Predsjednik Mesić, bivši premijer Sanader te Berislav Rončević, bivši ministar obrane, a sada optuženik u “aferi kamioni”, još u siječnju 2005. dobili su od Vojne sigurnosne agencije “Informaciju o postupku nabave nebojnih motornih vozila za potrebe OS RH”.
U tom dokumentu od nekoliko stranica, koji je potpisao tadašnji ravnatelj VSA-e brigadni general Gordan Čačić (prije godinu dana poginuo u nesreći na skijanju, op. a.) te koji je, kao posljednji od 378 dokumenata, priložen u optužnicu protiv Rončevića i Ive Bačića, sažeto je prikazano ono što se pretvorilo u prvorazrednu političko-pravosudnu aferu.
Prozvao Rončevića
No, iako ta informacija datira od 27. siječnja 2005. te iako se u njoj, među ostalim, navodi i da je VSA “analizirala postupke dijela uključenih ustrojstvenih cjelina MORH-a i OS RH koji su rezultirali poništenjem postupka nabave te donošenjem odluke ministra obrane o ugovaranju nabave kamiona vojne namjene izravnom pogodbom s tvrtkom Eurokamion”, nitko od onih kojima je ta informacija dostavljena o njoj nije izvijestio represivna i pravosudna tijela.
Nije, iako su to prema 171. članku Zakona o kaznenom postupku sva trojica bili dužni učiniti jer ih taj članak obvezuje da prijave sva kaznena djela koja se progone po službenoj dužnosti, a za koja su doznali ili su im dojavljena. I dok se vjerojatno nije moglo očekivati da to učine Sanader ili Rončević te na taj način možda inkriminiraju sami sebe, čudno je što to nije učinio Mesić.
Istina, on je u siječnju 2005. tijekom svoje kampanje prozvao Rončevića zbog izravne pogodbe. Zatim je priča utihnula do 2007., kada je u prosincu Mesić opet to naveo kao primjer netransparentne javne nabave, a pričom su se tada počeli baviti mediji, a zatim i USKOK.
Poništeno nadmetanje
No, koliko je poznato, Mesić nikad nije policiji ili tužiteljstvu dostavio dokument u kojem je pisalo da je ministar obrane odlučio da se izravnom nagodbom sklopi ugovor s Eurokamionom. VSA je navela i da su “u prvom poništenom nadmetanju povoljnije ponude Eurokamiona dostavile tvrtke MAN Importer za vozila MAN te tvrtka Automehanika za vozila Renault”.
VSA navodi i da je Renaultova ponuda dostavljena samo s cijenom, bez popratne dokumentacije, te da se zato nije razmatrala, no napominju da “prethodno ukinuto povjerenstvo tijekom postupka nije utvrdilo navedene nedostatke u vezi s vozilima tvrtke Renault”.
Iz Mesićeva ureda na sve ovo odgovaraju da je “prema Zakonu o sigurnosno-obavještajnom sustavu, u slučaju kada prikupljeni podaci pokazuju nezakonitosti, DORH dužna izvijestiti obavještajna agencija, a ne predsjednik države”.
Afera kamioni: Sanader i Mesić znali, ali sumnjivu nabavu nisu prijavili
Gdje je danas Oliver Mlakar? Živi na selu, a radi i u 90. godini
Za sebe kaže kako nije klasičan penzioner jer nije 'zasjeo' uz televiziju i telenovele. Obavezno gleda Dnevnik i povremeno sportske prijenose, a projekte na kojima radi pomno bira.
Smrznute ptice padale su s neba, drveće je pucalo od mraza, a stotine tisuća ljudi je umrlo: Nitko ne zna zašto
Čak su i mediteranske luke poput Marseillea bile okovane ledom. Drveće je pucalo od mraza, a crkvena zvona su se lomila. Seljaci su pronalazili svoje kokoši smrznute na granama gdje su spavale
Hitnjaci se dirljivom porukom oprostili od kolegice Mirele: 'Mnogi danas žive zbog tebe'
Iako će biti teško nadomjestiti prazninu u srcima njezinih kolega, ostaje zahvalnost za svaki trenutak proveden s njom: "Zahvalni smo što smo bili dio tvog života, a tebi Mirela hvala što si bila dio nas!"
Je li ovakva ambalaža put prema čišćoj budućnosti?
U svijetu koji se suočava s rastućim izazovima klimatskih promjena, briga o okolišu postala je ne samo odgovornost nego i ključni imperativ za tvrtke.
Stakleni stropovi i ljepljivi podovi: kako nevidljive prepreke koče napredak žena
Metafore poput "staklenog stropa", "ljepljivog poda" i "potrgane prečke" već su dugo prisutne u jeziku kada se govori o rodnoj neravnopravnosti u poslovnim strukturama.
..\"zmigavac na desno-kidam na livo\"...