Radnici 3. maja opravdano strepe za svoju budućnost prihvati li Vlada ponudu austrijskog A-teca za kupnju riječkog brodogradilišta jer taj, kako se predstavlja, moćni koncern nema ni jedno poduzeće koje sudjeluje u brodograđevnoj industriji niti svojim planom restrukturiranja, za koji trećemajci tvrde da je njihov stari plan kojeg se Mirko Kovats ne znaju kako dokopao i tek ga kozmetički preinačio, jamči da mu je cilj gradnja brodova. U radničkom vijeću 3. maja, ponovila je jučer njegova predsjednica Nada Jelinić-Starčević, pitaju se hoće li riječko brodogradilište biti 38. poduzeće koje je Kovats kupio i otjerao u stečaj jer je, kaže, A-tec zadužen na sličan način kao hrvatska brodogradnja, a poduzeća koja je preuzeo u Srbiji pred stečajem su i radnici su na ulici.
- Dionice A-teca na bečkoj burzi vrijede danas 6,7 eura, 2006. im je cijena bila 26 eura, narasle su godinu dana kasnije na 50 eura, a otada stalno padaju. Prije dvije godine A-tec je uzeo sindicirani kredit od 700 milijuna eura, ove ga je godine reprogramirao na 795 milijuna eura - kaže Jelinić-Starčević pozivajući se na službene podatke austrijskih financijskih analitičara. Kovatsev koncern ove godine nije uspio izdati obveznice od 150 milijuna eura, za mjesec dana na naplatu mu dolazi 92 milijuna eura starih obveznica za čiju će isplatu, ne uspije li doći do novca prodajom dionica, tražiti jamstva svoje države, Austrije.
- Sve ovo pokazuje da je financijsko stanje A-teca loše, a nezavisni financijski analitičari predviđaju katastrofu zbog skorih obveza isplate obveznica pa bi se razmatrajući njegovu ponudu za kupnju 3. maja o tome i te kako trebalo voditi računa - kaže Jelinić-Starčević poručujući Kovatsu da neće povući kaznenu prijavu protiv njega za krađu poslovne tajne, programa restrukturiranja, koju je, tvrdi, Državno odvjetništvo uzelo u obradu tek nakon požurnice samog predsjednika RH Ive Josipovića.
Govoreći o aktualnom stanju u brodogradilištu predstavnici dvaju sindikata i radnika u trećemajskim nadzornim odborima pozvali su Vladu na izdavanje jamstava za ugovorenu gradnju četiri asfalt-tankera za švedskog naručitelja za što je rok 15. listopada. Ove gradnje zapošljavaju kapacitete do kraja 2012. godine, a bez njih brodogradilište će u srpnju iduće godine ostati bez posla. Već prije nekoliko dana najbrojniji Sindikat metalaca u 3. maju najavio je da će, ako Vlada ne odobri jamstva, brodograditelji izaći na ulice sa svom mehanizacijom i da ne isključuju mogućnost blokade državnih cesta.