rezultati poslovanja

Atlantic Grupa ostvarila snažan rast prodaje u prvom polugodištu

Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Split: Emil Tedeschi, osnivač i vlasnik Atlantic Grupe
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Split: Emil Tedeschi, osnivač i vlasnik Atlantic Grupe
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
Split: Emil Tedeschi, osnivač i vlasnik Atlantic Grupe
26.07.2023.
u 00:06
Rastu sva poslovna i distribucijska područja; cijene sirovina, pakirnog materijala, energenata te logističkih usluga i dalje izrazito visoke
Pogledaj originalni članak

Atlantic Grupa je u prvih šest mjeseci 2023. godine zabilježila prihod od prodaje u iznosu od 459,7  milijuna eura, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 15,8 posto. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) ostala je na razini prvog lanjskog polugodišta i iznosi 44,4 milijuna eura, dok je neto dobit manja za 5,5 posto i iznosi 20,9 milijuna eura, priopćili su iz te kompanije.  

- U prvom polugodištu 2023. Atlantic Grupa je ostvarila snažan rast prodaje u svim poslovnim i distribucijskim područjima te na svim važnijim tržištima. Navedeni rast u velikoj je mjeri kompenzirao negativan utjecaj i dalje visokih cijena sirovina i pakirnog materijala, logističkih usluga te energenata. Osim toga, na blagi pad profitabilnosti utjecao je i značajan porast troškova osoblja, koji je posljedica povećanja plaća provedenih kroz proteklih godinu dana. Posebno smo zadovoljni jačanjem distribucijskih temelja širenjem principalske mreže u Sloveniji te otvaranjem modernog LDC-a u Sjevernoj Makedoniji, perspektivom rasta u kategoriji kave na tržištu Srbije i rezultatima lansiranja novih proizvoda - istaknuo je predsjednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.

VEZANI ČLANCI:

Najveći rast od 32,2 posto ostvarilo je Strateško poslovno područje (SPP) Slatko i slano, čiji su vodeći brendovi Smoki i Najlepše želje, i to pod utjecajem optimizacije asortimana, pojačanih marketinških aktivnosti te uspješnog lansiranja novih proizvoda. Slijedi ga SPP Piće s nosećim brendom Cedevita i rastom od 20 posto, također s uspješnim lansiranjem novih Cedevita vitaminskih voda, te Poslovno područje (PP) Donat s rastom od 15,7 posto. Među distribucijskim područjima prednjače Hrvatska s rastom od 19,8 posto, Srbija s rastom od 19,1 posto i Sjeverna Makedonija s rastom od 18 posto.

U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe principalski brendovi sudjeluju s 27,5 posto, ljekarnički lanac Farmacia čini 9,2 posto, dok vlastiti brendovi čine 63,3 posto prihoda od prodaje. Kava se s udjelom od 20,4 posto u ukupnom prihodu od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija, kažu iz Atlantica.

U prvoj polovici godine Atlantic Grupa je s Grupom Podravka dogovorila suradnju koja daje odlične rezultate, a podrazumijeva Atlanticovu distribuciju Podravkinih proizvoda na austrijskom tržištu, uz istovremenu Podravkinu distribuciju Atlanticovog asortimana na tržištu SAD-a. U Sloveniji je ostvaren značajan iskorak u razvoju poslovanja suradnjom s novim principalom Haleon (Sensodyne, Corega, Parodontax, Aquafresh), dok je u Skoplju dugoročni razvoj zajamčen zaključenjem 12 milijuna eura vrijedne investicije u novootvoreni logističko distribucijski centar, objašnjavaju iz Atlantica.

VEZANI ČLANCI:

U svibnju je Atlantic predao obvezujuću ponudu za kupnju Strauss Adriatica, kompanije na srbijanskom tržištu poznate po brendovima Doncafe i C kafa, a zaključenje transakcije podložno je prethodnom odobrenju Komisije za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Na hrvatskom tržištu krenula je proizvodnja zelene energije izgradnjom prve sunčane fotonaponske elektrane na centralnom logističko distribucijskom centru Zagreb, čime se emisija ugljičnog dioksida smanjuje za 3250 tona godišnje.

Prema odluci Glavne skupštine iz lipnja, u srpnju je dioničarima Atlantic Grupe isplaćena dividenda u iznosu od jednog eura po dionici, odnosno ukupno 13,3 milijuna eura.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.