Toyota iQ i Avensis osvojili pet zvjezdica naispitivanju sigurnosti Euro NCAP

20.02.2009.
u 12:18
Pogledaj originalni članak

Euro NCAP je 18. veljače uveo novi princip ocjenjivanja koji bi trebao osigurati točnije ocjenjivanje ukupnih sigurnosnih performansi testiranog vozila. Tri testa za ocjenjivanje sigurnosti u slučaju sudara zamijenjena su samo jednim, koji se temelji na ukupnim zaštitnim performansama vozila.

I u prošlosti su Toyotini modeli dobro prolazili na Euro NCAP-ovim pojedinačnim testovima sigurnosti te pokazivali dobro uravnotežene ukupne performanse. Novi Avensis i iQ poboljšali su taj trend sa osvojenih pet zvjezdica na novom 2009. Euro NCAP testu sigurnosti.

Novi Euro NCAP princip ocjenjivanja temelji se na ukupnom rezultatu dobivenom kombinacijom rezultata testiranja za zaštitu odraslih putnika (50%), djece (20%) i pješaka (20%), zajedno s dostupnosti uređaja za pomoć vozaču (10%). Ukupno je potrebno ostvariti rezultat od 70% za dobivanje 5 zvjezdica.

To je prvi puta da se uređaji za pomoć u vožnji, poput Sustava za nadzor stabilnosti vozila (VSC) i podesivog ograničivača brzine, uzimaju u obzir za dobivanje rezultata Euro NCAP testiranja. Da bi bili uključeni u ukupan rezultat, uređaji moraju, u osnovnoj opremi, biti postavljeni na 85% modela u proizvodnom programu EU 27 2009.

Novi Avensis sa postignutim ukupnim rezultatom od 81%, naglašava vrlo visoku razinu Toyota tehnologije za aktivnu i pasivnu sigurnost, što uključuje sustav za zaštitu prije sudara, prilagodljivi regulator brzine, sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku te sustav upozoravanja u slučaju nekontroliranog izlaska iz prometnog traka.

Bez obzira na svoje izuzetno kompaktne dimenzije, izvrsne za gradsku vožnju, iQ ne radi kompromise na području aktivne i pasivne sigurnosti, i postiže ukupan rezultat od izvanrednih 79%. Svaki iQ opremljen je, u osnovnoj opremi, sa 9 zračnih jastuka – uključujući prvi na svijetu zračni jastuk zavjesu na stražnjem staklu, kočnim sustavom protiv blokade kotača (ABS), elektronskom raspodjelom sile kočenja (EBD), sustavom za nadzor stabilnosti vozila (VSC) i sustavom protiv proklizavanja (TRC).

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr