nepoznati detalji

Analiza slučaja Horvatinčić: Jahta kojom je ubio dvoje Talijana nije bila ni registrirana

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL
Federico Salpietro, tomislav horvatinčić
Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL
Federico Salpietro, tomislav horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavić/Pixsell
jahta Santa Marina
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
jahta Santa Marina
Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
jahta Santa Marina
23.10.2017.
u 14:07
Povjerenstvo je ipak moralo napraviti izvješće o svom radu iako je istraga bila prekinuta
Pogledaj originalni članak

Općinski sud u Šibeniku oslobodio je poduzetnika Tomislava Horvatinčića krivnje za smrt Francisca i Marinelle Salpietro u pomorskoj nesreći u kojoj su sudjelovali njegova motorna jahta Santa Marina i jedrilica Santa Pazienza na kojoj je bio talijanski bračni par.

Šibensko državno odvjetništvo najavilo je žalbu na takvu presudu, a na odluku Županijskog suda o toj žalbi čekat će se najmanje godinu dana. Naime, toliko je trebalo višem sudu da ukine prvu presudu Horvatinčiću koji je krajem 2015. bio proglašen krivim zbog nehaja i osuđen na uvjetnu kaznu. Županijski sud koji dobije taj slučaj sad će odlučivati o oslobađajućoj presudi koja je donesena na osnovi Horvatinčićeve tvrdnje da je pao u nesvijest prije same nesreće.

Bez službenog izvješća

Odluka sudskog vijeća kojim je predsjedala Maja Šupe da prihvati tvrdnje okrivljenika o sinkopi izazvala je buru reakcija u javnosti, kao i samo vještačenje i nadvještačenje te nesreće za koja su u Udruzi pomorskih kapetana iz Splita ustvrdili da su lažna. No, osim što je provedena policijska istraga te nesreće, javnosti je malo poznato što je utvrdilo povjerenstvo Ministarstva mora, prometa i infrastrukture (MMPI) koje je sukladno Pravilniku o istraživanju pomorskih nesreća imenovano isti dan kad se dogodila nesreća u šibenskom akvatoriju, 16. kolovoza 2011. Tročlano povjerenstvo imenovano je kako bi provelo upravnu istragu s elementima sigurnosne istrage, odnosno kako bi utvrdilo uzroke te nesreće.

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Tomislav Horvatinčić

Prema podacima koje smo dobili od Ministarstva, povjerenstvo je u utvrdilo da postoji osnovana sumnja da je Horvatinčić počinio dva pomorska prekršaja. Njegova jahta, naime, nije bila na tehničkom pregledu još od 2008., odnosno u trenutku nesreće nije bila registrirana. U Ministarstvu navode da je uvidom u svjedodžbu o sposobnosti jahte za plovidbu i status lista pregleda i primjedbi utvrđeno da Santa Marina nije imala valjanu svjedodžbu o sposobnosti za plovidbu jer nisu u propisanim rokovima provedeni tehnički pregledi. Povjerenstvo je isto tako utvrdilo da se prema podacima i snimkama VTS službe MMPI-ja jahta Santa Marina prije sudara kretala brzinom od 25 čvorova, a jedrilica Santa Pazienza brzinom od četiri čvora. A iz snimaka VTS službe razvidno je, utvrdilo je povjerenstvo, da je, s obzirom na položaj dvaju plovila, prednost prolaska imala Santa Pazienza jer je prilazila s desne strane, što je sukladno pravilima o izbjegavanju sudara na moru.

No istraga povjerenstva, kažu u Ministarstvu, obustavljena je i nije provedena do kraja jer je sve nalaze, uređaje i druge predmete relevantne za provođenje istrage izuzela policija. Povjerenstvo je u kolovozu 2011. pripremilo prekršajni nalog protiv Horvatinčića, no odustali su od njegova podnošenja s obzirom na to da je Državno odvjetništvo pokrenulo kazneni progon. Ako Županijski sud potvrdi oslobađajuću presudu, Horvatinčić neće odgovarati ni za navedene prekršaje jer je nakon četiri godine nastupila zastara. U Ministarstvu kažu da su dokazi koje je prikupilo povjerenstvo bili preliminarni i da službeno izvješće o istrazi nije doneseno. No prema mišljenju Dragana Bolanče, stručnjaka za pomorsko pravo s Pravnog fakulteta u Splitu, povjerenstvo je ipak moralo napraviti izvješće o svom radu iako je istraga bila prekinuta. Odvjetnik Tomislava Horvatinčića Velimir Došen kaže da izvješće, odnosno nalazi povjerenstva Ministarstva nisu ušli u sudski spis i da se oni ne bi ni smjeli koristiti pa je povukao paralelu sa Saborskim povjerenstvom za Agrokor koje bi trebalo prestati s radom kad krene sudski postupak vezan za taj koncern.

Vozačka nikada nije oduzeta

Došen kaže da svi iščekuju pisano obrazloženje oslobađajuće presude Horvatinčiću. Uz ogradu da tek treba vidjeti pisano obrazloženje presude, on kaže da sutkinja Šupe u novoj presudi nije navela autopilotiranje kao kod prve presude jer je, prihvaćajući to da je Horvatinčić pao u nesvijest, nestao glavni element krivnje i on zbog sinkope nije mogao utjecati na svoje postupke. Tužiteljica je pak na suđenju iznijela podatke policije prema kojima je Horvatinčić od 2009. do 2011. prekršajno kažnjen zbog počinjenih 30 prometnih prekršaja, a da je tijekom sudskog postupka za pomorsku nesreću još pet puta kažnjen zbog prekršaja u prometu. No među tim podacima nije navedena i prometna nesreća iz 1980. na Zagorskoj cesti kada je Horvatinčić svojim automobilom usmrtio pješakinju, 75-godišnju Mandu Vučković, a njenu kći, 53-godišnju Slavicu Nosek teško ozlijedio. Horvatinčić je pobjegao s mjesta nesreće.

Za Večernji list svojedobno je bio izjavio da je tada pobjegao jer se bojao krvi, što mu je za potrebe suda potvrdio i psihijatar. Općinsko javno tužilaštvo obustavilo je postupak protiv njega pa je obitelj žrtava nastavila privatni progon. Horvatinčić je osuđen na šest mjeseci zatvora, odnosno dvije godine uvjetno. Horvatinčić je, prema pisanju medija, sudjelovao i u prometnoj nesreći 1989. na Aleji Bologne u Zagrebu kada je poginula Nada Petrović. U prometnoj nesreći koju je pak 2009. skrivio na Bregani ozlijeđene su četiri osobe, a među njima dvoje djece. Horvatinčić je novčano kažnjen jer je vozio neprilagođenom brzinom. Unatoč tim brojnim prekršajima u prometu, pa čak i sa smrtnim posljedicama, prema dostupnim podacima, vozačka dozvola nikad mu nije oduzeta.

‘Nisam bijesna osoba i nemam ništa imovine’

Nisam bijesna sutkinja, kako me se naziva po raznoraznim portalima, nisam korumpirana, ovaj sud nije korumpiran, svoj posao radim odgovorno i profesionalno – govorila je novinarima sutkinja Maja Šupe Makon, koja je izazvala bijes javnosti i kod prve presude Tomislavu Horvatinčiću kad je dobio uvjetnu kaznu za smrt talijanskog bračnog para, a pogotovo nakon druge, oslobađajuće presude. Šupe Makon, prema imovinskoj kartici koju je dostavila Državnom sudbenom vijeću, sutkinja je na Općinskom sudu u Šibeniku od 1. rujna 1999. i od imovine posjeduje samo Renault Clio, kupljen 1997. godine. Bila je vlasnica stana od 47 četvornih metara u Šibeniku koji je kupila kreditom, no taj je stan prodala 2012. Prijavila je mjesečnu neto plaću od 10.145 kuna.

Što se tiče dugova, odnosno kredita, prijavila je kredit od 78.205 eura koji je osiguran policom životnog osiguranja na iznos od 11.834 eura. Rok otplate je do 2031., a radi se o reprogramu kredita u švicarskim francima. Njen suprug Hrvoje Makon vlasnik je stana od 50 kvadrata u Sarajevu, koji je kupljen prije nego što se oženio Majom Šupe 2007. Mjesečni prihodi supruga iznose oko 2800 kuna, a on je vlasnik i Škode Fabije koju je kupio 2006. Maja Šupe Makon prijavila je i prihode od rada u izbornom povjerenstvu 2013. u ukupnom iznosu od 5450 kuna neto. Zadnje njeno očitovanje o imovini datira iz 2015. kad je izvijestila DSV da nema nikakvih promjena u imovinskoj kartici. Načelnik općine Primošten Stipe Petrina dva je pak puta protiv Maje Šupe podnosio kaznene prijave zbog krivotvorenja službenih dokumenata. Za prvog suđenja Tomislavu Horvatinčiću na svom Facebooku napisao je da će ga ona osloboditi, Šupe ga je tužila i dobila presudu. Petrina joj je morao isplatiti 50 tisuća kuna, a s troškovima ga je sve koštalo oko 70 tisuća kuna.

Tužio kapetane jer su tvrdili da je kriv za nesreću

Udruga pomorskih kapetana iz Splita lani je organizirala okrugli stol na kojem su iznijeli svoju analizu pomorske nesreće u kojoj je sudjelovao Tomislav Horvatinčić. Kapetani su tada ustvrdili, a to su ponovili i prije nekoliko dana u otvorenom pismu, da je Horvatinčić glisirao brzinom od 25 čvorova i da nije bio na upravljačkom mjestu jer, da je bio na tom mjestu, smatraju, jasno bi utvrdio se njegova jahta križa s talijanskom jedrilicom i da nikako nije mogao misliti da će se s njome mimoići kako je to tvrdio na sudu. Oni sinkopu zbog koje je Horvatinčić oslobođen smatraju potpuno nebitnom za ovaj slučaj jer je Horvatinčić trebao poduzeti manevar skretanja puno prije navodne sinkope. Preko svog odvjetničkog tima koji čine Branko Baica, Velimir Došen i Veljko Miljević Horvatinčić je tužio kapetane iz Splita još lani nakon što su oni iznijeli svoje viđenje pomorske nesreće.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 89

DU
Deleted user
14:18 23.10.2017.

Znate onu omiljenu izreku među nama komentatorima, dno dna, e pa ova je presuda probila dno i gospođa Šupe šupirala je hrvatsko društvo konačno s tog muljevitog dna, ravno u bezdan.

ZA
zarac
14:29 23.10.2017.

Šeks i njegovo lustrirano pravosuđe, gdje je guranje prsta u anus 'stari hrvatski pozdrav', gdje mladunci iz 'uzornih' obitelji za ubojstva dobijaju kazne teškog školovanja u Švicarskoj, gdje nogometni manager 'legalno' kupi 85 dionica HT-a iako je svatko mogao kupi samo jednu, gdje se za multimilijunske pljačke guli krumpir, gdje se slave ratni zločinci... Nikad nitko, NITKO ovome narodu nije napravio takvu štetu poput ovih 'domoljuba'. Niti Turci, niti Mlečani, niti Francuzi, niti Austrougari, niti Njemci, niti Talijani, niti Srbi. Narednih 7-8 generacija će ispuštati zbog njihovog pljačkaškog 'domoljublja'.

BO
bolnaistina
14:29 23.10.2017.

Nema se tu šta drugo, nego, sutkinju doživotno izbaciti iz sudstva, a Ovu spodobu adekvatno počinjenju krivičnog djela pravedno osuditi, plus 40% dodatne kazne zbog izbjegavanja krivice i djelovanje na suce i istražitelje. Gdje ste vi sada iz sudstva, pokažite i dokažite evropi i svijetu, da ste sposobni ispraviti tu sramotu.