– Autocestama je potrebno restrukturiranje duga jer je i uz postojeće trošarine dug teško servisirati – rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić na skupu "Ekonomski i pravni aspekti monetizacije autocesta u Hrvatskoj" u organizaciji poslovne škole Effectus. Umjesto koncesije, od koje se odustalo, Vlada bi u studenome kroz javnu ponudu ponudila mirovinskim fondovima i građanima dionice HAC-ONC-a po cijeni od oko 700 do 800 kuna. Tada bi se i tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb pripojila HAC-u te bi naslijedila i njezine obveze od 1,1 milijardu eura, a zajedno bi onda bili na razini od 4,3 milijarde eura. Nakon IPO-a, od kojeg se planira prikupiti 1,2 milijarde eura, obveze bi pale na oko tri milijarde eura, koje bi se onda rješavale u aranžmanu s bankama.
Ekonomski analitičar Josip Budimir poručio je da je potrebno smanjiti broj ljudi u toj novoj tvrtki, a ministar je potvrdio plan za zadržavanje njih oko 50.
– Hoće li mirovinski fondovi sudjelovati u IPO-u, ovisit će o tome je li dug održiv nakon provedene javne ponude dionica te koliki je njegov odnos prema EBITDA-i, ali i hoće li imati utjecaj na upravljanje – kazao je Dubravko Štimac, predsjednik uprave mirovinskog fonda PBZ CO.
>> 'Nema povratka na staro, a za to je potrebna kvalitetna i nekorumpirana Vlada poput SDP-ove'
>> Dionicu HAC-ONC-a građani će moći kupiti po cijeni između 700 i 800 kuna?
ovom umišljenom ministru treba zabraniti da se bavi imovinom hrvatskog naroda. Radi usporedbe, prije davanja aerodroma u Zagrebu, npr. cijena parkirne karte bila je 15 kn, pa su mudri francuzi napisali da su obnovili parking (a nisu ni crte pofarbali) i digli na 18 kn. Prije cca 2 mjeseca cijena za 1 sat parkiranja stoji 27 kuna. Toliko o ugovorima koji su dobri za nas. Šta on smisli svi plaćamo