IZBORI 2020.

Analizirali smo predizborne plakate političkih stranaka: Evo što o sloganima kaže analitičar

Foto: PIXSELL
Analizirali smo predizborne plakate političkih stranaka: Evo što o sloganima kaže analitičar
12.06.2020.
u 13:01
HDZ ide na emociju sigurnosti, Škoro koristi stihove, Mrsić je protiv Bernardića, Bandić zove na ‘delanje’.
Pogledaj originalni članak

Vještina da se laže u pravi čas – da je upravo to politika, svojedobno je ustvrdio Voltaire, ali da naši državnici takvi sigurno nisu, govore plakati diljem Hrvatske koji su se pojavili i prije službenog početka kampanje za Sabor. Ima ih svakakvih, što natpisa, što službenih slogana i imena programa, a mi smo se koncentrirali na one stranke s, po anketama, najvećim šansama za mandate u parlamentu, kao i na one specifičnije, odnosno osobnije.

Najbolje za krizu

Rad, odnosno točnije, sanacija Zagreba nakon potresa mnogima je poslužila kao inspiracija, a logično, jer kao da ima “copyright” na riječ “delanje”, prvi se njome poslužio gradonačelnik metropole Milan Bandić.

“365 delamo! Obnavljamo, radimo i živimo za Zagreb”, poručuje s plakata Stranka rada i solidarnosti, dok je HDZ, inače Bandićev partner na gradskoj i državnoj razini, odgovoriti odlučio s “Neki će delati, a mi ćemo obnoviti”. I HNS-ov Predrag Štromar, ministar graditeljstva, “bacio” se na obnovu pa poručio da se “Hrvatska voli radom”.

– Klasične su to poruke političara kao radnika, onih s košuljama podvrnutih rukava. Problem je jedino što se ništa od tog rada ne vidi, možda se Zagreb nije ni mogao obnoviti u rekordnom roku, ali nije još donesen ni zakonski okvir za to. Teško će ljudi prihvatiti poruku da političari za njih rade, ako napravili nisu ništa – kaže Večernjakov analitičar Mate Mijić, kojeg pitamo i za još neke od rečenica s kojima je HDZ odlučio pridobiti birače.

“Iduće četiri godine su ključne”, “Nedjelja se s razlogom zove nedjelja”, a od predstavljanja programa i “Sigurna Hrvatska”, poruke su Hrvatske demokratske zajednice.

– HDZ je išao na emociju koja je najbolja u vremenu krize, a to je sigurnost. Ljudi u recesijsko vrijeme žele da sve bude u redu, a imali smo te nam slijedi turbulentno razdoblje – kaže Mijić pa dodaje kako poruke za nove početke, kao što imaju SDP i Most možda i nisu najbolje rješenje.

SDP ima, podsjetimo, “program za novi početak”, dok će Most u kampanju sa sloganom “Hrvatska se budi”. Svoju je glavnu parolu jučer predstavio i čelnik Domovinskog pokreta Miroslav Škoro. U kampanju on će sa “Zato što svoje volim”, rečenicom koju je posudio iz svoje pjesme “Sude mi”. I na predsjedničkim se izborima koristio svojim stihom, a tada je uzeo “Sad il’ nikada”.

– On slijedi isproban recept iz prošle svoje kampanje jer upravo se svojim pjesmama on vrijednosno odredio i ljudi su ga, prije svega, upoznali kroz njih – analizira Mate Mijić, dodajući da je “Sad il’ nikada” pozivao na svojevrsni ustanak, dok “Zato što svoje volim” nema motivacijski element, a u postojećim izvanrednim okolnostima vrlo je važno motivirati izlazak na birališta.

Kako će proći Škoro, tek ćemo vidjeti, ali da posebno dobro neće proći bivši SDP-ovac Mirando Mrsić, već tjednima predviđaju različiti politički analitičari. On je isprva objavio slogan “Bero nije rješenje”, kojim je birače nastojao odvratiti od glasanja za predsjednika svoje nekadašnje stranke Davora Bernardića, a jučer je svježe tome pridružio dodatak, i to u rimi, pa sad Mrsiću: “Bero nije rješenje”, a “HDZ je uništenje.”

– Prvotna poruka Miranda Mrsića bila je najbolja moguća reklama za Andreja Plenkovića. Tko god od birača razmišlja o premijerskoj figuri, odnosno o tome tko će voditi zemlju nakon izbora, prihvati li Mrsićevu poruku da Bero nije rješenje, gotovo će sigurno glasati za Plenkovića, a nipošto za samog Mrsića – objašnjava nam analitičar, dodajući da je personalizirana poruka bivšeg ministra rada i mirovinskog sustava usluga HDZ-u, bez obzira na to što je Mrsić naknadno u nju dodavao. A na osobni se pristup odlučio i Mihael Zmajlović, SDPovac koji je u središte stavio sebe.

To su spojene posude

“Miha kroz sedmu!” slogan je kojim on nastoji pridobiti glasače s područja jugozapadnog dijela Zagrebačke županije, Karlovačku županiju, ali i istočni dio Primorsko-goranske te južni dio Grada Zagreba. Napravio je Zmajlović i crtani svoj lik na biciklu jer i u upoznavanje s ljudima iz sedme jedinice krenuo je upravo tim prijevoznim sredstvom. Koliko će mu se taj njegov trud u konačnici i isplatiti? – Mihael Zmajlović je iz Jastrebarskog, u kojem ga ljudi znaju i ondje je on Miha, domaći dečko.

Ali ovo nisu lokalni izbori i sedma je jedinica velika, njegovi ga znaju i glasat će za njega, ali nisam siguran da on znači nešto nekome tko je, primjerice, iz Novog Vinodolskog – kaže nam Mate Mijić.

Da se, međutim, poruke mogu analizirati na brojne načine pa su neki, primjerice, pomislili da se HDZ odriče partnerstva s Milanom Bandićem porukom “Neki će delati, a mi ćemo obnoviti”, sam zagrebački gradonačelnik pojasnio je kako je to, zapravo, suradnja. Delanje i obnova.

– Riječ je o zakonu spojenih posuda, ne vidim tu ništa loše – kazao je Bandić, koji je svojim biračima s plakata poručio i “Ne bojte se za Zagreb, niste sami”, ali i da će njegova stranka biti “za Hrvatsku bez straha”.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

MA
manipulacija
13:13 12.06.2020.

Škoko, drži se stihova, a politiku prepusti političarima

BO
bolonjez
13:15 12.06.2020.

Uvijek su mi interesantni predizborni plakati i moram priznati da su HDZovi plakati jedini koji nam šalju neku konkretnu poruku, dok ostali samo pljuju jedni po drugima.. bezveze

AL
ALTf4
15:09 12.06.2020.

odlično mi je kako HDZ zapravo širi kampanju straha. mi smo vas spasili od pošasti gripe, odaberite nas inače ćete se svi zaraziti, a onda kud koji mili moji.. nisam za Bandića, ali oni su jedini to očitozasad prepoznali.. žalosno da na strahu baziraju kampanje..