Dugo je trajalo - komentirali su studenti Sveučilišta Sjever najavu gradske uprave da s prvim danom prosinca sustav besplatnog javnog prijevoza ide na zimski počinak. Njihova ironija sasvim je opravdana jer su upravo oni najbrojniji korisnici sustava Bicko.
‘Zimski san’
Otkad je koncem rujna pušten u probni rad, hvalili su ga zbog praktičnosti - nema jednostavnijeg i jeftinijeg načina sa željezničkog se kolodvora ili iz gradskog središta dovesti do kampusa - ali i kudili zbog samo jednog stajališta s deset bicikala pred Sveučilištem. Premalo.
- U sklopu projekta Civitas Dynamo, Kampus d.o.o. kao partner provodi natječaj za nabavu još jedne stanice s deset električnih bicikala, čime će se proširiti postojeći sustav - rekla je Gordana Biondić, glasnogovornica gradske uprave ono što bi studenti vjerojatno željeli čuti.
Ipak, morat će se strpjeti do proljeća, kada će ti bicikli stići, a tada će se iz “zimskog sna” probuditi i Bicko.
Kako smo provjerili, stanka u korištenju sustava javnih bicikala nije koprivnička iznimka. I zagrebački će bicikli u garaže.
U Nextbikeu, njihovu operateru sustava, doznali smo da stanka nije fiksirana uz datum, nego ovisi o tome kada će pasti snijeg. Razlika je i u tome što se u Zagrebu plaća svaka vožnja dulja od 30 minuta.Bicko je besplatan za sve koji se registriraju u Komunalcu, a do konca studenoga, kako doznajemo, registriralo se 565 korisnika.
Četiri prekršaja
Sustav je u 70-tak dana otkad je pušten u rad zabilježio 7747 posudba bicikala, što će reći da se u prosjeku biciklima koristilo 110 ljudi dnevno. Većih problema, kaže G. Biondić, nije bilo.
- Zabilježena su četiri prekršaja, i to prekoračenja vremenskog ograničenja vožnje. Korisnicima su upućene opomene. Dosad nije bilo prekršaja zbog kojeg bi se oduzelo pravo korištenja bicikala - kazala je ona.