Slavonski Brod prvi je grad u Hrvatskoj koji uvodi besplatan javni gradski prijevoz za sve građane i posjetitelje. Projekt će provoditi od 1. travnja do 30. lipnja ove godine, a cilj je tijekom tri mjeseca trajanja pilot-projekta utvrditi interes građana. Nakon probne faze i ovisno o interesu građana, raspisat će se natječaj za tako organiziran prijevoz.
Novost je i to što će, umjesto dosadašnjih sedam, javni gradski prijevoz biti organiziran na osam gradskih linija. Uvodi se nova, tzv. kružna linija koja će nadopunjavati najfrekventnije lokacije u gradu.
– Želimo vidjeti koliko su Brođani i svi drugi koji dolaze u naš grad zainteresirani za besplatan javni gradski prijevoz. Cilj je da građani što manje koriste svoje automobile. Tako se smanjuje zagađenje, a isto tako manji su izdaci za kućni budžet – rekao je gradonačelnik Mirko Duspara za Radio Brod.
POVEZANI ČLANCI:
– Građani više neće morati kupovati toliko benzina ni plaćati parkirna mjesta u gradu koja je ponekad teško naći, pogotovo u vrijeme kada se izvode građevinski radovi – dodao je.
Dosad su u Slavonskom Brodu subvencionirali plaćanje prijevoza umirovljenicima i raseljenim osobama u iznosu od 110 kuna mjesečno te karte za učenike srednjih škola i studente s područja grada u cijeni od 70 kuna, a plaćali su i brdske linije. Uvođenje besplatnog prijevoza za sve građane podrazumijevalo bi da više nitko ne bi morao plaćati prijevoz u javnim gradskim autobusima.
FOTOGALERIJA 'Pijana pruga': Nekoć važna prometnica danas je napuštena i zaboravljena
Bio bi to velik iskorak u poboljšanju uvjeta gradske mobilnosti, ali i doprinos smanjenju onečišćenja u gradu, što je od ogromnog značaja s obzirom na to da je Slavonski Brod lani bio na neslavnom prvom mjestu na listi gradova s najzagađenijim zrakom u EU.
– Nova kružna linija imat će više od 16 polazaka dnevno tako da će ljudi koji trebaju otići do bolnice, tržnice ili nekog od trgovačkih centara svakih 10 ili 15 minuta na raspolaganju imati autobus koji će ih odvesti kamo treba – dodao je Duspara.
FOTOGALERIJA U Puli izgrađena prva rotacijska garaža u Hrvatskoj
Ah, još malo zelenih gluposti. Nema tu ničeg besplatnog, pitanje je samo tko plaća. A to da će to manje zagađivati, e to je tek totalna magla... Ako se porezni obveznici slažu da će svi plaćati prijevoz određenoj grupi ljudi, onda OK. To je populističko-socijalna mjera.