Francuska presuda

Air France i Airbus oslobođeni optužbi za pogibiju 228 ljudi u padu aviona 2009.

Foto: REGIS DUVIGNAU/REUTERS
FILE PHOTO: An Airbus A320neo aircraft is pictured during a news conference in Colomiers near Toulouse
Foto: Sarah Meyssonnier/REUTERS
FILE PHOTO: The logo of airline company Air France at Paris Charles de Gaulle airport
Foto: CHRISTIAN HARTMANN/REUTERS
FILE PHOTO: An Air France airplane lands at the Charles-de-Gaulle airport in Roissy
17.04.2023.
u 15:07
Oluja je obavila zrakoplov. Nakupine leda onemogućile su rad senzora i prikupljanje navigacijskih podataka. Autopilot se isključio, a posada je preuzela ručnu kontrolu nad letjelicom. Avion je u zraku zastao, nos se podigao i cijela je letjelica pala u more
Pogledaj originalni članak

Air France i Airbus nisu krivi za ubojstvo iz nehaja prilikom pada leta 447 u lipnju 2009. godini kada je poginulo 228 osoba iz 33 zemlje, odredio je francuski sud. Let je krenuo iz Rio de Janeira prema Parizu, a zahvaćen olujom pao je u Atlantski ocean.  Tom su prilikom Air France i Airbus odbacili optužbe za ubojstvo iz nehaja. Nakon dvomjesečnog suđenja, zaključeno je kako nema dovoljno dokaza za izravnu povezanost njihovih odluka i pada zrakoplova. Air France je obiteljima poginulih isplatio kompenzaciju piše Sky News.

Službeni izvještaji otvoreni su po pronalasku crnih kutija, nakon dvije godine potrage. Prema njihovim nalazima, uzroci su bili višestruki. Od zaleđivanja vanjskih senzora do greške pilota. U padu je poginula cijela posada letjelice. Air France je optužen da u obuku pilota nije uključio snalaženje u slučaju zaleđivanja vanjskih senzora, dok je Airbus optužen da nije primjereno informirao aviokompanije i posade o mogućim pogreškama prilikom upravljanja avionom niti osigurao obuku kojom bi se smanjio rizik. Prema istrazi Associated Press-a, Airbus je bio upoznat s problemima barem od 2002., ali izmijenio ih je tek nakon nesreće. Nakon toga je ovaj model senzora je zabranjen, a Air France je izmijenio svoje procedure obuke.

Kako je rečeno, prilikom nesreće, oluja je obavila zrakoplov. Nakupine leda onemogućile su rad senzora i prikupljanje informacija o brzini i visini leta što je dovelo do isključivanja autopilota. Posada je preuzela ručnu kontrolu nad letjelicom, ali su navigacijski podaci bili pogrešni. Avion je tada zastao, nos se podigao prema gore i cijela je letjelica pala u more.

VIDEO: Pogledajte snimku sudara na A3: Vozač se zaletio u kolonu

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.