, organizatori su pripremili utrke u dužinama od 5 i 10 kilometara, prilagođene svim generacijama i razinama fizičke spremnosti.
- Važno nam je da Zagreb Advent Run bude inkluzivna i dostupna utrka - ističe Veronek, naglašavajući kako je pristupačnost događaja ključna za uključivanje svih koji žele sudjelovati.
Posebnu vrijednost utrci daju i volonteri koji svojim entuzijazmom i predanošću čine ovaj događaj posebnim, osiguravajući podršku i motivaciju svim sudionicima. Sokač dodaje kako je podrška zajednice također iznimno važna za uspjeh ovog događaja te izražava zadovoljstvo zbog sve većeg broja prijavljenih trkača svake godine, kao i širenja događaja na sudionike iz različitih zemalja
- Ove godine očekujemo rekordnu posjećenost, što potvrđuje koliko ljudi prepoznaju važnost naše misije. Svi su oni, na neki način, ambasadori zdravlja i zajedništva, zaključuje Sokač.
Podsjetimo, deveti Zagreb Advent Run održat će se u nedjelju, 8. prosinca 2024. u 12 sati, a svi zainteresirani mogu se prijaviti putem službene stranice utrke (zagrebadventrun.hr).