Kolumna

Autocesta bi se, sad kada su važne i Berlinu i EU, riješio samo bedak

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL
Autocesta bi se, sad kada su važne i Berlinu i EU, riješio samo bedak
24.08.2014.
u 11:45
Hajdaš Dončić nije čuo da će nam autoceste vrijediti puno više kad se dovrši Jadransko-jonski pravac
Pogledaj originalni članak

Ne znam kakav je bio Siniša Hajdaš Dončić u školi, ali vidim da na sjednicama Vlade RH ministar prometa sjedi na ušima. Da to ne čini čuo bi da se njegov šef, premijer Zoran Milanović, sprema s delegacijom u Berlin. Ondje će za nekoliko dana početi konferencija o zapadnom Balkanu, domaćin je Angela Merkel, a premijer će “doći sa zajedničkim stavom Hrvatske, Crne Gore, BiH i Albanije o gradnji jadransko-jonske autoceste...”.

Da je čuo što mu šef sprema, Hajdaš sigurno ne bi izrekao toliko besmislica o tzv. monetizaciji hrvatskih autocesta. Da nije sjedio na ušima, možda bi uočio i da je u RH nedavno bio održan neki skup u Dubrovniku, a gdje je Angela Merkel (pred predsjednicima osam država iz regije) jasno rekla da je Europska komisija spremna poduprijeti prekogranične projekte, spomenula je europske fondove teške 11,7 milijardi eura “koji mogu biti korišteni upravo za infrastrukturne projekte”. E, sad, kad bi Hajdaš Dončić razumio što se događa, spoznao bi da će ubrzo tranzitni pravac kroz Hrvatsku postati najprivlačnija ruta između EU, Turske i Bliskog istoka.

To znači da će se i prihodi hrvatskih autocesta značajno povećati. A naš ministar (bez)veze – riješio bi se tih autocesta, i to hitno! (?!) Da ponovimo; EU će, izgledno sufinancirati dovršetak jadransko-jonske autoceste. Koja bi išla od Trsta, kroz Sloveniju, Hrvatsku, pa iza Ploča ušla u BiH, prolazila zaleđem Dubrovnika i ušla u Crnu Goru te se nastavljala do Albanije, koja je već sagradila autocestu. Kao i Grci. Treba napraviti još malo kilometara kroz Hrvatsku, malo više kroz BiH, te kroz Crnu Goru. A onda će i Dalmatina postati financijski isplativa. U stvari, ona to već i jest, samo što Hajdaš to ne kuži. Dalo bi se, naime, izračunati koliko bi milijuna turista bilo manje kad ne bi bilo Dalmatine. No, naš ministar prometa ne može gledati par godina u budućnost. “Odustajanje od monetizacije imalo bi tragične posljedice za javne financije i gubitak za cijelo društvo. To je korak prema bankrotu”, viče sada. Paničar.

Sjećam se, kada je nastupio kao novi ministar, nenadano, nakon što se, nakon dva mjeseca od posla u Vladi, umorio njegov stranački kolega Zlatko Komadina. Počeo je taj zagorski dečec bojažljivo. No, brzo se razgoropadio. Prvo je otkazao pelješki most, pa je rekao da će za 5 milijuna eura graditi koridor preko Neuma. Ubrzo je pjevao drukčije, jer je Bruxellesu teritorijalni diskontinuitet neprihvatljiv. Tako i sada, Hajdaš paničari. Želi tri milijarde eura, dat će koncesiju na 40 godina, uz jamstvo prometa i zarade koncesionaru. Te tri milijarde eura će, naravno, ispariti u sekundi, nećemo ih ni osjetiti, utopit će se u 10 puta većem javnom dugu.

Taj će novac spasiti ovu vladu, jer neće trebati rezati plaće državnim službenicima. A kako će se deficit onda pokriti 2015.? Monetizacijom HEP-a, elektrana? A 2016.? Što će onda ostati za “monetiziranje”? Milanović u Berlin vodi Vrdoljaka i Marasa. A nužno je da povede Hajdaša. Koji, ne bude li i tamo sjedio na ušima, možda shvati da će hrvatske autoceste ubuduće vrijediti puno više. I moći će se monetizirati za puno više milijardi eura, ako i u budućnosti bude bedaka koji bi to napravili. I kladio bih se da će se na natječaj javiti i jaki građevinari, ili financijaši koji stoje iza njih. Zašto građevinari? Hajd’, Hajdašu, riješi sad ovaj rebus.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 49

Avatar MilojkoKursumlija
MilojkoKursumlija
12:54 24.08.2014.

Problem nisu autoceste u Hrvatskoj,koji su najbolje i najmodernije autoceste u Europi i ponos hrvatskog naroda te od krucijalne vaznosti za ekonomiju i turizam Hrvatske.vec su problem nesposobni i korumpirani diletanti u HACu te u Ministarstvu Financija i Ministarstvu Prometa.nitko u EU nije ikada do sada prodao vlastite autoceste strancima.toga nema baš nigdje u EU niti u ostatku Europe.

Avatar upitnik.pita
upitnik.pita
12:56 24.08.2014.

...a što je drugo nego bedak...

SE
sestrićna
12:52 24.08.2014.

samo nepismeni bi sad prodavali autoceste...