Ispitavanje navika i iskustva

Brži internet htjelo bi imati 37 posto Hrvata, ali nisu ga spremni platiti, dok trećina i ne zna kojim brzinama surfa

Foto: Pixabay/Ilustracija
Brži internet htjelo bi imati 37 posto Hrvata, ali nisu ga spremni platiti, dok trećina i ne zna kojim brzinama surfa
02.02.2022.
u 06:00
Iako korisnici paze na sigurnost, 15 posto njih izjasnilo se da su imali iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga
Pogledaj originalni članak

Kako koristimo usluge telekomunikacijskih operatora, kojim uređajima najviše surfamo te znamo li uopće koje brzine interneta imamo, ispitali su tijekom zadnjeg lanjskog mjeseca u Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti.

Ispitivanje je pokazalo da su najčešće korištene komunikacijske usluge govorna usluga u pokretnoj mreži (98 posto), usluga pristupa internetu (82 posto) i govorna usluga u nepokretnoj mreži (65 posto). Prema tome pametni telefon nam je najdraži uređaj i način za pristupanje internetu te razgovorima.

Većina korisnika (76 posto) koristi uslugu pristupa internetu u sklopu paketa usluga, a 89 posto korisnika smatra da sve potrebne usluge imaju u paketu koje nude telekom-operatori.

Za spajanje na internet u kućanstvu korisnici najvećim dijelom, odnosno njih čak 92 posto, koristi kućnu WiFi mrežu, a putem mobilne mreže spaja se 54 posto korisnika. Dominantni uređaji kojima se korisnici spajaju na internet su pametni telefon (97 posto) i prijenosna računala (87 posto), dok stolno računalo za spajanje koristi 45 posto ispitanika.

Povećanje cijene ADSL/VDSL usluge potaknulo bi otprilike polovicu trenutnih korisnika na prelazak na moderniji optički priključak. Gotovo trećina korisnika ne zna koja im je ugovorena brzina.

Za većinu korisnika s brzinom manjom od 100 Mbit/s brzina interneta ne predstavlja ograničenja u korištenju, u kontekstu da neke zahtjevnije usluge ne koriste zbog male brzine interneta, dok bi 37 posto korisnika htjelo imati veće brzine, ali nisu spremni to platiti, a njih 22 posto smatra da im veće brzine nisu potrebne.

Otprilike polovica korisnika izjavila je da je dobila informacije o maksimalnoj, uobičajenoj i minimalnoj brzini interneta od svojih operatora. Korisnici nemaju naviku redovitog provjeravanja brzine – većina to čini samo kad uoči da je brzina interneta promijenjena.

Korisnici uglavnom nisu upoznati s HAKOM-ovim aplikacijama pa je tako istraživanje pokazalo da je HAKOMetar koristilo 20 posto ispitanika, a HAKOMetar Plus njih osam posto.

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL

Učestalost pojavljivanja tehničkih problema ostala je gotovo nepromijenjena u odnosu na 2020. Najčešće poteškoće su prekid pristupa internetu, loša brzina interneta te problemi s WiFi mrežom. Unatoč tomu, zabilježena je pretežito visoka razina zadovoljstva uslugama. Većina korisnika interneta ima iskustvo kontaktiranja korisničke službe, njih 68 posto kontaktiralo ju je više puta. U pravilu su korisnici bili zadovoljni, a u većoj mjeri su zadovoljniji kvalitetom odgovora, nego brzinom javljanja.

Kad je riječ o razlozima zbog kojih su korisnici na internetu, ništa nije promijenjeno, najčešće smo online zbog društvenih mreža i čitanja portala. Izjavilo je to 85 posto ispitanih korisnika, što je jedan posto više negoli u lanjskoj anketi. Potom slijede chat razgovori i javni servisi, čime se koristi 76 posto ispitanika. Korištenje javnih servisa putem interneta je češće u 2021. u odnosu na 2020.

Navigacija je peti najčešći razlog za online povezivanje za 73 posto ispitanika i smanjena je jedan posto u odnosu na prošlogodišnje ispitivanje. Govorimo li učestalosti korištenja internetskih usluga, 93 posto ispitanika na dnevnoj bazi posjeti društvene mreže, chat dnevno koristi 89 posto ispitanika, a portale svakoga dana čita 83 posto anketiranih korisnika. Uz to, 49 posto je onih koji svakodnevno igraju igrice, a 43 posto njih služi se videopozivima.

Niža cijena je najčešći razlog zašto korisnici mijenjaju operatora, ali veći utjecaj na odluku o promjeni ima trenutačna cijena, odnosno minimalna promjena cijene njihova operatora vjerojatnije će ih potaknuti na promjenu nego ponuda konkurencije.

Kad je riječ o sigurnosti, gotovo svi korisnici poduzimaju neke aktivnosti kako bi održali sigurnost na internetu, najčešće izbjegavaju preuzimanje aplikacija iz nepoznatih izvora, štite osobne podatke i ne stupaju u kontakt s nepoznatim osobama. Unatoč tome, njih 15 posto izjasnilo se da su imali iskustvo kibernetičkog napada ili cyber bullyinga, pokazalo je istraživanje telekomunikacijskih regulatora.

Ispitivanje o navikama i iskustvima korištenja interneta u RH provodilo se tijekom prosinca 2021. na reprezentativnom uzorku od 1001 ispitanika u dobi od 18 do 65 godina. Ispitivanje javnosti je za Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti (HAKOM) provela agencija Ipsos.

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.