Prozivaju Ministarstvo prometa

Autobusni prijevoznici: Ako ne dobijemo još 318 milijuna kuna, ukinut ćemo nerentabilne linije

Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Oleg Butković, ministar mora prometa i infrastrukture
Foto: Nikola Cutuk/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
ilustracija
15.11.2019.
u 00:20
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da je proces obrade primjedbi na novi Pravilnik o linijskom prijevozu putnika pri kraju
Pogledaj originalni članak

Početkom prosinca autobusni prijevoznici mogli bi početi ukidati nerentabilne linije u županijskom i međužupanijskom prijevozu do 100 kilometara, upozorili su jučer u Hrvatskoj udruzi poslodavaca (HUP). Prozvali su resorno Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture jer još nije donesen Pravilnik o obavljanju usluga javnolinijskog prijevoza putnika bez kojeg, tvrde u HUP-u, ne mogu biti sklopljeni ugovori o javnoj usluzi između županija i prijevoznika. Zakonski rok za sklapanje tih ugovora je 31. studenoga.

Direktorica HUP-ove Udruge prometa Ana Felak i član te udruge Hrvoje Meštrović kazali su da se bliži i 3. prosinca, kada stupa na snagu europska uredba 1370/2007 o raspisivanju javnih natječaja za javno linijski prijevoz. Prema njihovim riječima, Hrvatska nije spremna za te natječaje jer nije donesen Pravilnik i nisu alocirana sredstva za sufinanciranje prijevoznika. Uredba definira koji prijevoz treba sufinancirati i na koji način, a jedina je mogućnost sufinanciranja prijevoza putnika ugovorima o javnoj usluzi, no u HUP-u ističu da ti ugovori nisu potpisani. Moguće ukidanje nerentabilnih linija najviše će se osjetiti, kažu, u Lici, Slavoniji, Baranji i dijelovima RH uz državnu granicu te u mjestima koja nemaju alternativni prijevoz.

Prijevoznici obavljaju 80 posto županijskog prijevoza, dnevno prevezu više od 200.000 putnika, a zapošljavaju više od 6000 radnika. Prema računici HUP-a, prijevoznici trenutačno pokrivaju 61,5 milijuna kilometara, od kojih je 25 milijuna ispod svake razine održivosti. Pritom je 20 posto linija nerentabilno u vršnim, a 60 posto u izvanvršnim satima. Trenutačni prihod prijevoznika iznosi 364 milijuna kuna, i to od prodaje karata, jedinica lokalne samouprave, srednjoškolskog prijevoza, pomoći otocima..., odnosno 5,92 kune po kilometru. U HUP-u kažu da je procijenjena ekonomska cijena 11,1 kn/km te da je stoga za održiv javnolinijski prijevoz potrebno osigurati dodatnih 318 milijuna kuna kroz ugovore o javnoj usluzi, po uzoru na Austriju i Sloveniju.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture pak kažu da je izrađen nacrt prijedloga Pravilnika o linijskom prijevozu putnika te da je proveden postupak javnog savjetovanja. Prije objave tog pravilnika, objašnjavaju, potrebno je obraditi pristigle primjedbe kojih je više od 600, a koje su uputili prijevoznici, njihove udruge i županije. U Ministarstvu kažu da je proces obrade primjedbi pri samom kraju.

– Donošenjem ovog pravilnika, među ostalim, uredit će se način i postupak usklađivanja voznih redova, postupak izdavanja dozvola za javni linijski prijevoz putnika te postupak sklapanja ugovora o prijevozu kao javnoj usluzi – poručuju iz Ministarstva. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.