Kao da pucnete prstima, u trenutku, nestalo je čarolije na Sljemenu. Šatori, tribine, ekrani, štandovi s besplatnom hranom... sve je razmontirano. Ljudi su se spustili s brda. A što je ostalo od spektakla i blještavila? Samo bijela staza, zelena šuma, mir i tišina. Čuje se samo udaranje Ivičinih štitnika u slalomske kolce, koji s ocem Antom trenira na Sljemenu za utrku u Adelbodenu. Svi su drugi otišli, većina sa smiješkom na licu. Ostala je i snimka koja se vrti na CNN-u, najpoznatijoj svjetskoj TV kući, koja je utrku iznad Zagreba uvrstila u najbolje u Svjetskom kupu. A sve to košta. Ostao je i prazan proračun, potrošeno je 23 milijuna kuna...
Četvrtinu od tog iznosa dao je Grad. Ostalo – sponzori. Generalni je Vip, kojem je to najveća godišnja stavka u sponzorstvima, zatim Reiffeisen, Milka, Rauch, Generali, Lukoil, DM... Sljeme je krema, miljama udaljeno od drugih utrka u Svjetskom kupu, a sami smo se uvjerili da je mnogo spektakularnije od zvučnih destinacija poput Garmisch-Partenkirchena, Kranjske Gore, Schladminga ili Alta Badije.
Okreće se baš svaka kuna
Međutim, zašto to mora biti tako? Zar smo u boljoj financijskoj situaciji od Nijemaca, Slovenaca, Austrijanaca ili Talijana? Je li takvo blještavilo Zagrebu zaista potrebno?
– Na početku smo morali organizirati najbolju utrku skijašica kako bismo dobili i utrku skijaša. Prosječnost nam ne može biti cilj, jer takvi ne bismo mogli opstati. U današnjoj situaciji opstaju samo najveći. Nemamo proračun poput Kitzbühela ili Wengena, ali radimo čuda, svaku kunu okrenemo tri puta. Trenutačno smo u dugoročnom kalendaru utrka, imamo status kao i legendarne utrke. Kalendar je sastavljen do 2017. godine i nema razloga da ne ostanemo u njemu i nakon toga – objašnjava Vedran Pavlek, prvi operativac Snježne kraljice.
Potrebni smo i mi njima
Nogometna Liga prvaka i Snježna kraljica ne mogu stati u istu rečenicu, ako ništa drugo, prema tretmanu gledatelja. Čak će nam i Zoran Mamić na Sljemenu reći: \"Ovo je čudo!\" Je li razlog tome ona klasična priča, sudbina je malih zemalja da se moraju dokazivati, moraju biti bolje od drugih da bi ih \"veliki\" prihvatili?
– Djelomično bih se s time složio, no mi smo došli do situacije da smo u samom vrhu Svjetskog kupa i da mu dižemo ugled, te da danas on treba i nas.
Što će ostati nakon Ivice? Koliko ta utrka znači za budućnost hrvatskog skijanja?
– Mladim je skijašima sljemenska utrka velika inspiracija. Nažalost, još nisu na vrhunskoj razini, ali kad Ivice više neće biti, doći će na korak do ulaska među 30 najboljih. Nadam se da ćemo u tom razdoblju stvoriti još skijaša.
Mislite li da bi ostao isti dojam i da je sve napravljeno skromnije?
– To je uvijek vaga, granica po kojoj hodamo i svjesni smo situacije u zemlji. Međutim, treba znati da trećina novca u naš proračun dolazi od stranih sponzora, od TV prava, radi se otprilike o milijun eura, pa se taj novac ulaže u tvrtke koje kuhaju grah, rade sendviče... Napravili smo dobar proizvod u ovim teškim vremenima i to je naša pobjeda – zaključuje Pavlek.
Reklama koju je Zagreb dobio u ova tri dana u novčanicama bi koštala 20 milijuna eura, a mi smo je dobili za ništa. Ljudi kod nas teško shvaćaju posao, zato i jesmo tu gdje jesmo, premalo je inteligencije, previše gluposti.