Suradnja Hrvatskog Telekoma i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta

Alati za moderno doba - prvi znanstveno utemeljeni program prevencije rizičnog ponašanja školaraca

Foto: HT
Alati za moderno doba
Foto: HT
Alati za moderno doba
Foto: HT
Alati za moderno doba
20.09.2023.
u 16:46
Istraživanja pokazuju da je čak 10 posto djece doživjelo neugodno iskustvo na internetu, a djeca koja doživljavaju nasilno ponašanje putem interneta češće doživljavaju i nasilno ponašanje u realnom okruženju
Pogledaj originalni članak

'Alati za moderno doba', naziv je prvog strukturirannog i znanstveno utemeljnog programa nastalog u suradnji Hrvatskog Telekoma i Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Cilj projekta je prevenirati rizična ponašanja osnovnoškolaca, posebice učenika 7. i 8. razreda, ali i adolescenata u virtualnom okruženju.

Znanstvena istraživanja koja su bila polazište za izradu programa pokazuju niz rizičnih ponašanja adolescenata na internetu, a koja rezultiraju ozbiljnim negativnim posljedicama u području mentalnog zdravlja te interakcijama u stvarnom svijetu, releno je na predstavljanju programa u srijedu.

Naime, čak 30 posto učenika u Hrvatskoj koristi internet više od četiri sata dnevno, a četvrtina njih i sami su svjesni da su previše prisutni u virtualnom svijetu. Usto 50 posto adolescenata provjerava društvene mreže čim im stigne notifikacija, bez odgađanja i bez obzira što se događa u njihovom realnom okruženju. Jedan posto srednjoškolaca zadovoljava kriterije ovisnosti o internetu, a 20 posto ih već manifestira probleme povezane s prekomjernim korištenjem interneta, što bi značilo zabrinjavajućih četiri učenika po razrednom opredjeljenju. 

Ti rezultati se dijelom mogu pripisati i nedostatku sustavnog ulaganja u razvoj vještina kod mladih, posebice u području odgovornog korištenja digitalnih tehnologija. Preventivni program koji je razvio ERF, a provodi ga u suradnji s Hrvatskim Telekomom, obuhvaća 11 strukturiranih i interaktivnih radionica za učenike, a koje će provoditi educirani stručni suradnici i nastavnici. Dodatan element programa su i interaktivna predavanja za roditelje učenika, a kako bi dobili točne i relevantne informacije za prepoznavanje potencijalnih rizika za djecu na internetu. Program je već testiran i pokazao se učinkovitim u osnaživanju socijalno-emocionalnih vještina kod učenika koje im omogućuju kvalitetnije nošenje sa stresom, kritičko razmišljanje i povećanje kvalitete odnosa u virtualnom, ali i fizičkom svijetu.

Istraživanja pokazuju da je čak 10 posto djece doživjelo neugodno iskustvo na internetu, a djeca koja doživljavaju nasilno ponašanje putem interneta češće doživljavaju i nasilno ponašanje u realnom okruženju. Također, svaki drugi mladi adolescent zaprimi sadržaj seksualne tematike i od poznatih i od nepoznatih osoba, a 20 posto ih je prosljeđivalo tuđi seksualni sadržaj bez pristanka te osobe. Čak dvije trećine adolescenata dopisivalo se s osobom koju su upoznali online, a trećina ih je pokazalo iznimno rizično ponašanje otišavši na susret s takvom osobom, bez znanja roditelja.

 

„Naša želja je kroz suradnju s ERF-om i provođenjem 'Alata za moderno doba', napraviti potreban pomak i generacijama školaraca omogućiti još sretnije i bezbrižnije školovanje i odrastanje. U prvom valu program će se provoditi u pet gradova, uz sudjelovanje više od 100 škola iz 17 županija, a želja nam je narednih godina pokriti čitavu Hrvatsku“, izjavio je Igor Vukasović, direktor korporativnih komunikacija Hrvatskog Telekoma.

„Neosporna je potreba za preventivnim djelovanjem u ovom području. Digitalne tehnologije izuzetno se brzo razvijaju, atraktivne su i u mnogočemu korisne za naš svakodnevni život. Istovremeno, poznati su i određeni rizici virtualnog okruženja koji mogu dovesti do ekscesivnog ponašanja, a koje svakako želimo prevenirati. Ovaj program razvijali smo nekoliko godina te on pokazuje obećavajuće učinke. Interes i odaziv nastavnika i stručnih suradnika u školama je izniman, što nam potvrđuje da aktualno djelujemo prema rizicima koji obilježavaju njihove svakodnevne interakcije s djecom“, zaključio je prof.dr.sc. Neven Ricijaš, voditelj Projekta.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.