Plakati nad sudbinom, samoubojstvom male Japanke kojoj je imperijalni
američki pomorski časnik Pinkerton u svom “pohodu” na Istok,
nerazumijevanju kulture i zaljubljene osobe, ostavio dijete, nije
sramota.
Čarolija
Suze su klizile na mnogim licima posjetitelja dvorane “Lisinski” na već
četvrtom HD prijenosu predstave iz newyorškog Metropolitana. Prijenosu
Puccinijeve “Madame Butterfly” Giacoma Puccinija u režiji lani
preminula Anthonyja Minghelle (“Engleski pacijent”) i pod izvrsnim,
nadasve osjetljivim dirigentskim vodstvom šefa houstonske opere
Patricka Summersa s prvorazrednim orkestrom jedne od globalno
najpoznatijih opernih kuća.
Za čaroliju, za čudesnost rijetke predstave – za “Butterfly”, koju su
posjetitelji s duljim stažem i vidjeli i čuli u respektabilnim
izvedbama, uključujući i domaće – nadasve osjetljivi redatelj Minghella
letvicu diže za pokoji važni centimetar više.
Jedna primjedba
Na osjetljivim rubovima kiča – na velikoj sceni filmski kadrirajući,
elegantno slijedeći Puccinijevu muziku s potresnom pričom, s mnoštvom
detalja poput jata ptica, nekih origami-ždralova – ima i dosad nešto
neviđeno. Dijete Cio-Cio San, Madame Butterfly, je – lutka. S
neizrecivom vještinom njezinih pokretača i s toliko izraza na koje bi
bilo teško naučiti ikoje dijete.
I samo jedna primjedba. Ma kako predstava dobra bila, primjedba da je
posjetitelje “Lisinskog” trebalo riječju ili papirnatim umetkom
obavijestiti da naslovnu ulogu ne pjeva Cristina Gallardo-Domâs,
nego Patricia Recette.
Suze za ‘Madame Butterfly’
Radila je na kruzeru samo za odrasle: 'Ono što se događa u crvenoj sobi za mnoge bi moglo biti previše'
‘Unose potpuno nove madrace i postavljaju ih svake večeri s plastičnim prekrivačima i čistim plahtama'.
FOTO Nagledali smo se svakakvih stanova u Zagrebu po visokoj cijeni. No ovaj je poseban hit
Stanu je potrebna potpuna adaptacija, a sastoji se od ulaznog hodnika, dnevnog boravka, spavaće sobe, kuhinje s blagovaonom, kupaonice i odvojenog toaleta
Zagrepčanka mora platiti trošak liječenja u Hrvatskoj jer je imala prebivalište u Njemačkoj
Sutkinja nije posebno cijenila to što tuženica tvrdi da u spornom razdoblju nije živjela u Njemačkoj niti je tamo bila osigurana, jer je D. D. u tijeku postupka u cijelosti izmijenila tvrdnje o tim okolnostima "a što ukazuje na to da su prigovori tuženice isključivo usmjereni izbjegavanju građanskopravne odgovornosti"
Od studentske ideje do utjecajnog portala: 'Nije bilo bogatih roditelja, nego “ajmo pa kud puklo”
Ivan Šarić i Natko Beck razgovarali o neočekivanoj temi važnoj za sve građane