(fotografije ustupio Robert Blašković – PleasureImages.com)
Saša Radola (22) izvukao se ispod poklopca motora, gdje je mijenjao ulje na kočnicama automobila neke stranke u svojoj obiteljskoj radionici koju u Puli drži s ocem Elliom. Nekad su bili zastupnici za Hondu, no posao više ne ide, ostala im je samo “garaža”.
Oprao je ruke, sjeo je u svoju svijetlo Hondu Civic staru više od 12 godina sa 90 KS i odvezao se kući na ručak. Dečko se, osim zanimljive frizure i ljubavi prema automobilima, ne razlikuje od svojih ostalih vršnjaka. Posao, kuća... Osim...
– Vratio sam se sada iz Barcelone, gdje sam prošao na testiranjima u bolidima formule 2. Čuvaju mi bolid i, ako se sve posloži kako treba, sredinom travnja bit ću na startu prve utrke sezone. Za upravljačem – priča nam Saša.
Objasnimo najprije o čemu se radi. Formula 2 trenutačno je druga međunarodna serija na ljestvici automobilističkih sportova ispod formule 1. Samo je serija GP2 između. Za sljedeću godinu FIA priprema velike promjene; bolidi će biti opremljeni karbonskim kočnicama, DRS sustavom pomičnog stražnjeg krila istovjetnom onom u F1, automobili će biti oko 10 posto lakši, a maksimalna snaga Audijevih četverocilindričnih 1,8-litarskih motora bit će oko 500 KS. Vozači će i dalje imati na raspolaganju power boost, odnosno povećanu snagu motora od oko 70 KS u trajanju od 6 sekundi u svakom krugu utrke. Dakle, prava stvar, nije šala...
Kakav je osjećaj sjediti za pravim bolidom koji ima lijepih 500 KS?
– Ma ludnica! Znate, imam sve moguće prometne dozvole, uključujući i onu za kamion. Nećete vjerovati, ali bolid formule 2 lakše je voziti od kamiona! Njega treba paziti, gledati okolo, ne daj Bože, okrenuti se s njime polukružno. Ono što me začudilo u formuli je neobičan volan, pun gumbića. Ima tu svega, no najdraži mi je onaj na kojem piše “boost”, on dodaje još 70 KS, a osjećaj je kao nitro iz filmova “Brzi i žestoki”. Bolid ima puno snage, volan je težak, no priviknuo sam se već nakon nekoliko krugova.
Za testiranja na Catalunyi, stazi na kojoj se vozi VN Španjolske, trenirao je igrajući igrice...
– Napravio sam si kod kuće simulator, sa sjedalom, papučicama, mjenjačem. Igram igricu rFactor kako bih naučio staze, ali ne može se usporediti s onim osjećajem kad se sjedne uživo. Formula ima puno više snage od trkaćeg automobila, downforcea, i puno je zabavnija, stalno se treba boriti s njome. Svaki je metar bitan, svaka se greška osjeti. S druge strane, u automobilu sve se greške barem donekle mogu ispraviti. Formula greške ne prašta... Najbrže sam vozio 280 km/h, ali išlo bi i brže...
O čemu je u formuli 2 riječ?
– Nema timova, svi su bolidi jednaki, karoserija je od Williamsa, motor je Audijev, a mehaničari se svaku trku mijenjaju, kako bi svi vozači imali jednake uvjete. I to je odlično, kako ne bi bilo kasnije pritužbi da jedan ima bolji auto, boljeg mehaničara. Ovdje isključivo vozač dolazi do izražaja. Uz to, tko pobijedi, sljedeće sezone za nagradu će testirati pravi Williamsov bolid formule 1!
Koliko si auto slupao?
– Uf... na cesti nisam niti jedan, ali na utrkama i previše. No, uvijek isti auto! Išlo je po principu: slupaš auto, popraviš ga, slupaš... Tako je to kad nemam love za novi automobil. Nemam kazne za prekoračenje brzine, uzoran sam vozač, u prometu ne divljam, dovoljno mi je na utrkama.
>>> Cijelu priču o najvećem usjehu hrvatskog automoto sporta pročitajte u Večernjakovom sportskom tjedniku Max, koji je na kioscima od subote...
jel on to ima šubaru na glavi?