BUDUĆNOST VOŽNJE

Benzin, vodik ili struja? Kakvi će se automobili smjeti kupiti nakon 2035. i na što se treba pripremiti

Foto: Michael Kappeler/DPA
Benzin, vodik ili struja? Kakvi će se automobili smjeti kupiti nakon 2035. i na što se treba pripremiti
05.04.2023.
u 17:15
Pristaše e-goriva govore da ona nude put za smanjenje emisija CO2 našeg postojećeg voznog parka osobnih automobila, bez zamjene svakog vozila električnim. Kritičari pak upozoravaju da je proizvodnja e-goriva vrlo skupa i energetski intenzivna.

Ovaj sadržaj je dostupan samo za Premium korisnike Večernjeg lista.

Pretplatite se na sadžaj s potpisom.

Mjesečni pristup - 39 kn/mj

Pristup Večernji Premium sadržaju do otkazivanja, mjesečna naplata

  • Prvi mjesec 9 kuna (samo za nove korisnike)


Komentari 2

DU
Deleted user
07:38 06.04.2023.

Taman da treba i 5 nuklearki, to je i dalje manje zagadjenje nego jedno jedino vozilo na unutarnje sagorijevanje. Argument kako je problem skladistiti baterije je besmislen. Mozemo ih zakopati, poslati u sunce, reciklirati... CO2 koji ICE ispusta dolazi iz povijesti. Rijec je o energiji koja je bila inertna, a kojusad pustamo u atmosferu. Ta energija ne koristi nikome a na sve utjece. Aktivna je. Zakopana baterija je neaktivna, inertna. Iz zemlje je dosla, u zemlju se vratila. I CO2 ce se vratiti u zemlju, pitanje je hoce li biti ljudi koji ce to dozivjeti vidjeti.

Avatar debeli1000
debeli1000
01:36 06.04.2023.

Električni automobili su puno bolji po pitanju kvalitete zraka u gradu gdje mala djec a dišu, isto tako zbog regenerativnog kočenja pakne koje pri kočenju kod običnih auta emitiraju čestice škodljive za zdravlje u EV auta su bitno smanjene. Meni se osobno jako sviđa neovisnost pri izboru je ja svoj EV mogu puniti besplatno na svoj solarni sistem. Količina energije potrebna za prelazak svih motora s u unutarnjim sagorijevanjem na struju je ok 1/3 sadašnje proizvodnje el. energije što je us porast proizvodnje struje od 3% godišnje ostvarivo za 10 godina, al koliko vidimo tranzicija će trajat dosta duže od toga tako da nije problem što se tiče novih kapaciteta. Inače cjene vožnje na električni auto je oko minimalno 3 do 5 puta manja od goriva. Što se tiče baterija, prilično izvjesno je da ćemo imati litij željezo fosfat kemiju koja nije ovisna o kobaltu, niklu već o željezu koje je jeftino i u izobilju. Nema mi ništa mrže od smrada dizel kamiona ili busa kad izađem na cestu. Budućnost je zelena i sjajna, bez buke, smrada i što je najvažnije održiva.