Nabijanje cijena

Astronomske cijene: Znak "exit" u Maloj Kapeli plaćali 4000 kuna

Foto: Zoran Grizelj/Pixsell
Astronomske cijene: Znak "exit" u Maloj Kapeli plaćali 4000 kuna
04.01.2011.
u 19:30
Konstruktor je najprije tražio 1,8 milijuna kuna, a zatim 4,67 milijuna kn i dobio – još više.
Pogledaj originalni članak

Hrvatske autoceste za nepredviđene radove na opremanju tunela na autocesti od Dugopolja do Ravče 2006. godine platile su dodatnih 6,880.638 kuna iako za to, prema dokumentaciji u posjedu Večernjeg lista, nema nikakva pokrića. Pri tome su za pojedine stavke u troškovniku plaćale astronomske cijene, kao u slučaju WC-a na odmorištu Mosor, o čemu smo jučer pisali. Tako je, primjerice, svjetiljka za označavanje evakuacijskog puta u tunelu plaćena čak 8093 kune, dok je jednostavna ploča za oznaku puta za nuždu plaćena čak 2374 kune. No u cijeloj priči o nepredviđenim radovima za tunele na autocesti od Dugopolja do Ploča vrlo je sumnjiv tijek odobrenja tog zahtjeva splitskog Konstruktora, kao glavnog izvođača radova.

Igra zahtjevima

Naime, Konstruktor je prvo HAC-u poslao zahtjev za odobrenje nepredviđenih radova u iznosu od 1,86 milijuna kuna, no ubrzo nakon toga povukao je taj zahtjev i poslao novi. U tom novom zahtjevu Konstruktor traži od HAC-a 4,67 milijuna kuna za izvantroškovničke radove. No HAC ne odobrava taj iznos, nego u suglasnosti koju potpisuje tadašnji predsjednik uprave Marijo Crnjak Konstruktoru se za to odobrava 6,88 milijuna kuna! U svom zahtjevu za odobrenje izvantroškovničkih radova pak Konstruktor je poslao HAC-u kao prilog cijene iz ugovora za opremanje Male Kapela. U tom su prilogu navedene znatno manje cijene po stavkama nego što su na kraju naplaćene na tunelima na autocesti od Dugopolja do Ravče. Tako je znak “exit” na tunelu Mala Kapela koštao od 4000 do 6000 kuna, a na tunelima između Dugopolja i Ravče više od 8000 kuna. I oznaka za put u slučaju nužde, koji je običan komad lima, više je nego precijenjen i s cijenom od 2374 kune bez PDV-a doseže cijenu kao i sapunjara na WC-ima na odmorištu Mosor.

Koliko su radovi na tunelima bili precijenjeni, pokazuje stavka o obilježavanju i dubljenju rupa za postavljanje oznaka. Svaka takva rupa naplaćena je 70 kuna.

Na autocesti od Dugopolja do Ravče, odnosno dionici Dugopolje – Šestanovac ukupno su četiri tunela i samo na njima su izvođači radova predvođeni Konstruktorom i njihovi podizvođači, u ovom slučaju Dalekovod, dodatno zaradili 6,88 milijuna kuna. NA WC-ima, na samo jednom odmorištu na toj dionici, izvantroškovnički radovi su naplaćeni u iznosu od 3,5 milijuna kuna, a za odmorište Mosor još je iz HAC-a dodatno izvučeno 10 milijuna kuna. Ukupno samo na dodatnim troškovima za opremanje tunela, WC-a i dodatnih radova na jednom odmorištu s autoceste od Dugopolja do Ravče izvučen je 21 milijun kuna.

Ministar prometa Božidar Kalmeta izjavio je da se ne osjeća odgovornim zbog povećanja cijene gradnje autocesta i visoke cijene gradnje WC-a jer “o tome ništa ne zna i, ako je to istina, podupire istrage te se nada da će krivci biti kažnjeni”. Smatra da posao ministra nije da kontrolira i da bude odgovoran ako netko u nekom poduzeću nešto krade.

Napuhavanje cijena

Primjeri napuhavanja cijena WC-a, koji stoje po 1,75 milijuna kuna na odmorištima bez ikakvog stvarnog pokrića u troškovnicima, kao i dodatnih radova na opremanju tunela pokazuju da su s gradilišta autocesta u Hrvatskoj u nečije džepove strpani, ne milijuni, nego milijarde kuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 107

MO
mozel
20:59 04.01.2011.

Zar nije i ovo bivsega predsjednika vlade Ive Sanadera,ako nije treba mu se nekako natovariti na vrat.

OB
-obrisani-
10:59 05.01.2011.

@ amarila \"koliko je kostao Bandicev zahod na okretistu\" --- Manje, već su novinari usporedili. Čak ni Bandić nije u stanju krasti koliko HDZ-ovci. Govori li ti to nešto?

OB
-obrisani-
10:17 05.01.2011.

Kalmeta organizirao odliv novca iz gradske kese kroz razne povlastice ljudima koje Sinovčić predstavlja. Novac koji gradonačelnik Kolega daje Sinovčiću kroz NK Zadar je obavijen velom tajne. Klub o tom novcu ne želi govoriti, u Gradu sliježu ramenima, moguće je i to \"tajni kanal\" kojim novac dobiven naplatom vode i komunalnih pristojbi završava u projektu Vox. ......Osobe bliske vlastima, a i Sinovčiću, tvrde da je Sinovčić u stvarnosti samo operativac u službi svojih nalogodavca, osoba koja se pojavljuje u javnosti, a da iza njega stoji grupa ljudi povezanih sa Hypo bankom, a svi povezani sa državnim tajnikom Livakovićem i ministrom Kalmetom. Među njima se spominje poduzetnik Zvonimir Nižić, zvan Grof, kao osoba koja izravno upravlja sa Renom Sinovčićem. U prilog toj teorijii ide činjenica da se Nižić pojavljuje na raznim prigodama Voxa, a da pri tome niko nije našao shodno obrazložiti njegovu funkciju. S druge strane, Hypo banka, je usko povezana sa financiranjem poslova koje u stvarnosti vodi državni tajnik Zdravko Livaković, iako on u istim pokušava prikriti svoj utjecaj. Posebice je veza Hypo banke, Livakovića, Sinovčića, arhitekta Bašića i drugih, očevidna u projektu dvorane i bazena na Višnjiku. U tom projektu su stotine milijuna kuna otišle u raznim smjerovima, uz objašnjenjene \"gradu treba bazen i sportska dvorana\".