Kolumna

Bez obzira na to pobijedi li Harris ili Trump, sigurno gubi linearna televizija

Foto: Call Her Daddy/REUTERS
Democratic presidential nominee and U.S. Vice President Kamala Harris speaks on Call Her Daddy podcast
Foto: Evelyn Hockstein/REUTERS
Democratic presidential nominee U.S. Vice President Kamala Harris visits Philadelphia
Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS
Republican presidential nominee and former U.S. President Donald Trump holds a rally at Madison Square Garden
Foto: BRENDAN MCDERMID/REUTERS
FILE PHOTO: Republican presidential nominee and former U.S. President Donald Trump and Democratic presidential nominee and U.S. Vice President Kamala Harris
29.10.2024.
u 08:25
Podcast je relativno star format za koji se smatralo kako je prošao svoj zenit, kao što bi to bio slučaj s blogovima kod pisanih platformi. No, poput radija nekada, zadržava kvalitete koje noviji mediji nemaju
Pogledaj originalni članak

Ako je rat u Ukrajini prvi rat prenošen u realnom vremenu, zahvaljujući prije svega platformi Telegram, onda su ovi američki izbori prvi koje bi barem u nekoj mjeri mogla odlučiti drukčija tehnologija komunikacija i medija. Pogledajmo, primjerice, Elona Muska. Twitterom, odnosno X-om, izgleda da, osim što pomiče cijene dionica i kriptovaluta, može vjerojatno i pomaknuti skalu na izbornim postocima. Sigurno i vlastitim postovima. Pa se još pojavljuje na skupovima Donalda Trumpa, sve dok njegov SpaceX unosno posluje s državom, odnosno NASA-om.

Ali i predsjednički su kandidati shvatili da više nije toliko važno pojavljivati se na klasičnim, linearnim televizijama, pa čak ni odazivati se na njihove pozive na debate, kao što to čini Trump. Već su shvatili da je pojavljivati se na popularnim podcastima mogućnost da se dopre do mlađe publike kao što je podcast i dostupniji od linearnih televizija. I ima ključnu prednost. Linearna televizija ponudit će okvir u svojem programu, dok podcast može trajati praktično neograničeno. Podcast kultura i u nas je prisutna dugi niz godina, u posljednje ih je vrijeme sve više. Jednostavno je postaviti takvu platformu, kamera, odnosno čak i bolji pametni telefon, ugodna scenografija, kanal na YouTubeu. Ako ste dovoljno zanimljivi, možda nešto i zaradite. Ne toliko, doduše, kao u Americi, gdje se publika mjeri u desecima milijuna, no ubrzo možda i s podjednakim dosegom ako mjerimo u postocima.

Taj doseg i ne mora biti prevelik jer dolazak na podcast omogućuje dosezanje i onog dijela publike koji više ne mari previše za srednjostrujaške medije, a on zapravo sve više i više dominira. Recimo, USA Today objavio je anketu prema kojoj ni jedan ni drugi kandidat nisu podcastima zahvatili manje od 30 posto publike. Tko, međutim, jamči da bi to napravili ionako sve rjeđim nastupima na linearnim televizijama, a još važnije, da su uspjeli prenijeti svoje poruke? I čisto reda radi, prema toj anketi bolje je prošao Trump jer je gotovo polovina ispitanih izjavila kako su ga njegovi nastupi na podcastima učinili vjerojatnijim izborom njegovih glasača. Jednoj od ispitanih osoba smetalo je kod linearnih televizija poput CNN-a to što njegovi voditelji izbjegavaju postavljati neugodna pitanja Trumpovoj kampanji.

VEZANI ČLANCI:

I to je česta bolest straha da se ne izgubi sugovornika koji će sigurno biti koristan, a možda i iznimno važan dobije li Trump izbore. Ta ispitana profesorica povijesti ustvrdila je kako podcasti popunjavaju sve veći prostor između inkorporiranih i alternativnih medija. A njihova bitno veća duljina dozvoljava da se daju dublje i podrobnije analize. Drugi, pak, ispitanik zaključio je kako će u budućim kampanjama društvene mreže igrati sve veću ulogu jer mladi informacije dobivaju uglavnom s njih. Amerikanci, kakvi već jesu kada se o statistikama radi, imaju i točno razrađene podatke koji točno podcasti zahvaćaju koju publiku. Recimo, The Joe Rogan Experience sa svojih je 17,5 milijuna pretplatnika na YouTubeu jedan od najpraćenijih podcasta na svijetu. Tamo se možda pojavi Kamala Harris jer taj podcast sluša najviše muškaraca, a tu je ona prilično slaba. Žene je već odradila na Call Her Daddy, podcastu što ga vodi Alex Cooper i koji najviše prate žene – čine oko 70 posto publike.

Tako nije nemoguće da se utjecaj ovog formata do kraja izbora bitno poveća. Interesantno je kako je podcast relativno star format za koji se smatralo da je prošao svoj zenit, kao što bi to bio slučaj s blogovima kod pisanih platformi. I dalje je ispod streaming platformi, jasno i društvenih mreža. No, poput radija nekada, zadržava kvalitete koje ti noviji mediji nemaju. Podcasti, dakle, vrlo vjerojatno neće presuditi na ovim izborima, no jasno signaliziraju da se promišljanje izbornih stratega uvelike promijenilo te će se na podcaste ubuduće gledati kao na sve važnije oružje u kampanjama. Ta sve veća važnost dat će podcastima i kredibilitet koji nikada dosad nisu imali jer ih se gledalo prije svega kao oblik neobavezne zabave. No izgleda da su na putu da gotovo u potpunosti uklone talk showove kao relevantne formate. Kod podcasta je bitno manje pravila, a bitno više vremena. Kako je netko rekao, ne ide se slušati pola sata Joea Rogana, nego se za njega odvaja vrijeme. Puno vremena.

VIDEO Trump i Harris raspravljali o ekonomiji i pobačaju u žestokoj predsjedničkoj debati

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.