ZAMIJENIT ĆE DIZELSKE MODELE

Francuska pokreće revoluciju u željenici: Kupuju 15 vlakova na vodik

Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
Foto: Bernd Settnik/DPA/PIXSELL
Basdorf: Prvi vlak na vodik koji vozi potpuno bez emisija i tiho
30.08.2019.
u 09:43
Vlakovi na vodik će opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika
Pogledaj originalni članak

Francuska se priključuje 'zelenoj' revoluciji na željeznici kupnjom 15 vlakova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida a trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF.

Vlakovi na vodik će opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.

Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva vlaka francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.

„Nadamo se da ćemo za nekoliko tjedana potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vlakova na vodik”, rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi vlakovi trebali biti u funkciji za „otprilike dvije godine”.

Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem „čistog” vodika, s time da se 95 posto vodika dobivao iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vlakovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.

Pepy navodi kako je cilj SNCF-a „da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski vlak”.

Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vlakovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.