Jolly Auto Line

Analizirali smo: Može li Jolly parirati 'kraljevima buseva'

Foto: Slavica Vuković
Josip Stojanović Jolly
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
Jedan od moćnih. Riječki gradonačelnik V. Obersnel s Robertom Vrhovskim (u sredini), vlasnikom tvrtke Autobus d.o.o, koja je ugovorila nabavu 71 autobusa preko natječaja koje vodi Ministarstvo fondova EU
22.03.2019.
u 09:32
Josip Stojanović Jolly nabavio je samo 20 gradskih autobusa, Robert Vrhovski iz tvrtke Autobus 71, a Auto Hrvatska 60, ali najveće vrijednosti – 112 mil. kn
Pogledaj originalni članak

Jolly Auto Line, tvrtka u vlasništvu Josipa Stojanovića Jollyja, prvi posao nabave 20 autobusa u sklopu projekta obnove gradskih voznih parkova novcem iz kohezijskih fondova EU dobila je 15. siječnja ove godine u Splitu kada je potpisan ugovor o nabavi tih autobusa. Riječ je o projektu u sklopu kojeg je Ministarstvo prometa osiguralo 315 milijuna kuna za obnovu autobusnih flota gradskih prijevozničkih poduzeća u devet gradova.

Mercedes tri dana nakon ugovora

Natječaji su išli preko Ministarstva prometa, odnosno to je ministarstvo u svibnju 2018. godine raspisalo natječaj kojim je pozvalo operatere javnog gradskog i prigradskog prijevoza da prijave projekte i novcem EU osuvremene vozne parkove. Novac za nove buseve odobren je Zagrebu, Zadru, Osijeku, Splitu, Vinkovcima, Rijeci, Puli, Sisku i Dubrovniku, a natječaje za odabir dobavljača autobusa provodile su gradske prijevozničke tvrtke.

VIDEO Plenković o podmetanju ministrici Žalac:

Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova u ovom natječaju nije imalo nikakav utjecaj na odabir dobavljača jer je sve išlo preko Ministarstva prometa, ali bilo je koordinacijsko tijelo, a znakovita je činjenica da je ugovor o najmu luksuznog Mercedesa E klase s majkom ministrice Gabrijele Žalac sklopljen samo tri dana nakon što je u Splitu potpisan ugovor s Jollyjevom tvrtkom. Vjerojatno se u to vrijeme i skupocjeni Mercedes pojavio i u dvorištu obiteljske kuće ministrice Žalac u Vinkovcima.

U tijeku je pak natječaj za dodatnih 18 autobusa za Split koji vodi i za koji novac osigurava Ministarstvo regionalnog razvoja i EU fondova. Riječ je o tzv. ITU projektima i taj natječaj traje do 4. travnja.

Josip Stanojević Jolly jučer nam je potvrdio da će se njegova tvrtka Jolly Auto Line javiti i na taj natječaj jer ga zanima dobava autobusa Splitu, Zadru i Dubrovniku jer u tim gradovima ima servise za Mercedesove autobuse čiji je zastupnik. Kroz ITU projekte ministarstvo Gabrijele Žalac nabavlja buseve i za Rijeku i Pulu, rekli su nam u tom ministarstvu. Za ministricu Žalac to bi mogla biti nezgodna situacija jer što ako se Jollyjeve ponude ponovno pokažu najpovoljnijima u Splitu nakon afere s Mercedesom?

 

U sklopu natječaja Ministarstva prometa za nove buseve i midibuseve u devet gradova najveći dobavljač je tvrtka Autobus d.o.o iz Zagreba, zastupnik Iveca, koja je ugovorila nabavu 71 autobusa. Tvrtka Auto Hrvatska prodajno-servisni centri, koja zastupa MAN, ugovorila je 60 buseva, a Jollyjev Auto Line tek 20 Mercedesovih autobusa.

Ipak, MAN-ovi ugovori Auto Hrvatska prodajno-servisnih centara, jer je riječ baš o busevima, ukupno su vredniji od Ivecova (Autobus d.o.o.) i iznose 112 milijuna kuna, a oni Autobusa d.o.o 89,6 milijuna kuna. Vlasnik Autobusa d.o.o i član uprave je Robert Vrhovski, a Mario Fabek direktor je u Auto Hrvatska prodajno-servisnim centrima (ta je tvrtka dio grupe Auto Hrvatska). Vrhovski je zastupnik Iveca za Hrvatsku, Srbiju i Sloveniju, a glavna filijala je u Pragu gdje, prema našim informacijama, imaju eksperte za EU fondove koji im pripremaju za natječaje.

Stvaranje “bolje pozicije”

Osim toga, Iveco je povoljniji i od Mercedesa i od MAN-a. Auto Hrvatska je dioničko društvo sa 65-godišnjom tradicijom. Budući da se Stojanović želi ubaciti u posao s autobusima u Dalmaciji, a izgleda da teško može konkurirati Autobusu d.o.o. i tvrtki Auto Hrvatska, naši sugovornici, poznavatelji tog biznisa, slažu se da je Jolly možda luksuznim Mercedesom želio stvoriti bolju poziciju kod ministrice za buduće poslove s nabavom buseva iz EU fondova.

'BULJI U NETFLIX, U KAMPANJI GA IGNORIRALI...'

Ponižavajući posljednji dani u uredu američkog predsjednika: Kako je Biden ostao usamljen i nepoželjan

Bidenov se život dramatično promijenio u posljednja tri mjeseca. Nakon što je ušao u godinu inzistirajući da je dovoljno spreman da se ponovno kandidira i pobijedi Trumpa, Biden je ipak odustao od predsjedničke utrke 21. srpnja, podržavši Kamalu Harris za predsjednicu.  Tada je u roku od samo nekoliko sati, Biden (81) - prestao biti relevantan

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

Avatar siva_sova
siva_sova
09:46 22.03.2019.

sve je premreženo i korumpirano a adeze i dalje ima 30% a ljudi i dalje masovno iseljavaju

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
10:12 22.03.2019.

Ovo je za ostavku. I još bi trebala vratiti Mercedesa.

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
10:12 22.03.2019.

Ovo je za ostavku. I još bi trebala vratiti Mercedesa.