Analiza tržišta telekomunikacija

T-Hrvatski Telekom najbolji izbor u regiji

22.06.2009.
u 14:13
Pogledaj originalni članak

U trenutnom razdoblju recesije, dionice telekomunikacijskih tvrtki nadmašile su tržište, te su unatoč padu koji je započeo u listopadu 2007, kada je DAX indeks dosegao najvišu razinu, nadmašile cikličke dionice, kao što su one banaka, industrije, tehnologije te nafte, piše u nanovijoj analizi Erste grupe koja govori o telekomunikacijskog sektora u regiji.

T-HT najpouzdaniji u regiji
Dionice telekomunikacijskih tvrtki nisu pale kao dionice tvrtki iz drugih sektora za vrijeme recesije, zahvaljujući svojem postojanom i snažnom slobodnom novčanom toku, kao i nižim razinama zaduženosti. Iako se slobodni novčani tok smanjio tijekom pada ekonomske aktivnosti, njegov pad i dalje je ograničen na jednoznamenkaste stope, radi nekoliko čimbenika koji sprečavaju klijente u smanjivanju potrošnje novca.

- To su temeljna priroda telekomunikacijskih usluga, pad cijena, čak i uz poboljšanje kvalitete i usluga, već ionako niska potrošnja u telekomunikacijama, u usporedbi s ukupnim rashodima, te nove usluge i paketi proizvoda, koji pomažu u zadržavanju klijenata - objašnjava Vera Sutedja, analitičarka Erste Groupe. U takvim je okolnostima T-HT ocijenjen kao najbolji izbor- vrlo jeftin, uz najbolje marže te prinos od dividendi u sektoru.

Konkurentna tržišta s opadajućim cijenama
Analitičari procjenjuju kako će vodeće telekomunikacijske tvrtke nastaviti dominirati tržištima fiksne i mobilne telefonije. Pokrivene kompanije držale su više od 74 posto fiksnih linija u svojim domaćim tržištima u 2008., od 35 posto (Telefónica O2 CR), pa do 90 posto (T-Hrvatski Telekom). Unatoč vodećim pozicijama na tržištu, ove se tvrtke i dalje suočavaju s realnim izazovima povećanja prihoda, zbog zamjene fiksne telefonije mobilnom te sve veće konkurencije s kablovskim, alternativnim ili mobilnim operaterima.

- Očekuje se da će prihodi od mobilnih usluga pasti zbog zasićene razine prodiranja na tržište, opadajućih cijena, racionalizacije dvostrukih/trostrukih vlasnika SIM kartica za vrijeme recesije,te smanjenja tarife za roaming. Vodeće telekomunikacijske tvrtke se stoga oslanjaju na pakete proizvoda kako bi zadržale klijente. Općenito, telekomunikacijsko tržište i dalje je vrlo konkurentno, a obilježava ga pad cijena - zaključio je jedan od vodećih analitičara tržišta telekomunikacija Erste grupe Thomas Unger.

Pogledajte na vecernji.hr