Razmjeri financijske krize, koja preko ostalih tržišta kuca i na naša
vrata, sada se teško mogu sagledati. Nemoć da se sa sigurnošću
pretpostavi što će se događati u mjesecima pred nama otvara prostor
raznim scenarijima - od onih da krize u nas neće ni biti, pa do toga da
će mnogi manji trgovci automobilima staviti ključ u bravu.
Realna je situacija - ako je suditi prema procjenama zastupnika
automobilskih marki za naše tržište - u sredini. Kriza nas neće
zaobići, to je jasno. Također, automobil je među prvim stvarima kojih
se možemo odreći. No, vjerojatno ga se ipak nećemo odreći, osim ako nam
banka uskrati kredit. Možda ćemo jedino biti malo skromniji, pa se
odlučiti za manji, skromnije opremljen.
U neslužbenim razgovorima, predstavnici automobilskih marki nisu
skrivali strahove, govoreći o čak 30 posto odbijenih zahtjeva za
kreditiranjem. Usporedbe radi, dosad je bilo uobičajeno da banke i
leasing kuće odbiju približno jedan posto mogućih kupaca automobila
putem kredita ili leasinga. No, kad smo zatražili službeno očitovanje o
krizi koja se očekuje, te o tome kakvom vide 2009., stavovi im nisu
bili tako pesimistični, ili su ih prešutjeli.
Većinom očekuju da će sljedeće godine ukupno prodati manje automobila
nego ove, a samo rijetki očekuju tržište na razini ovogodišnjeg. Oni
koji se usuđuju spominjati brojke, vele kako očekuju smanjenje tržišta
10 do 15 posto, tek rijetki priznaju da se pribojavaju i 35 posto
manjeg tržišta.
U skladu s tim su i narudžbe poslane tvornicama - dok
neke marke za predstojeće mjesece nisu naručile nijedan automobil nego
će prodavati sa zaliha dok ne vide kako će se karte posložiti, drugi su
naručili još veće količine novih vozila nego u prethodnom razdoblju.
Uočljiva je i razlika između onih koji prodaju automobile dostupne
prosječnom Hrvatu, te onih čije marke mogu kupiti samo imućniji. Naime,
u salonima luksuznijih marki očekuje se pad prodaje povoljnijih modela,
no kriza se na skupljim autima ne bi trebala osjetiti.
Također, zastupnici automobilskih marki ne planiraju Hrvate
obeshrabrene krizom na kupnju poticati snižavanjem cijena (osim u
povremenim prodajnim akcijama). Prilagođavat će se tržištu koliko budu
mogli, ali općenitog pada cijena neće biti jer, vele, cijene sirovina
za proizvodnju automobila i dalje rastu.
Svaki treći kupac - odbijen!
VIDEO Ukrajinska vojska objavila snimku dramatične zasjede: Njemački tenk uništio rusku kolonu
Posada Leoparda iskoristila je element iznenađenja, kao i vješto korištenje visoke manevarske sposobnosti svog tenka, što mu je omogućilo brzo kretanje, uključujući i unatrag, za razliku od većine sovjetskih vozila.
Melania Trump i u 55. godini ima manekensku figuru: Jednu stvar nikada ne jede, a ovako izgleda njezin jelovnik
Nemam neki poseban međuobrok koji uvijek jedem. Ako mi se nešto gricka, grickala bih voće ili neku čokoladu, rekla je u jednom intervjuu
FOTO Dok je Milanović pio kavu na trgu u Trogiru, pogledajte kakvu je pušku imao jedan zaštitar
Radi se o puški koja je namijenjena za sigurno spuštanje dronova koji se bez najave dignu u blizini štićene osobe ili javnog skupa visokog rizika, poput nogometnih utakmica
Što hrvatski građani najviše kupuju na kredit? Nenamjenski gotovinski krediti narasli na 8,7 milijardi eura
Kako bi ostvarili neke životne ciljeve ili želje, građani se često zadužuju kreditima, karticama ili odlaze u prekoračenje na računu. Evo što Hrvati najradije kupuju na kredit.
Može li ovaj dodatak usporiti starenje i pomoći općem blagostanju?