MODNA NAPETOST

Ana Marija Cajner - Lagerfeldov izbor za Chanel

Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
ana cajner (1)
Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
ana cajner (1)
Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
ana cajner (1)
Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
ana cajner (1)
Foto: Boris Ščitar/VLM/PIXSELL
ana cajner (1)
09.05.2013.
u 09:39
Bila je okružena modom, i normalno je da ju je moda i te kako mamila, ali roditelji su to sve kanalizirali prema obrazovanju. Imala je 12 godina kad su je zvali da bude model, pa s 14 opet, ali je mama smatrala da još treba pričekati
Pogledaj originalni članak

Bi li kreativni direktor Chanela Karl Lagerfeld za snimanje spota u povodu stote godišnjice Chanela izabrao lice koje ne bi bilo osobito lijepo, ugodno, posebno, puno sadržaja? Ne bi! Zato i jest za jednu od uloga u spotu izabrao Anu Mariju Cajner, 23-godišnju manekenku zagrebačke agencije Talia Model, studenticu treće godine ekonomije, koja je odrasla u Velikoj Gorici sa snovima da postane pedijatrica i liječi djecu.

No otac Branko i mama Marija pomutili su dječje snove. Radili su u modi, držali butike dok je trajao njihov brak. Kad su se prije deset godina sa starijim bratom preselili u Zagreb, u Dubravu, bio je to šok za djevojku naviklu na mirnu velikogoričku djecu. U Zagrebu je završila 18. jezičnu gimnaziju na Šalati. Sasvim joj se promijenio život dolaskom u Zagreb, gdje se uvijek nekamo ide, žuri, i rijetko se ostaje kod kuće. U Velikoj Gorici bavila se sportom, plesom i karateom. Sada je to prošlost. Ali rodila se nova ljubav – prema kuhanju. Prvo je zaposlena, a samohrana majka govorila: – Skuhaj si ajnpren juhu, speci jaja... Onda je Ana Maria nazivala mamu i pitala kako se kuhaju špageti na bolonjski.

– Sad mi je to jako dobro došlo – priča nam Ana Maria – jer cure s kojima radim vani ne znaju kuhati. A ja čim sam doma, kuham...

Okružena modom

Bila je okružena modom, i normalno je da ju je moda i te kako mamila, ali roditelji su to sve kanalizirali prema obrazovanju. Imala je 12 godina kad su je zvali da bude model, pa s 14 opet, ali je mama smatrala da još treba pričekati.

– Već sam imala 19 godina kad me u jednom kafiću suradnik Tihane Harapin-Zalepugin pitao jesam li razmišljala o tome da se bavim manekenstvom. Već iduće jutro bila sam s Tihanom na kavi. Bila sam na prvoj godini studija, opterećena faksom. Nisam baš osjetila da je to – to. Pauzirala sam. I prije godinu dana se iznova javila. Nisam baš osoba koja bi nešto radila napola. – Hajdemo sada – rekla je Tihana. Jedne smo nedjelje vidjele kako hodam. Odmah me poslala na castinge Fashion.hr-a i Cro-a-Portera i sve sam dane revija bila angažirana. Samo tri tjedna nakon početka u Taliji, dizajneri su me prihvatili. Snimala sam editorijale i kampanje, pa iznova sjela s Tihanom koja je predložila da se okrenemo inozemstvu. Počela je suradnja s Jelenom Ivanović, dugogodišnjom menadžericom, odnosno skautkinjom. Ona je pak pričekala najbolju ponudu, a to je bila potvrda da su u pariškoj agenciji Women zainteresirani. U Pariz sam otišla 7. studenoga 2012. Dočekao me vozač i odveo na adresu stana za modele. Sve je tamo bilo organizirano – mjerenje, slikanje polaroidom koje daje prirodno stanje bez ikakvih korekcija, razgovor s bookerom. Slikali su me bez šminke da bi klijent vidio kako doista izgledam. I na castinge odlazimo bez šminke – mi bismo trebale biti papir na kojem oni “pišu” što im je potrebno – opisuje Ana Maria svoje prvo inozemno iskustvo. Pitamo je kakav tip žene sada najčešće traže, a ona kaže: – Bez puno šminke. Ono što zovemo “beauty” sada zamjenjuje “strong” izgled. Vlada, dakle, tip samostalne, energične žene, a ne slatkaste ljepotice kao u 90-ima.

Prvi angažman u Parizu bio je za malu ali visoko glamuroznu reviju svečanih modela Louisa Azzara, na čije revije dolazi svjetski džet-set poput Angeline Jolie i Brada Pitta. Uslijedili su brojni angažmani, a među njima i prvi za modnu kuću Dior. Bila je to odskočna daska za našu Anu Mariju Cajner. Na prezentaciji selekcije nove kolekcije u ulici Montaigne, u višekatnoj kući s golemim Diorovim dućanom na ulici, bio je prisutan i direktor Diora.

– Svidjela sam se cijelom timu – kaže Ana Maria.

Snimanje u kinu

– Bila je to zatvorena prezentacija. Zavirila sam u studio gdje novi Diorov umjetnički direktor Raf Simons s ekipom priprema kolekcije. Postoji mala rezidencija i studio u kojima Raf radi svoje haljine. Vidjela sam ga kako radi. Vidjela sam kako se skice razrađuju do detalja... Naša je prezentacija bila na prvom katu zgrade. Javili su agentici da me žele angažirati, i otad su mi stalno na rasporedu prezentacije i ono što se naziva “trunk show” – šou za trgovce. Ovdje nema takve živosti u vremenu između velikih programa Cro-a-Portera, Fashion.hr-a, Modnog ormara TTF-a, Fashion Weeka Zagreb. Za prezentaciju modela u svojoj ju je rezidenciji izabrao i Azzedine Alaia:

– Sve je tu bilo puno robe, i radni stol za kojim je Alaia radio na nekoj skici. Prostor je minimalistički uređen. Upoznali smo se, pogledao je kako hodam – priča Ana Maria. – Na kraju je odlučio koju će od djevojaka angažirati. Otkako mu je umrla sestra ne ide više na Fashion Week, već kolekcije predstavlja u svojoj rezidenciji. Održavaju se tu dvije manje revije dnevno, na maloj pisti. Koji put dođu tu i celebrityji, ali su mu važniji klijenti i njemu bitni ljudi.

 

Dosad najveći posao Ane Marije Cajner snimanje je spota za Chanel. Za njega ju je angažirala Chanelova direktorica castinga. Spot je sniman u starom kinu Club 13. Snimanje je trajalo satima, do jedan u noći... Radila je s vrhunskim svjetskim modelima među kojima je najpoznatija Cara Delevingne.

– Bile su tu i Lindsey Wixon, Aymeline Valade, Julia Nobis i druge. Snimile smo se u backstageu... – priča Ana Maria – Zamisao je bila da idemo zajedno u kino, odjevene, naravno, u modele Chanelove aktualne kolekcije, sa Chanelovim nakitom i torbicama. Odjenula sam haljinu i čizmice. Lagerfeld nas je pozdravio, i onda zamolio da radimo opušteno, pa uputio što ne treba raditi kako bi sve bilo što prirodnije. Nadzirao je snimanje, popravljao odjeću. Vrlo je pozitivan i nije uštogljen, niti netko koga bi se trebalo bojati. Svi smo, naravno, bili puni poštovanja prema njemu. Imao je tjelohranitelja, klasično odjevenog u crno. Hodao je za njim. Scene su ponavljane – opet i opet – dok ne bi bili posve zadovoljni. Nije to bilo kretanje po pravilima, ali se tražila savršeno snimljena scena.

Pazi se na izgled

Kako je Lagerfeld bio odjeven?, pitali smo Anu Mariju.

– Kao i uvijek, s tamnim naočalama, repom, bijelom košuljom visokog ovratnika, u crnom odijelu i s crnim rukavicama. No bilo je jasno: nije snob, čini se više nego normalan. Cara Delevingne je hiperaktivna, skakala je po njemu, igrala se lutkom s likom malog Karla. Sve je to podnosio. Bile su mu to miljenice i on se smijao, bio je opušten, normalan... Smješkala sam mu se i on se meni smješkao. Slušala sam što govori, a iz poštovanja prema njemu nisam navaljivala... S Carom sam poslije popila čaj. Razgovarale smo kao da se znamo sto godina. Lindsey je jako lijepa, draga je i povučena, ali ne poput snoba – sjeća se Ana Maria.

Pitali smo je je li itko zahtijevao da gladuju kako bi izgledale mršavo.

– Nismo izloženi torturi da se suzdržavamo od hrane. Prirodno sam mršava, trudim se jesti zdravo, puno povrća. Imamo obavezu izgledati dobro. Najbolje što možemo. Nikad nisam doživjela da me se tjera na mršavost. Zahvaljujući tatinoj, odnosno dedinoj strani sam mršava. Mama mi je tamnoputa, a tata ima germanske korijene, pa sam ja prirodno plava, ali s tamnim obrvama. U Parizu sam postala brineta. U redu je promijeniti šminku i odjeću, prebaciti se izvana u drugačiju priču, ali naučila sam da je važno zadržati svoj stav! – kaže Lagerfeldova mala iz Hrvatske koju ćemo uskoro vidjeti u povijesti Chanela!

>> Ova je torba uzbunila modni svijet, biste li je nosile?

>> Lagerfeldov pogled u budućnost

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.