POREČ - U Poreču je danas potpisan ugovor za izradu Strategije razvoja hrvatskog turizma vrijedne 4,5 milijuna kuna koja će napokon dati odgovor na pitanje kakav turizam želimo razvijati. Ugovor je u ime Ministarstva turizma,kao naručitelja, potpisao ministar Damir Bajs, a u ime izvršitelja, Sandra Čorak, ravnateljica Instituta za turizam.
- Od ovog trenutka Hrvatska zna kuda ide, nova je strategija mora biti temeljena na kvaliteti i biti uklopljena u europske planove. Moramo zadržati svoju samobitnost i napraviti dokument koji će omogućiti izvlačenje sredstava iz fondova EU, bez toga ne možemo govoriti o konkurentnosti - kazao je Bajs napominjući kako moramo uzeti najbolje od europskog pristupa. Naše su prednosti, dodao je Bajs, ne toliko sunce i more, već autentičan i autohtoni doživljaj i ekološki pristup.
Okupljeni na svečanosti potpisivanja ugovora za izradu Strategije razvoja hrvatskog turizma, predstavnici Ceha ugostitelja, Hrvatske turističke zajednice, Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske, Kamping udruge Hrvatske, Nacionalne udruge obiteljskih i malih hotela, Udruge hrvatskih putničkih agencija i Udruge nezavisnih putničkih agencija složni su u stavu kako je izrada ovakve strategije bila nužna te će obilježiti novu fazu u hrvatskom turizmu.
Ako ne znaš kuda ideš, svaki put ti je dobar
Ravnateljica Instituta S. Čorak naglasila je kako se na ovaj glavni planski dokument moraju naslanjati i svi drugi planski dokumenti, dok je voditelj projekta Siniša Horak dosadašnje stanje hrvatskog turizma opisao rečenicom "Ako ne znaš kuda ideš, svaki put ti je dobar." Nakon priličnog lutanja u prošlosti, u posljednjih 15 godina puno je toga dobrog napravljeno, kazao je Horak istaknuvši kako strategija mora odgovoriti na nekoliko ključnih pitanja,primjerice kako smanjiti sezonalnost našeg turizma i kako ga razvijati u kontinentalnom dijelu. Hrvatska je na međunarodnom tržištu prepoznata kao poželjna destinacija, zato nam treba prva prava strategija, kazao je Horak. Glavni plan i Strategija razvoja turizma Hrvatske odnosit će se na razdoblje do 2020. godine, a bit će usmjerena na stvaranje nove razvojne vizije hrvatskog turizma, temeljene na principima održivog razvoja.
Strategija treba jasno definirati što se od turizma u Hrvatskoj želi i može očekivati te ključne razvojne projekte, a temelji se na suradnji javnog i privatnog sektora. Sastojat će se od šest cjelina i trebala bi biti završena do kraja 2012. godine. Osnovne su smjernice - usmjeravanje turizma tako da se dugoročno osigura održivost, objektivno sagledavanje sadašnjeg stanja u gospodarstvu, pokretanje niza razvojnih projekata, unapređenje kvalitativne razine postojeće smještajne ponude, očuvanje tradicije i povećanju turističkih dolazaka u kontinentalnim područjima Hrvatske.
Minisitar je ocijenio i turističku 2011.
- Minus u svibnju bio je očekivan, poduzelo se niz mjera kako bi ta svibanjska rupa bila što manja, zabilježen je minus od 5,5 posto, no to nije dovelo hrvatski turizam u minus. Pred nama je lipanj koji ima realtivno dobre pokazatelje, a značajan je podatak povratak domaćeg gosta, koji je pomogao ukupnim brojkama. i dalje smo u plusu, očekujemo solidan lipanj i dobar ulazak u glavnu sezonu. Konkurencija je oštra, Europa se još nije oporavila, Italija i Španjolska još su u minusu, no dobre su najave dobre, ali se samo dobri rezultati pamte - zaključio je Bajs.
ako ovaj bajs pod \"autentičan\" doživljaj misli na prljave i neuređene plaže, betoniranje i raskapanja usred sezone, neodvoženje smeća po tri dana, cijenu pola litre obične jane od 25 kn... - u pravu je...