Atlantska plovidba otkazala novogradnje bez penala

06.02.2009.
u 15:43
Pogledaj originalni članak

DUBROVNIK – Nadzorni odbor Atlantske plovidbe potvrdio je u četvrtak odluku uprave o isplati predujma dividende za 2008. godinu u iznosu od pedeset kuna po svakoj dionici. Pravo na isplatu predujma dividende stječu svi dioničari upisani do 31. siječnja.

Istovremeno, zbog krize na svjetskom tržištu koja je među prvima pogodila brodare, dubrovački brodar je već morao korigirati svoj investicijski plan pa je odustao od gradnje nekoliko ranije ugovorenih brodova. Uprava Atlantske plovidbe potkraj je prošle, rekordno uspješne, godine najavila kako je već suočena s krizom financijskih tržišta i da u ovoj godini očekuje gubitak zbog čega će nastojati ispregovarati nove ugovore za gradnju novih brodova. U tome su očito uspjeli i o tome ovih dana izvijestili Zagrebačku burzu.

Planirana su bila četiri ugovora o gradnji panamax brodova u kineskom brodogradilištu JEHI, koji su trebali biti isporučeni tijekom 2011. i početkom 2012. godine. Krajem ove godine trebao je biti isporučen i capesize brod u južnokorejskom brodogradilištu STX.

Brodogradilište JEHI prihvatilo je raskinuti prva dva od četiri ugovora o gradnji panamax brodova. Tako će na snazi ostati ugovori o gradnji po kojima se isporuka preostala dva broda očekuje krajem 2011. i krajem prvog tromjesečja 2012. Uplaćenih 30 posto gotovinskog pologa po svakom od otkazanih brodova smatrat će se plaćanjem dodatnih 30 posto cijene za dva broda koji će se sagraditi.

Atlantska je uspjela raskinuti ugovore bez plaćanja otkaznih penala.

Korejsko brodogradilište STX prihvatilo je raskinuti ugovor o gradnji capesize broda koji je trebao biti isporučen 2010. godine, također bez otkaznih penala, no uz istovremeno sklapanje dva nova ugovora o gradnji dvaju tankera za prijevoz sirove nafte, naftnih derivata i lakih kemikalija. 
Ukupna cijena za ta dva tankera bit će jednaka kao i ugovorena cijena za jedan capesize brod. Svaki od njih će imati nosivost 50.400 DWT, bit će građeni s dvostrukom oplatom i imat će šest skladišta za tekuće terete. Bit će dugi 183 metra, široki 32,20 metara te visoki 19,10 metara do glavne palube. Primopredaja oba tankera predviđena je najkasnije 30. studenoga 2011.

Pogledajte na vecernji.hr