Mladi inovator:

'Prvi bicikl napravio sam za sebe, a sada ga kupuju i Amerikanci'

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Čakovec: Samohodni vagon za rasuti teret tvrtke RŽV Čakovec jedinstvena je inovacija u svijetu
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Čakovec: Samohodni vagon za rasuti teret tvrtke RŽV Čakovec jedinstvena je inovacija u svijetu
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Čakovec: Samohodni vagon za rasuti teret tvrtke RŽV Čakovec jedinstvena je inovacija u svijetu
Foto: Vjeran Žganec Rogulja/Pixsell
Čakovec: Samohodni vagon za rasuti teret tvrtke RŽV Čakovec jedinstvena je inovacija u svijetu
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Zagreb: Mladi inovatori napravili podmornicu dron
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Zagreb: Mladi inovatori napravili podmornicu dron
Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Zagreb: Mladi inovatori napravili podmornicu dron
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Članovi dva FER-ova laboratorija, za podvodne sustave i tehnologije (LAPOST) te za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS)
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Članovi dva FER-ova laboratorija, za podvodne sustave i tehnologije (LAPOST) te za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS)
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Članovi dva FER-ova laboratorija, za podvodne sustave i tehnologije (LAPOST) te za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS)
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Članovi dva FER-ova laboratorija, za podvodne sustave i tehnologije (LAPOST) te za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS)
Foto: Goran Stanzl/PIXSELL
Članovi dva FER-ova laboratorija, za podvodne sustave i tehnologije (LAPOST) te za robotiku i inteligentne sustave upravljanja (LARICS)
16.11.2017.
u 21:00
Bicikli, dronovi, podmornice, vagoni osvajaju zlatne medalje na sajmovima
Pogledaj originalni članak

Možda već zvuči kao klišej, ističe odmah na početku, ali i njegova priča počela je u jednoj – garaži. Prije dvije godine tada 19-godišnji Ivan Golubić iz Pisarovine uzeo je svoj stari bicikl te na njega stavio motor, bateriju i sustav za upravljanje.

– Ma samo mi je trebao neki funkcionalni prijevoz do autobusa, a električni bicikli na tržištu bili su dosta skupi, pa sam napravio svoj – prepričava svoje početke Ivan Golubić, koji ipak nije stao samo na vožnji svojim ručno složenim vozilom po rodnoj Pisarovini. Duboko u sebi znao je da njegova ideja ima puno veći potencijal i bio je u pravu. Danas je Ivan vlasnik tvrtke Mobile Vehicle Technology, a njegovi se Grunner bicikli prodaju u Europi i Americi po cijeni od 6000 eura. Također, na nedavno održanom 69. međunarodnom sajmu inovacija IENA u Nürnbergu, osvojio je prvo mjesto u kategoriji novog proizvoda.

 

On je, naime, jedan od četiri dobitnika zlatne medalje iz Hrvatske na jednom od najprestižnijih sajmova inovacija u svijetu. Uz njega, zlatom su se okitili i SELF PROP RAIL Dražena Vidovića i tvrtka RŽV Čakovec, aPad Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu i 3D znanstvena podmornica ekipe iz Srednje strukovne škole Samobor i Društva pedagoga tehničke kulture i informatike Samobor.

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Ivan Golubić, inovator i konstruktor električnog bicikla

Prelazi znatno više

– Naravno da na tržištu postoji već puno električnih bicikala, ali moj je poseban jer je to prvi pametan električni bicikl. To znači da je za vožnju tim biciklom osmišljen poseban softver koji analizira teren, potrošnju baterije i razne druge parametre te na temelju tih podataka pametno raspoređuje energiju – objašnjava Golubić te dodaje kako je korisnost njegova pametnog sustava jasno vidljiva u praksi. Sa samo jednim punjenjem baterije njegov bicikl može prijeći 350 kilometara, a domet nekog drugog električnog bicikla iste snage, ali bez njegova softvera, bio bi oko 180 kilometara.

– Inače se u električne bicikle stavlja baterija od 1,3 do 2,2 kWh. Ja sam se odlučio za neku sredinu od 1,8 kWh kako bi bicikl imao dovoljno energije, a kako i dalje ne bi bio pretežak. Moja baterija sada teži oko šest kilograma, a kad bi netko htio bez mog softvera prijeći 350 kilometara, trebala bi mu baterija od minimalno 15 kilograma – kaže Ivan Golubić te dodaje kako je važno zadržati što manju težinu bicikla kako bi se i dalje mogao voziti samo pedaliranjem. Ističe kako se procjenjuje da bicikl treba imati do 30 kilograma da ne stvara problem vozaču. Još jedna prednost njegova bicikla je brzo punjenje. Ivan Golubić je, naime, sustav kakav se već koristi pri punjenju pametnih automobila prvi put primijenio na punjenju bicikla, tako da je potrebno samo 45 minuta da se baterija potpuno napuni i da bicikl bude spreman za još 350 kilometara. Puni se pak preko obične utičnice, baš poput mobitela, tako da nije potrebno tražiti punionice.

Bicikli imaju tri načina vožnje, samo s pedalama, kombinaciju motora i pedala, te samo vožnju motorom. Najveća brzina koju postižu pri trećem načinu vožnje je 45 km/h, a radi i na nešto sporijem modelu koji bi vozio do 25 km/h. Golubić ističe da je zapravo riječ o avanturističkim biciklima koji su pogodni i za sportsku vožnju, a zbog posebnog načina proizvodnje imaju jako visoku razinu sigurnosti. Pametan sustav ne pomaže samo pri uštedi energije, bicikl ima mogućnost i da mu, primjerice, ručka vibrira kada mu se auto ili bilo koje drugo vozilo približi sa stražnje strane na pet metara ili manje.

Jako se ponosim kad vidim kako moji bicikl sada izgledaju i koliko su kvalitetni, pogotovo kada se sjetim kako je sve počelo. Nakon prvog bicikla sklepanog od raznih dijelova u garaži, krenuo sam s izradom prvog pravog modela. Prvo sam ga napravio u programu za 3D modeliranje, a onda sam počeo s izradom. Sam sam zavarivao sve mehaničke dijelove dok nisam napravio prvi funkcionalni bicikl – ističe mladi inovator koji je s vremenom usavršavao svoj model, pa je ovaj sadašnji zapravo tek četvrta verzija. Dodaje i kako sve modele i dalje čuva u garaži kako bi se uvijek sjećao kako je tekao razvoj njegova bicikla. Osim tehničkih karakteristika, jako je napredovao i kada je dizajn u pitanju, pa se danas čak prodaje i u više boja.

– Prije godinu i pol, kada je model bio već dovoljno usavršen, odlučio sam otvoriti tvrtku Mobile Vehicle Technology jer sam zaključio da moj bicikl ima šanse na tržištu – govori 21-godišnjak koji je cijelo vrijeme dok je radio bicikle u garaži, istodobno studirao na Tehničkom veleučilištu Zagreb, a radio je i studentski posao kako bi mogao financirati svoja istraživanja. U međuvremenu je diplomirao te stekao zvanje inženjera mehatronike, a danas u svojoj tvrtki više ne radi sam, okupio je tim od osam ljudi, redom softverske inženjere, hardverske stručnjake, osobu za vođenje administracije te stručnjake za marketing i prodaju.

- I, eto, prije tjedan i pol krenuli smo s prodajom prvih 20 modela. Cijena im je 6000 eura, bez dostave i poreza, a za sada smo ih prodali 12 diljem Europe, a dva su naručena i iz SAD-a – ponosno naglašava Ivan Golubić kojemu je drago što je pokazao da mladi inovator može uz puno truda i rada biti uspješan i u Hrvatskoj. Bilo je, dodaje, jako teško u početku, no onda je počeo predstavljati svoj bicikl na međunarodnim sajmovima te je privukao prve investitore. Bilo je to u travnju u Ženevi, nakon čega je projekt sve više napredovao pa danas Ivan Golubić ističe da je napokon došao do točke u kojoj se može baviti samo proizvodnjom bicikala i od toga dobro živjeti.

Iz Pisarovine u svijet

Njegova se tvrtka nalazi u Pisarovini, mjestu odakle je sve počelo, 30-ak kilometara od Zagreba. Ondje se i danas nalazi proizvodnja, doduše, ipak malo modernija od one prve u garaži. Također, kada je riječ o izradi mehaničkih dijelova i njihovu spajanju, ipak to više ne radi sam u garaži, već ima tvrtke partnere.

Ivanova linija bicikala nosi naziv Grunner, a trenutačno je na tržištu brži model koji vozi do 45 km/h pod nazivom Grunner X. Svaki je bicikl povezan na internet i njime se upravlja pomoću aplikacije na pametnom telefonu. Ona je ujedno i ključ za pokretanje vozila, ali i savjetnik u vožnji. Može, naime, vozaču sugerirati koji je put najbrži, na kojoj je ruti najmanja gužva na cesti, koji se sadržaji nalaze u blizini lokacije pokraj koje prolazi, poput restorana, muzeja, trgovina… Na samom biciklu postoji držač za mobitel, no bicikl se preko aplikacije može pratiti i ako ga se, primjerice, posudi nekome za vožnju. Svi podaci o biciklu skupljaju se na internetskoj platformi tako da se uvijek na internetu može odrediti njegova lokacija, može ga se na daljinu otključati ili zaključati, mogu se s drugim korisnicima dijeliti omiljene rute…

– Mislim da sam osvojio zlato u Nürnbergu zato što nisam predstavio samo inovaciju koja bi možda nekada mogla negdje poslužiti. Moj bicikl je gotov proizvod, jedinstven na tržištu i inovativan – zaključuje Golubić koji planira i dalje usavršavati svoje bicikle, nadograditi ih novim inovacijama te na tržište plasirati i nove modele.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.