Imate patološkog kockara doma?

43% vjerskih zajednica kaže: Ne napuštajte kockara!

Foto: Anto Magzan/Vecernji list
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Prof. dr. sc. Ivan Markesic s instituta Ivo Pilar
26.06.2016.
u 18:17
U prvom takvom istraživanju sociolog Boris Kozjak ispitao je stavove prema igrama na sreću 37 od 44 vjerske zajednice u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

U Hrvatskoj 70% građana sudjeluje u kockanju i klađenju, a to što nemali broj igrača smatra da im religija pomaže kod sudjelovanja u igrama na sreću bio je povod za sociologa dr. sc. Borisa Kozjaka da, među ostalim, istraži odnos vjerskih zajednica prema kockanju. Kozjak je proveo i analizirao prvo istraživanje o odnosu vjerskih zajednica prema kockanju, objavivši ga u nedavno predstavljenoj knjizi “Kockanje”.

Što takav znači u obitelji

Od 44 registrirane vjerske zajednicu u Hrvatskoj, njih 37 među, kojima su i najveće, Katolička crkva, Srpska pravoslavna crkva, Islamska vjerska zajednica, odgovarale na upitnike o kockanju. U Hrvatskoj trenutačno ima oko 200 do 250 tisuća problematičnih kockara i oko 50 tisuća patoloških kockara, no za tu činjenicu ne zna 91,9% vjerskih zajednica. Na pitanje bi li bio valjan razlog za razvod braka ako je netko od bračnih partnera patološki kockar koji svojim ponašanjem uništava egzistenciju cijele obitelji, čak 43,2 % vjerskih zajednica ili njih 16 odgovorili su “ne”, dok je 48,6 % vjerskih zajednica odgovorilo potvrdno, a tri zajednice nisu odgovorile na to pitanje.

Očito mnoge vjerske zajednice nisu svjesne što znači imati patološkog kockara u obitelji i u kakve to probleme vodi. No, barem ni jedna od vjerskih zajednica nije potvrdno odgovorila na pitanje bi li članu svoje vjerske zajednice preporučili da uđe u brak s osobom za koju se pouzdano zna da se bavi kockanjem. Sportsko klađenje, kockanje i igre na sreću “pošten izvor prihoda” su za 4 vjerske zajednice ili njih 10,8%, a to nisu za njih 31 ili 83,8%. Na Kozjakovu tvrdnju „da se dio novca ostvaren priređivanjem igara na sreću (kockanjem i klađenjem) u Hrvatskoj dodjeljuje i vjerskim humanitarnim, odnosno karitativnim ustanovama samo je jedna vjerska zajednica uzvratila da to nije točno i da je to podvala vjerskim zajednicama. Njih 14 (37,8%) drži da, ako je to točno, s time treba prestati jer “prljavim” novcem ne treba činiti dobročinstva, njih 7 ili 18,9% drži da je to u konačnici i dobro jer na taj način sav novac neće pripasti kockarima, dok njih 10,8% smatra da je to odlično rješenje jer s tim novcem treba pomoći sirotinji.

Istraživač radio u Lutriji

Sociolog religije prof. dr. Ivan Markešić, jedan od recenzenata Kozjakove knjige o kockanju, ističe da je riječ o prvoj takvoj knjizi na hrvatskom jeziku, u sklopu koje su istraženi i analizirani i stavovi vjerskih zajednica prema kockanju. Kozjak je najveći dio radnog vijeka proveo u Hrvatskoj lutriji na pozicijama na kojima je mogao steći mnoga znanja iz igara na sreću. Kozjakova je knjiga jedinstvena jer, ističe Markešić, doprinosi razjašnjavanju fenomena kockanja, klađenja i igara na sreću, pozitivnih i negativnih posljedica u društvu i kod pojedinaca u svijetu, a osobito u suvremenom hrvatskom društvu.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

TH
than
20:52 26.06.2016.

I sto ce sa njime ? Pruzati mu podrsku dok sve ne prokocka i svi zavrse na ulici nakon ovrhe ? Kao i sa svakom drugom ovisnoscu jedino se sam moze spasiti na nacin da napravi prvi korak i osnovni korak, a to je dovidjenja kocka.

AO
admini_obrišite_si_mami
18:31 26.06.2016.

Vjerske se zajednice financiraju iz proračuna, a proračun i od poreza na kocku...pametnom dost.

ZD
zdepar
10:59 27.06.2016.

zna li netko koliko su zarađivali policajci iz vrdoljakovog osiguranja, koji su ga po cijele noći čekali dok je on - kockao u kockarnici