borba za rezervaciju

Bajs dogodine za domaće goste želi cijene niže 10 posto

Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Bajs dogodine za domaće goste želi cijene niže 10 posto
06.10.2010.
u 09:00
U Ministarstvu turizma rade na mjerama kojima bi se trebalo potaknuti ljetovanje naših građana na Jadranu, u planu su poticaji i za tamošnje domaćine i za potencijalne goste.
Pogledaj originalni članak

“Tako lijepa, a tako naša” nije puno pomoglo i Ministarstvo turizma će u 2011. pojačati napore da na Jadran dovede što više domaćih gostiju. U paketu mjera resornog ministarstva za iduću sezonu velik dio – veći nego ikad dosad – posvećen je, kako doznajemo, upravo domaćem tržištu. Spremaju se financijski poticaji za jadranske domaćine koji turistima iz Hrvatske ponude popuste u tjednima izvan ljetne špice te potpore za umirovljenička i putovanja školaraca, a vjerojatno i za još neke kategorije stanovnika poput socijalno ugroženih i sl. To su tek obrisi Bajsovih mjera, a cijeli paket bit će objavljen nakon listopadskog susreta turističkih radnika iz cijele Hrvatske, tradicionalnih Dana turizma. Očekuje se, naime, da se tamo čuje još prijedloga i sugestija, koje bi se do velike turističke burze u Londonu u studenom još stiglo ugraditi u paket mjera za pripremu turističke 2011.

Cilj se neće mijenjati

Iako detalji nisu još uvijek razrađeni, niti paket mjera zapečaćen, jedno je sigurno: cilj im se neće mijenjati. Bajs hoće da se domaćim turistima dogodine na domaćem moru u konačnici ponudi mogućnost odmora po cijenama minimalno pet pa do deset posto nižima nego što su regularne. To bi, pak, trebalo uslijediti kao posljedica potpora koje će Ministarstvo agencijama, hotelima dati na ime ili uhodanog modela udruženog oglašavanja ili nekog novog, koji se još drži u tajnosti. Jadranski domaćini u svakom bi slučaju trebali naći interesa da se odazovu.

Do kolovoza su, naime, bili suočeni uzastopno sa čak 22 mjeseca u kojima su mogli samo konstatirati kako domaćih turista opet ima manje nego godinu prije. A svaki se minus domaćih turista i te kako osjeća. Ne samo zato što su to gosti koji idu u potrošače široke ruke nego i zato što su uz njemačke turiste najbrojniji na Jadranu. Inače, da bi domaćih na domaćem moru dogodine bilo više nego u ovoj sezoni, ostat će i medijska kampanja prepoznatljivih spotova i poruke “Tako lijepa, a tako naša”, za koju se u Ministarstvu turizmu drži da je bez obzira na manjak domaćih turista dala nekih rezultata. Samo je pitanje u kojim medijima i u kojem opsegu će se medijska kampanja za domaće tržište dogodine odigravati. Naime, ne zna se koliko će biti ukupni promidžbeni budžet Hrvatske za iduću godinu. Za ovu su godinu Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica na promociju potrošili oko 30 milijuna eura. Bajs bi vjerojatno bio jako zadovoljan da i za 2011. uspije skupiti istu svotu.

Udar iz Unije

Iduća turistička godina, naime, neće biti ništa manje komplicirana od prethodne i tekuće. Osim krize na emitivnim tržištima, hrvatskom turizmu u 2011. pomalo će odmagati i Europska unija. Zemlje EU suočene su s višegodišnjim padom broja turističkih dolazaka (u posljednje tri godine komad svjetskog turističkog kolača koji se odnosi na Europu pao je sa 52 na 46 posto) pripremile su paket oporavka u kojem je čak 21 mjera, a dio će ih zaživjeti već dogodine. Europljani tako, među ostalim, namjeravaju kreirati zajednički turistički brend, poduzimat će i zajedničke promotivne aktivnosti, a upustit će se i u izradu zajedničke turističke strategije. Istovremeno, sve će zemlje EU, osim pokušaja da privuku što više gostiju iz trećih zemalja, i dogodine, kao i prošlih godina, nastojati na odmoru unutar svojih granica zadržati što više svojih građana. Sve dok se Hrvatska ne nađe unutar EU granica to će biti otežavajuća okolnost za hrvatski turizam, kojem prijeti da ostane bez nekih gostiju iz EU zemalja, ali i bez nekih koje će privući EU kampanja.

NAJAVLJUJU POČETAK RADOVA

RS ne odustaje od zračne luke u Trebinju, a evo zašto je to jako loše za stanovništvo na jugu naše države

Bez obzira na to što dubrovački političari upozoravaju da BiH obvezuje Konvencija o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, tzv. ESPOO Konvencija, kao i Protokol o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni utjecaja na okoliš preko državnih granica, Dodik je nedavno izjavi da je specifičnost lokacije dala mogućnost i drugima da utječu na gradnju, ali da oni unatoč tome neće odustati od projekta

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 27

OB
-obrisani-
11:02 06.10.2010.

jadranske domaćine koji turistima iz Hrvatske ponude popuste u tjednima izvan ljetne špice ------------------------------ Bajs, šetaj ti po Opatiji u Studenom mjesecu. Btw, to bi bila diskriminacija, i ne bi fino odjeknulo u svijetu. Cijene moraju biti iste za sve.

KU
kumajanja
09:12 06.10.2010.

Bajsčino,tebe i vecinu HSS-trupa treba procesuirati...kupujes jeftine poene kod budalasa?

OB
-obrisani-
16:43 06.10.2010.

Vratite radnicima radnicka odmaralista pa ce biti i domacih gostiju.