Naplatne kućice

Analiza prometa: Kroz izlaz za Sanaderovo selo prođe 55 vozila

Foto: Borna Filic/PIXSELL
Analiza prometa: Kroz izlaz za Sanaderovo selo prođe 55 vozila
17.08.2014.
u 11:12
Jedan srpanjski dan na Bregani prometniji je nego sedam mjeseci na Vučevici, naknadno ucrtanoj u projekt Dalmatine
Pogledaj originalni članak

Zimi kroz naplatnu postaju Vučevica dnevno prođe samo 55 vozila, a ljeti ta brojka naraste na 100. Po tome su njihove naplatne kućice neslavni rekorder među ukupno 58 naplatnih mjesta Hrvatskih autocesta na A1, A3, A4 i A5. U siječnju ove godine na Vučevici su, pokazuju podaci HAC-a, s autoceste izašla ukupno 1684 vozila, dok su srpnju, u špici turističke sezone, cestarinu na tim kućicama platila 2994 vozača. Vučevica je poznata kao naplatna postaja naknadno ucrtana u projekt Dalmatine pa onda i izgrađena po nalogu tadašnjeg premijera Ive Sanadera, jer je to u biti izlaz i ulaz na autocestu za Dugobabe, selo u kojem žive Sanaderi i iz kojeg je potekao i bivši hrvatski premijer. Podaci o skromnom prometu na Vučevici i gotovo 10 godina otkako je sagrađena ta naplatna postaja, a Dalmatina puštena u promet, pokazuju koliko je to bila loša i štetna odluka za proračun HAC-a.

U jednom satu dva vozila

Na toj naplatnoj postaji u tri smjene rade najmanje tri blagajnika koji prosječno u jednom satu naplate cestarinu za dva vozila. S tolikim prometom oni ne zarade ni svoje plaće.

Dalmatina inače drži neslavne rekorde po malom prometu na naplatnim postajama HAC-a. Sve kućice na listi top pet s najmanjim prometom su na toj autocesti, čijom je gradnjom ostvaren hrvatski san o povezivanju sjevera i juga zemlje. Odmah iza Vučevice na toj neslavnoj listi naplatna je postaja Ravča na kojoj su u siječnju ove godine cestarinu platila 2624 vozača ili 84 dnevno, a u srpnju njih 6062 ili 202 dnevno. Slijede naplatne kućice Vrpolje sa 3064 vozila u siječnju i 8571 u srpnju. Brinje je na četvrtom mjestu na toj top ljestvici s obzirom na to da su u prvom mjesecu ove godine s autoceste na njihovim kućicama izašla 4174 vozila, a prošlog mjeseca 7812. Među top pet kućica s najmanjim prometom su i one kod Perušića kroz koje je u siječnju prošlo 4330 vozila, a u srpnju 10.789. Ukupno je na A1 29 naplatnih postaja. Budući da se A1 jednim dijelom, od Zagreba do Bosiljeva, poklapa s autocestom Rijeka – Zagreb, a taj dio formalno potpada pod ARZ, na listi naplatnih postaja nema, primjerice, Lučkog, Karlovca... Stoga je na listi top pet naplatnih kućica s najvećim prometom Zagreb-istok, gdje je u siječnju ove godine cestarina naplaćena za 334.644 vozila, a u srpnju za 359.604 vozila. Na dnevnoj razini to je 10.794 vozila u siječnju i 11.982 u srpnju. Slijedi još jedna postaja na A3 – Bregana s prometom od 283.297 vozila u siječnju i čak 446.357 u srpnju. Dnevno preko te naplatne postaje u špici turističke sezone prosječno prođe 14.878 vozila, što je više od ukupnog prometa u sedam mjeseci ove godine kroz Vučevicu na kojoj je cestarina naplaćena za – 14.180 vozila.

Među top pet s najvećim prometom je Dugopolje, koje je izlaz za Split na A1 s prometom od 98.186 vozila u siječnju i 215.254 u srpnju. Slijede dvije postaje na A5, autocesti Zagreb – Goričan, i to Sveta Helena, kroz koju je u siječnju prošlo 98.135, a u srpnju 244.286 vozila, te Varaždin s prometom od 79.248 vozila na početku godine i 94.682 u špici turističke sezone.

Prema brojkama, na svim naplatnim kućicama vidi se sezonalnost prometa na hrvatskim autocestama jer zimi te brojke dosežu minimalne iznose, a kako se približava ljeto, lagano rastu da bi u par mjeseci “špice” naglo narasle. A prema podacima Hrvatskih autocesta - Održavanja i naplate cestarine, HAC-ove tvrtke kćeri, na naplatnim postajama na A1, A3, A4 i A5 radi ukupno 461 blagajnik. Iako smo tražili da nam pošalju broj blagajnika po svakoj postaji, poslali su nam te brojke samo po tehničkim jedinicama.

Moraju poštovati Zakon o radu

– Svi blagajnici HAC-Održavanja i naplate cestarine imaju ugovore na tehničke jedinice kako bi se omogućilo raspoređivanje radnika sukladno povećanom ili smanjenom prometu na pojedinoj naplatnoj postaji – tvrde u HAC-ONC-u. Dodaju da prilikom utvrđivanja optimalnog broja blagajnika po kućicama moraju uzeti u obzir sve parametre koji utječu na poštovanje Zakona o radu, Kolektivnog ugovora, preraspodjele sati, godišnjih odmora i bolovanja, kako se ne bi poremetila optimalna propusnost naplatnih postaja u standardnim i vršnim prometnim opterećenjima.

>> U Lučkom kolona bila duga 24 kilometra!

>> Nove naplatne kućice bit će 1,5 kilometar bliže Draganiću

>> Na menadžerske tečajeve i studije spiskali 400.000 kn

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 62

ST
stefj
11:48 17.08.2014.

He, he, predizborni članak... Nije HAC (i ostali) u banani radi ta 3 zaposlenika i radi tog izlaza, već je u banani radi gomile zaposlenika i gomile šefova s nerealnim primanjima, radi pranja love, preplaćenih investicija i ostalih gluposti. Dobar primjer su solarni paneli postavljeni u Rijeci koji se nalaze u sjeni, e to su bačeni deseci milijuna kuna... A izlaz iz autoceste, uvijek dobro dođe, da ih je bar 10-tak više...

DU
Deleted user
11:35 17.08.2014.

Pretenziona je usporedba Bregane(medjunarodna drzavna granica) sa malom naplatnom kucicom kod Vucevice!?... koji je stvarni cilj te dosta neinteligentne usporedbe?

MO
modovisisajteMaraschino
12:08 17.08.2014.

i sada se zbog par izlaza diže prašina a preskupe cestarine, pljačke i malverzacije, zapošljavanje HNS rodbine i stranačkih kolega u HAC su OK?