Revolucija u Mattelu postala je stvarnost. Nema više diskriminacije po rasnoj osnovi, ali ni po veličinama jer se od jučer mogu kupiti Barbike – oble (curvey), visoke (tall) i malene (petite) uz već postojeću originalnu Barbiku, piše Time.
Barbike s oblinama nije tako jednostavno obući kao original verziju, kažu oni koji su ih držali u rukama. Kompanija se nada da će nove lutke, s raznovrsnim oblicima tijela, različitim rasama i teksturom kose predstavljenih prvi puta lani, puno bolje predstavljati stvarnost i svoje buduće vlasnice.
No, inicijativa bi mogla imati i kontraefekt – sigurno će postojati i oni koje će ova raznovrsnost nervirati: čak i sami nazivi poput oble, malene i visoke, dok su ih osmislili a da ne uvrijede korisnike, uzeli su kompaniji mjesece vremena kako bi bili 'politički' korektni.
Riječ je golemom riziku za Mattel jer je Barbika više od lutke. Brend godišnje uprihođuje milijardu dolara od prodaje u više od 50 zemalja svijeta, a čak 92% američkih djevojčica starih od 3 do 12 godina imaju Barbiku zahvaljujući pristupačnoj cijeni od 10 američkih dolara. Barbika je globalni simbol američke ljepote generacijama, a sami brend priznat je kao Mickey Mouse.
Sada treba barbike klasificirati i prema seksualnoj orijentaciji, vjeri, političkom mišljenju... itd. Koliko vidim na slici nisu zastupljeni indijanci, eskimi i aboriđini. A ona barbika sa kosim očima mora imati žutu put a ne bijelu. Bolesno.