- Nakon događanja u zračnoj luci u Zadru krenuli smo na rutinski let u Zagreb. Prilikom polijetanja avion je bio sasvim ispravan, a onda mu je otkazao najprije jedan hidraulični, a onda i drugi hidraulični sustav nakon čega se zapalio i motor. U kabini je nastao dim i jedino što sam mogao je katapultirati se van - rekao je pilot Stanko Hrženjak (u sredini na fotografiji) na konferenciji za novinare na Plesu.
- Avion je bio posve neupravljiv. Bio sam na 500 metara s brzinom od 400 kilometara i nedostajalo mi je 15 sekundi da sletim. Kad sam shvatio da je avion potpuno neupravljiv, jedino na što sam gledao bilo je da izbjegnem kuće - rekao je pilot Stanko Hrženjak koji je upravljao srušenim MIG-om 21. Riječ je o pilotu sa 25-godišnjim iskustvom vožnje na ovom tipu aviona. - Rizik letenja na ovom avionu svjesno sam prihvatio, držao sam se svih pravila - rekao je pilot. Kako doznajemo, riječ o zrakoplovu čiji je vremenski resurs svome kraju trebao doći 15. kolovoza, a kako su poručili, letio je zato što su kasnili avioni s remonta u Ukrajini.
Srušeni MIG nije bio predviđen za remont, a kako potvrđuju, bio je potpuno ispravan za svog polijetanja iz Zadra. Avion se srušio u 14.47 sati, a pilot se, kako je sam rekao, katapultirao s visine od 200 metara. Ciljano je iznad Velike Gorice napravio što više krugova kako bi potrošio što više goriva kako bi posljedice bile što manje. Koliko je točno star avion, iz HRZ-a nisu znali reći, tek navode da je riječ o MIG-u iz generacije '78 -'81.
Formirana su dva povjerenstva zadužena za otkrivanje uzorka ove nesreće. Jedno povjerenstvo tražit će isključivo uzroke požara i otkazivanja hidrauličnog sustava, a drugo je li bilo pogrešaka u zapovjednom lancu. Nakon završetka tog istraživanja izvještaj će biti javno objavljen, rekao je zapovjednik HRZ-a i PZO-a Dražen Šćuri.
>>Legendarni pilot Ivan Selak čudom spasio MIG i život
>>Niti jedan MiG, nakon remonta u Ukrajini, nije potpuno ispravan
>>Srušio se MIG-21 u blizini Velike Gorice. Pilot se uspješno katapultirao!
>>MIG koji se danas srušio uopće nije smio letjeti!
>>Ivan prvi pomogao pilotu: Avion se raspuknuo na tri komada!
LAŽETE "gospodo" iz HRZ-a! Zrakoplov broja 121 je '74 godište i već 10ak godina NIJE SMIO BITI U ZRAKU!!! Mig 21 ima vremenski resurs (životni vijek) od 25g max. 30g + 10% (samo u iznimnim slučajevima npr. u slučaju totalne mobilizacije, nuklearnog rata...) ili 2400 letnih sati, nakon toga zrakoplov MORA U OTPIS JER NIJE SIGURAN ZA LETENJE!!! Ponavljam Mig21 HRZ-a br. 121 je proizveden 1974 godine!!! Hvala bogu da danas nije bilo ljudskih žrtava i pitam se tko će odgovarati za cijelu situaciju gdje se piloti HRZ-a i građani RH dovode u po život opasnu situaciju.