Vladimir Miholjević:

Sami ćemo stvarati bicikliste, a ne da, kao dosad, idu u Sloveniju

Foto: Dusko Jaramaz/PIXSELL
Sami ćemo stvarati bicikliste, a ne da, kao dosad, idu u Sloveniju
26.04.2016.
u 08:00
Unatoč jako malim ulaganjima u biciklizam, Hrvatska ima nekoliko sjajnih biciklista. Robert Kišerlovski (Tinkoff) i Kristijan Đurasek (Lampre) članovi su Pro Tour momčadi, a na vrlo visokoj razini su i Matija Kvasina (Synergy Baku), Josip Rumac (Synergy Baku), Radoslav Rogina (Adria Mobil)...
Pogledaj originalni članak

Nakon dugo, dugo vremena biciklizam se vratio na naslovne stranice hrvatskih novina. Za to je zaslužna Utrka kroz Hrvatsku, a pogotovo pobjednik Matija Kvasina. No, status biciklizma u Hrvatskoj miljama je daleko od statusa koji ima u drugim zemljama. Najbolje to opisuje nevjerojatan podatak koji nam je otkrio bivši uspješni hrvatski biciklist, a sada direktor Utrke kroz Hrvatsku Vladimir Miholjević.

Privući investitore

– Biciklizam je drugi najrašireniji sport u svijetu, odmah iza atletike, a budžet Hrvatskog biciklističkog saveza je samo 40.000 eura! To vam najbolje pokazuje kakav je status biciklizma u Hrvatskoj. No, uz pomoć Utrke kroz Hrvatsku ljudi iz biciklizma to žele promijeniti.

– Smisao ove utrke jest da promoviramo Hrvatsku u svijetu, ali i da promoviramo biciklizam kao sport. S ovako uspješnom utrkom lakše ćemo naći investitore u biciklizam – kaže Miholjević i dodaje:

– U Hrvatskoj sport općenito nema kontinuiranu podršku, a tako je i u biciklizmu. Na nama koji radimo u biciklizmu sada je odgovornost da iskoristimo ovo pozitivno ozračje te da približimo ovaj sport sponzorima. Na žalost, imamo samo 1000 licenciranih biciklista u svim kategorijama, što je malo. Zato klubovi sada moraju iskoristiti trenutak i privući više djece. Biciklizam nije jeftin sport jer treba vam barem 1000 eura za bicikl, no barem ne trebate plaćati terene kao u nekim drugim sportovima. Samo sjednete na bicikl, a imate tisuću kilometra kvalitetnih hrvatskih cesta.

Unatoč jako malim ulaganjima u biciklizam, Hrvatska ima nekoliko sjajnih biciklista. Robert Kišerlovski (Tinkoff) i Kristijan Đurasek (Lampre) članovi su Pro Tour momčadi, a na vrlo visokoj razini su i Matija Kvasina (Synergy Baku), Josip Rumac (Synergy Baku), Radoslav Rogina (Adria Mobil)... Svima njima zajedničko je da su prve profesionalne okretaje napravili u slovenskim momčadima.

– I ja sam počeo u slovenskoj momčadi, u Krki. Na žalost, Slovenija je miljama ispred nas u biciklizmu, pa je onda i logično da mi Hrvati odlazimo u njihove momčadi. No, sada želimo to promijeniti. Cilj nam je stvoriti jake hrvatske momčadi – kaže Miholjević i objašnjava:

– Slovenci su toliko ispred nas zato što imaju kulturu i tradiciju biciklizma. Ali nema nikakvog razloga da Hrvatska ne bude poput Slovenije, pa i bolja. Pokazali smo da znamo organizirati utrku ovako visokog ranga, talenta nesumnjivo imamo, infrastruktura, odnosno ceste su nam odlične...

Da nam talenata ne nedostaje, potvrđuje i podatak da je Josip Rumac prije četiri godine bio treći na svjetskom juniorskom prvenstvu, a primjerice Robert Kišerlovski bio je dvaput 10. u ukupnom poretku Giro d’Italia.

Daljina između etapa prevelika

– Ljudi iz ponajboljih svjetskih momčadi rekli su mi da Hrvatska ima idealne uvjete za razvoj vrhunskog biciklizma, da bi se mnogi odmah preselili u našu zemlju i ovdje trenirali. Imamo toliko raznolikosti, i ravnice, i planine, i odlične ceste. Sve što je vrhunskom biciklistu potrebno – kaže Miholjević.

Što se tiče ovogodišnje utrke, priznaje da su biciklisti imali i jednu zamjerku. Smetalo im je što su transferi između etapa bili predugački. Tako su, primjerice, nakon završetka prve etape morali u autobusima i kombijima putovati 250 km od Varaždina do Plitvica, a uoči zadnje etape putovali su čak 350 kilometara od Umaga do Svetog Martina.

– To ćemo promijeniti već iduće godine, no sretan sam da je to bila najveća zamjerka. Inače su utrkom svi bili oduševljeni – zaključio je direktor Miholjević.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 4

Avatar germanikus
germanikus
10:19 26.04.2016.

Ja sam se bavio biciklizmom u Njemačkoj i mogu samo reći je to daleko najteži ali i najljepši sport!Trebamo se ugledati na Holanđane i Dance a nikakve Slovence .....to su dvije zemlje koje najviše ulažu u biciklističku infrastrukturu i na sve moguće načine potiču građane da koriste bicikl!Moja rođakinja u holandiji dobila je od svog poslodavca na poklon kvalitetan bicikl koji ona koristi za odlazak na posao!Mi smo nažalost još uvijek zatucani i smatramo da bicikl voze samo sirotinja i neki pristaše ekološkog pokreta!

RI
Ringo
08:52 26.04.2016.

Zajednički problem skoro svih sportova je premali broj juniora. Događa se apsurd da u pojedinim sportovima ima više registriranih veterana nego juniora. Nekad su juniori činili većinu sportaša.

DM
drazen.muhvic
08:26 26.04.2016.

1. etapa Vukovar-Varaždin 353km, 2. etapa Zagreb-Pula 268km, 3. etapa Rijeka-Zadar 290km, 4. etapa Šibenik-Dubrovnik 279km. Udaljenosti između gradova transfera: VŽ-ZG 85km, PU-RI 109km, ZD-ŠI 88km. Zašto bi konačni cilj baš trebao biti u Zagrebu? Mojim prijedlogom bi se spojila cijela Hrvatska u jednom potezu, bilo bi jednostavnije i efektnije...