Kad smo na početku sezone shvatili da Mercedes više zaista neće biti dominantan bolid Formule 1 nakon ogromne promjene pravila za ovu sezonu te kad smo uočili da će dva najbrža bolida biti Ferrari i Red Bull, mnogi F1 ljubitelji, a naročito navijači Ferrarija, Tifosi, bili su u erupciji oduševljenja jer najuspješnija momčad u povijesti Formule 1 čeka na konstruktorski naslov već 14 godina, a na naslov svojeg vozača već 15 godina.
Međutim, nakon gotovo pola sezone (10 od 22 utrke apsolvirane), razočarenje Ferrarijevih navijača postaje sve jače i jače. Auto je i dalje jedan od najbržih, ako ne i najbrži na cijelom gridu, ali zbog nepouzdanog motora te nevjerojatno neinteligentnih strateških odluka momčadi, za vodećim Red Bullom kaskaju već 63 boda.
Dva vozača Red Bulla zauzimaju i prva dva mjesta u poretku za naslov prvaka. Vodeći je Max Verstappen sa 181 bodom, iza njega je momčadski kolega Sergio 'Checo' Perez sa 147 bodova, a tek onda slijede Ferrarijevi vozači, Charles LeClerc (138 bodova) te Carlos Sainz (127 bodova).
Kad uz sve ovo u obzir uzmemo činjenicu da je Ferrari nakon prve utrke u Bahreinu imao bodovno vodstvo 43-0 nad Red Bullom, te nakon treće utrke u Melbourneu 104-55, momčad iz Italije je propustila jako veliku priliku za konstruktorski naslov.
Jednim dijelom bilo je tu i pogrešaka vozača (LeClerova greška na šikani u Imoli, Sainzov sudar u kvalifikacijama u Imoli), ali zapravo ih je najviše bodova koštalo to što nisu uspjeli očuvati motor pouzdanim te što nisu donosili dobre odluke tijekom samih utrka.
Počnimo s problemima s motorom. Charles LeClerc, koji je većinu sezone vozio briljantno, dva puta je morao odustajati iz utrka ove sezone s vodeće pozicije! Motor je, prvo u Barceloni, a zatim i u Bakuu, nakon dvadesetak krugova i jedne i druge utrke, samo otkazao i vozač iz Monaca se morao zadovoljiti s 0 umjesto s 25 bodova. Tu ih je već izgubio 50. U Bakuu je zbog problema s motorom, s trećeg mjesta u tom trenutku, morao odustati i Carlos Sainz.
Strategija je malo više frustrirajuća jer je velik dio odluka bio ne loš, nego uistinu katastrofalan i, još gore, prepoznati da su te odluke jako loše je bilo vrlo jednostavno, čak i nekome tko tek dva-tri mjeseca prati Formulu 1, što je samo po sebi poprilično sramotno.
Prvo su lošom strategijom vodeća dva bolida dozvolili Maxu Verstappenu da dođe s trećeg na prvo mjesto u Miamiju, a zatim su u Monacu upropastili 1. i 3. mjesto koje su imali, a svi dobro znamo da je u Monacu na uskoj stazi jako teško izgubiti vodeću poziciju jer pretjecanja gotovo pa i nema.
Ferrari je u prvom krugu ulazaka u boks (s mokrih na srednje-mokre) već koštao Charlesa LeClerca prvog mjesta jer je ispred njega bio Sergio Perez, a zatim su potegnuli neobjašnjivu odluku da ga stave u boks u drugom krugu ulazaka (srednje-mokre na suhe) odmah iza Sainza i tako je automatski izgubio poziciju i od svojeg momčadskog kolege, a pri rivalovom izlasku iz boksa, i od Maxa Verstappena. Već je sad kultna snimka u kojoj se Ferrari predomišlja i LeClerc dobija poruku na radio "OSTANI VANI, OSTANI VANI!", dok je Charles već ušao u boks, a vozač im je bijesno uzvratio psovkama. U jednom Monacu je pao s prvog na četvrto mjesto, i to samo zbog strategije.
Sainz je u utrci profitirao i završio kao drugoplasirani (bio je i jako blizu pobjede) isključivo zato što nije slušao naredbe svoje momčadi. Kad su ga zvali da dođe u boks s mokrih na srednje-mokre gume, Sainz je to odbio, ostao još par krugova na mokrim gumama, te s njih prešao direktno na suhe.
Veliko sramoćenje u strategiji Ferrariju se dogodilo i proteklog vikenda u Silverstoneu. Prvo vidno bržeg LeClerca 12 krugova nisu puštali ispred tada sporijeg Sainza, što je vrijeđalo LeClercove gume, ali i njegovo vrijeme. A zatim su nakon sigurnosnog automobila prvo neobjašnjivo odlučili ostaviti vodećeg LeClerca vani na korištenim tvrdim gumama, dok su svi iza njega (Sainz, Hamilton, Perez, Alonso, Norris) ušli u boks po meke, najbrže gume. LeClerc je zbog doga bio daleko najsporiji od svih šest automobila, i na kraju je završio kao četvrti. Nije bio šesti isključivo zbog njegove vozačke kvalitete, a trebao je biti.
Šlag na tortu loših odluka dogodio se prije nego što se sigurnosni automobil maknuo sa staze. Naime, iz Ferrarija su od drugoplasiranog Sainza (koji je, sjetimo se, na puno bržim gumama od tada prvoplasiranog momčadskog kolege) tražili da se udalji na udaljenost od 10 duljina automobila od LeClerca i da zadržava Hamiltona i Pereza iza sebe, koji su također bili jako brzi, kao i Sainz. U prijevodu, takvo što je na širokoj stazi poput Silverstonea bilo nemoguće izvesti bez gubljenja pozicija i ova naredba vozaču definitivno ulazi u jednu od najbizarnijih u povijesti Formule 1.
Sainz je poludio na njih, iz bolida javio da neće to napraviti, poručivši im "Prestanite s izumima, prestanite s izumima" i zbog toga što ih nije poslušao, pretekao je "sjedeću patku" LeClerca i uzeo svoju prvu pobjedu karijere u 150. nastupu. Dakle, Sainz je svoja dva najbolja rezultata sezone, ali i karijere (pobjeda u Silverstoneu i drugo mjesto u Monacu gdje je bio jako blizu pobjede) ostvario isključivo zato što nije slušao strateške odluke svoje momčadi.
Tako je Ferrari ove sezone zbog problema s motorom i lošim odlukama strategije izgubio već 97 bodova, s kojima bi poprilično ugodno sjedili na čelu ispred Red Bulla, a LeClerc bi bio u poprilično uvjerljivom vodstvu na ljestvici.
Nije ni čudo da u rubrici "komentar s najviše lajkova" na gotovo svakoj objavi na društvenim mrežama povezanima za Ferrari bude komentar tipa "LeClerc se ne bori protiv Verstappena za naslov, on se bori protiv Ferrarija za naslov". Zaista se tako doima nakon 10 utrka.
Ferrari se sramoti što nije Sainzu netko stistnuo šamarčinu na vrijeme. Dakle, prije prvih bokseva lik je oduzeo Leclercu barem 10 sekundi jer ga nije pustio. Leclerc je morao dobiti utrku i nije ju dobio samo zato što Ferrarijevi čelnici nemaju muda lupiti šakom o stol. A da ne govorim da su nakon stajanja Ocona morali napraviti duplo zaustavljanje.