EKSPERIMENTALNI PROGRAM

Učenici već 4 mjeseca ne pišu domaće zadaće: Evo kakav je rezultat!

Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Škola
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Škola
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Škola
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Škola
Foto: Boris Ščitar/Večernji list/PIXSELL
Škola
15.02.2017.
u 20:35
Ostvarili smo cilj – učenici sada sami biraju što žele i rade ono što ih interesira. I u tome su sve bolji – govori učiteljica Sandra Filipović
Pogledaj originalni članak

Već četiri mjeseca 27 učenika 2.d razreda samoborske Osnovne škole Bogumila Tonija nakon nastave nema obvezu pisanja domaće zadaće. Ni iz jednog predmeta.

Tako će i ostati jer njihova učiteljica Sandra Filipović, s još dvije profesorice spomenute škole, provodi ovaj eksperimentalni program, dobro poznat učenicima u brojnim europskim zemljama sa znatno modernijim obrazovnim sustavom nego što je onaj po kojem uče naši osnovnoškolci.

Kada su u studenom, po uzoru na program koji je prvi u Hrvatskoj počeo provoditi predsjednik udruge za razumijevanje ADHD-a Marko Ferek, započeli s projektom “30 dana bez domaće zadaće” u toj samoborskoj školi, učenici su bili oduševljeni. Toliko da povratka na staro, što se njih tiče, nema.

Četiri mjeseca nakon eksperimenta jedna učiteljica razredne nastave i dvije profesorice, Petra Birman koja predaje hrvatski jezik i Anamarija Škoc Horvat, profesorica povijesti, imaju prve rezultate.

Ocjene učenika zbog ukidanja zadaće nisu lošije, naprotiv, njihove radne navike nisu promijenjene, a oni su zadovoljniji – imaju više vremena za brojne slobodne aktivnosti, ali i za učenje.

Jer, svjedoče tome učenici 7.e razreda te škole – nekima od njih treba i pola dana da ispune zadaće iz svih predmeta pa im vremena za svladavanje gradiva ne ostaje mnogo.

– Ja sada imam sve petice iz matematike, a to tako prije nije bilo. Sada imam više vremena i mogu to bolje razumjeti – kaže osmogodišnja Evita Marija.

Fran, Klara, Nikola, Patrik, Andrija, Matija i Riana iz Evitina razreda nastavljaju nabrajati što sve sada stignu – imaju vremena za igru i učenje, stignu više i bolje svirati i trenirati. Sada radnu bilježnicu koja je inače bila domaća zadaća ispunjavaju na satu s učiteljicom – gradivo tako lakše razumijevaju, a ako kome treba pomoć, uskaču jedan drugome.

Slična je situacija i s učenicima viših razreda.

– Puno smo opušteniji, nismo više toliko umorni na kraju dana i imamo više vremena za učenje – kažu 13-godišnjaci Niko, Leopold i Mateo, učenici 7.e razreda koji zadaće više ne moraju pisati iz dva predmeta – hrvatskog i povijesti.

Naime, profesorima i učiteljima razredne nastave OŠ Bogumila Tonija na izbor je dano hoće li se priključiti eksperimentalnom programu, a punu podršku dobili su i od roditelja. Dapače, sada učenici i sami pokazuju interes za ono što bi željeli raditi.

– Učenicima povremeno pripremim listiće za vježbu. Sami biraju kada ih žele uzeti.

Nakon što je ukinuta domaća zadaća, sve je više onih koji se sami javljaju za listiće jer im to sada nije obveza, nego njihova vlastita želja. Zato smo ostvarili cilj – sami biraju što žele i rade ono što ih interesira i što iskreno žele. I u tome su sve bolji – kaže učiteljica Sandra Filipović.  

>> Treba li ukinuti domaću zadaću jer nepotrebno opterećuje đake

>> 10 zanimanja nestaje jer ih u Hrvatskoj nitko ne želi

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

MA
malaliba
13:32 16.02.2017.

Pravi rezultati će se vidjeti tek nakon nekoliko godina, kada prođe euforija, i postane normalno da se u školi sluša i uči, na što baš učenici i nisu naučeni.

MA
maklin
13:22 16.02.2017.

Da to je to, to su principi budućeg obrazovanja. Samo da više njih primjenjuje takve inovativne stvari.

LK
Lopovi_KRADEze
16:13 17.02.2017.

Dosta stara metoda sa Zapada. Zato im djeca skoro nista ne znaju, a kad odrastu jos manje.... malo koje dijete na zapadu bi znalo tablicu mnozenja. Taktika (velikog kapitala) da se narod zaglupljuje. Sto ljudi manje znaju - lakse ih je kontolisati. Divno da ta fenomenalna invenciaja dolazi i kod nas