Američki nogomet

Super Bowl: Najvažniji dan u godini za marketinšku industriju

Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Atlanta
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Atlanta
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Super Bowl
Foto: Reuters/PIXSELL
Navijačice
03.02.2017.
u 19:30
Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morate platiti pet milijuna dolara, što je pola milijuna dolara skuplje negoli prošle godine
Pogledaj originalni članak

Super Bowl, veliko finale profesionalne lige američkog nogometa (NFL), osim što je najvažniji sportski događaj u SAD-u, redovito ima najveću televizijsku gledanost, a za marketinšku industriju to je i najvažniji dan u godini. U ovogodišnjem 51. Super Bowlu (Houston, 5. veljače) igraju New England Patriotsi i Atlanta Falconsi.

Prvi Super Bowl, koji je održan 1967. godine, putem tv ekrana gledalo je 50 milijuna Amerikanaca. Od 2010. godine prosječna tv gledanost redovito premašuje 100 milijuna gledatelja, a najveća je zabilježena 2015. godine, kada su New England Patriotsi pobijedili Seattle Seahawkse sa 28-24, i tada je 114 milijuna i 442 tisuće Amerikanaca gledalo najvažniju utakmicu godine.

Što se tiče marketinške industrije Super Bowl je najvažniji dan u godini. Reklamni stručnjaci znaju da ako dobro odrade posao da im je zajamčeno mjesto u povijesti, a njihov rad ući će na na top-listu najboljih reklama svih vremena. Ujedno, efektna reklama može biti prekretnica u poslovanju vaše kompanije.

Reklamni prostor za vrijeme trajanja Super Bowla je najskuplji na svijetu, pa ove godine za 30 sekundi televizijske reklame morate platiti pet milijuna dolara, što je pola milijuna dolara skuplje negoli prošle godine.

U vrijeme prvog Super Bowla, održanog 1967. godine, 30 sekundi reklamnog prostora koštalo je 37.500 dolara, da bi deset godina kasnije iznosio 125.000 dolara. U razdoblju od 1980. do 1995. godine cijena reklama je porasla za pet puta, sa 222 tisuće dolara na milijun i 150 tisuća dolara. Također, 1995. godine cijena je po prvi puta prešla granicu od milijun dolara.

Prosječna tv gledanost Super Bowla u posljednjih deset godina:
 2016 - 111.900.000
 2015 - 114.442.000
 2014 - 111.500.000
 2013 - 108.700.000
 2012 - 111.346.000
 2011 - 111.010.000
 2010 - 106.476.000
 2009 -  98.732.000
 2008 -  97.448.000
 2007 -  93.184.000

Pregled cijena 30 sekundi reklamnog prostora od 2007. godine:
 2017 -  5.000.000 dolara
 2016 -  4.500.000
 2015 -  4.250.000
 2014 -  4.000.000
 2013 -  3.800.000
 2012 -  3.500.000
 2011 -  3.100.000
 2010 -  2.954.010
 2009 -  2.999.960
 2008 -  2.699.963
 2007 -  2.385.365

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

LI
lipotan
20:21 03.02.2017.

ovo je kao drugi Bozic za vecine Amera.