NAJVAŽNIJI DOGAĐAJ

Velikan ekskluzivno za Večernji list: 'U Hrvatskoj će biti zanimljivo i izazovno'

Foto: DPPI/PIXSELL
Velikan ekskluzivno za Večernji list: 'U Hrvatskoj će biti zanimljivo i izazovno'
14.04.2021.
u 10:43
Thierry Neuville, peterostruki viceprvak svijeta u WRC-u i pobjednik 13 WRC utrka u karijeri, trenutačno se nalazi u Italiji, gdje obavlja završne pripreme za Croatia Rally.
Pogledaj originalni članak

Još je samo osam dana ostalo do početka Croatia Rallyja, najvažnijeg ovogodišnjeg globalnog sportskog događaja u Hrvatskoj. Treća je to utrka ovogodišnjeg WRC svjetskog prvenstva, a Hrvatska će prvi put od 22. do 25. travnja biti domaćin najboljim svjetskim relijašima.

Oni trenutačno obavljaju posljednje pripreme za brzince kojima će juriti 69 posada po lokalnim cestama Plešivice, Žumberka, Karlovačke i Krapinsko-zagorske županije. Toyotini vozači, trenutačno vodeći u poretku Finac Kalle Rovanperä i sedmerostruki svjetski prvak Sébastian Ogier upravo treniraju u Zagorju, a Hyundaijevi piloti, Estonac Ott Tanak i Belgijac Thierry Neuville, koji su osvojili posljednja dva momčadska naslova WRC prvaka u Hyundaiju i20 WRC, testiranja u Gorskom kotaru obavili su krajem ožujka.

Nigdje kao u Hrvatskoj

Thierry Neuville, peterostruki viceprvak svijeta u WRC-u i pobjednik 13 WRC utrka u karijeri, trenutačno se nalazi u Italiji, gdje obavlja završne pripreme za Croatia Rally, a s njime smo razgovarali o njegovim očekivanjima od utrke u Hrvatskoj.

Pitali smo kako mu se čine hrvatske ceste, i na koji reli ga najviše podsjećaju.

– Mislim da će u Hrvatskoj biti vrlo izazovno i zanimljivo, bar prema onome što sam vidio i osjetio na treninzima.

Thierry Neuville pet je puta bio viceprvak WRC-a, a mogao bi biti jedan od šlagera sezone.

– Testne rute vrlo su zahtjevne, interesantne i izazovne, s mnogo različitih profila i podloga te vrlo skliskih dijelova. Kad bih to mogao usporediti s nekom od utrka WRC-a  do sada, to bi možda bile neke etape talijanskog ili češkog relija, gdje je također mjestimično blatnjava i grbava cesta. Vrlo je mješovita podloga i, da budem iskren, nikad nisam vozio na takvom terenu kakav će biti u Hrvatskoj na WRC utrci. Očekivanja su velika, vozi se na asfaltu koji je jedna od mojih najdražih podloga i svakako ću dati sve od sebe za pobjedu – rekao nam je Neuville.

Belgijac je pet puta završio drugi u ukupnom poretku vozača WRC-a. Ove godine zabilježio je dva treća mjesta i trenutačno je drugi u ukupnom poretku.

Osjeća li da je ovo njegova sezona i nada li se da bi napokon mogao postati svjetski prvak?

– Ne znam, bit ćemo pametniji nakon još nekoliko utrka, sezona. Ali borit ćemo se za prvo mjesto, to je sigurno, dat ćemo sve od sebe – kaže Neuville.

Boji li se da će ostati upamćen kao vozač koji je bio vječito drugi, tako blizu tronu, ali bez WRC naslova prvaka?

– Ne namjeravam se povući još iz WRC-a i borim se za vrh konstantno. No, vrlo sam ponosan na svoju karijeru i ostvarenje sna da postanem reli vozač. Već je i ovo što sam postigao više nego što sam mogao očekivati kad sam bio mladi vozač. Dolazim iz radničke obitelji i bio sam bez ikakve financijske pomoći obitelji. Bez obzira na to, uspio sam postati vozač jednog od najboljeg WRC tima i u samom sam svjetskom vrhu. Uživam u ovome što radim i uvijek dajem sve od sebe pa ćemo vidjeti što će mi to donijeti u budućnosti – rekao je Neuville.

Sve teže postati WRC as

Postoji li savjet koji bi dao tisućama mladih koji bi željeli postati WRC vozači, kako se može uspjeti i bez jakog obiteljskog financijskog zaleđa?

– Iskreno, to je vrlo teško i vjerojatno će u budućnosti biti još teže. Samo je nekoliko mjesta u momčadima, a mnogo je iskusnih vozača. Pobjede konstruktorskih momčadi sve su važnije i zbog toga timovi žele konstantnost i ne žele riskirati, pa mladi dobivaju sve manje šansi. Ali, da se može uspjeti, pokazali su mladi Finac Rovanperä ili Šveđanin Solberg, koji su bili brzi u nastupima izvan tvorničkih momčadi, što je vrlo skupo, pa su ušli u tvorničke momčadi – objašnjava Neuville.

Neuville za Hyundai vozi od njegova povratka u WRC 2014. Koliko su ekipa i automobil napredovali u tih sedam sezona?

– Mnogo smo napredovali. Nije tajna da smo se prvih nekoliko godina mučili, imali smo problema s automobilom, a i tim je svakim danom učio i bio bolji. No sve je krenulo nabolje s novim mnogo bržim Hyundaijem i20 2016. godine. Od tada smo stalno u borbi za pobjedu – kaže Neuville.

Mogu li digitalni simulatori pomoći u treningu i zamijeniti klasične testne staze za treniranje.

– Pokušali smo s time, ali se nije pokazalo kao dobro rješenje. Više mi je smetalo nego što mi je pomoglo – kaže Neuville.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Gelipter
Gelipter
13:03 14.04.2021.

U Hrvatskoj je zanimljivo i izazovno svaki dan bez obzira šta se radi. Gospodin je malo hiperaktivan