Barunica Catherine Ashton u sukobu je ne samo s Europskom komisijom nego i s Europskim parlamentom. Njezin je položaj, uspostavljen Lisabonskim ugovorom, pod “dvjema kapama” – Vijeća EU, koje predstavlja vlade zemalja članica i u kojemu je visoka predstavnica Unije za vanjske poslove i sigurnosnu politiku, te Europske komisije, kojoj je potpredsjednica. No, barunica se izabrala prvenstveno staviti u službu vlada najvećih zemalja članica.
Iz EK su je već optužili da pri uspostavi Službe za vanjsko djelovanje (EAS), Unijine diplomacije – koju je također uveo Lisabonski ugovor – zanemaruje odredbu da utjecaj Vijeća EU i EK, dakle i 6000 diplomata u 136 Unijinih delegacija, treba podijeliti po pola te da pod kapu Vijeća gura i one poslove koji su u jasnoj mjerodavnosti EK, poput razvojne pomoći ili susjedske politike.
Iako je na sastanku ministara vanjskih poslova EU 27 protekloga vikenda u Cordobi barunica za svoj prijedlog dobila potporu, uz upozorenje da ne smije zanemariti male zemlje članice, žestoko su je napali čelni ljudi u Odboru za vanjske odnose Europskoga parlamenta pučanin Elmar Brok i socijalist Hannes Swoboda. Oni su joj, pred ovotjednu raspravu o EAS-u na EP-ovu plenumu u Strasbourgu, zaprijetili uskratiti suglasnost na EAS-ov proračun ako ne postigne kompromis” s EK.
Još bi manje izgleda tada imala ostvariti svoju želju – iako nije potvrdila da je takav zahtjev i službeno dala – da joj se na stalno raspolaganje stavi zrakoplov, kako bi stigla na sve sastanke na koje je pozovu. A riječ je o putovanjima dugim oko pola milijuna kilometara godišnje. Sada se dužnosnici EU uglavnom služe komercijalnim linijama ili zrakoplovima vlada zemalja članica, s čijim dužnosnicima često zajedno lete. Samo kada to dvoje nije moguće, koriste zrakoplove belgijske vojske.