NOVO ISTRAŽIVANJE

Borzan: U istim tvornicama namjerno se odvajaju lošiji proizvodi za mlađe članice EU

Foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP
Andrea Gross-Bošković i Biljana Borzan
Foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP
Andrea Gross-Bošković i Biljana Borzan
Foto: Ured/Office of Mrs. Biljana Borzan MEP
Andrea Gross-Bošković i Biljana Borzan
17.05.2016.
u 16:53
Analizirat će se 25 najpopularnijih brendova u našoj zemlji, a među njima su Danone activia jogurt od jagode, Unilever Rama margarin, Kinder čokoladno jaje...
Pogledaj originalni članak

Riblji štapići na istočnom europskom tržištu imali su sedam posto manje ribljeg mesa od onih u trgovinama na zapadu Europe. Proizvodila ih je, pak, ista danska tvornica. U istom mesnom naresku na istoku se jeo pileći nadomjestak, a na zapadu svinjetina. Pokazala je to ranije češka studija, a kakva se hrana jede u Hrvatskoj, otkrit će skorašnje "Istraživanje o kvaliteti naizgled istih proizvoda na tržištima starih i novih država članica EU", za Hrvatsku i Njemačku. Analizirat će se 25 najpopularnijih brendova u našoj zemlji, a među njima su Danone activia jogurt od jagode, Unilever Rama margarin, Kinder čokoladno jaje, Barilla Arrabbiata umak za tjesteninu, Jacobs Kronung instant kava, Pepsi cola i Sprite.

Tih sedam brendova analizirano je i u Češkoj, gdje se pokazalo kako ih je čak pet različite kvalitete, svi osim Kinder jajeta i Barille. Kava je imala trećinu više kofeina, dok su sokovi u Češkoj bili zaslađeni fruktozno-glukoznim sirupom, a u Njemačkoj šećerom. "Istočni" je margarin imao deset posto manje masti.

- Usto, od 24 proizvoda, njih 14 bilo je skuplje, a znamo kakav je standard u Češkoj. Pokazalo se da se u istim tvornicama namjerno odvajaju lošiji proizvodi kako bi bili plasirani na tržištima mlađih članica – navela je naša eurozastupnica Biljana Borzan. Istraživanje brendova na hrvatskom tržištu financirat će se novcem koji ona, kao zastupnica u EU parlamentu, ima na raspolaganju, a surađivat će s Hrvatskom agencijom za hranu.

- Ne slažemo se sa stavom kako je važno samo da proizvod bude siguran, ne želimo reći "Hvala što nas ne trujete, a nema veze što imamo proizvode slabije kvalitete". Ne želimo biti građani drugoga reda – poručila je B. Borzan.

Uz češko, jedno od poznatijih istraživanja kvalitete odrađeno je u Slovačkoj 2011., a financirala ga je Europska komisija. Rezultati su, dodaje ona, zanemareni i nije poduzeto – ništa.

- Proširenje Europske unije na istočne zemlje zbilo se prije deset godina. A tek je nedavno, u Strategiji za jedinstveno tržište, usvojen amandman kojim se priznaje razlika u kvaliteti proizvoda na zapadnom i istočnom tržištu – navela je.

Svjesna je kako joj ovaj pothvat može "na vrat" navući i tužbe velikih korporacija pa je nužna maksimalna transparentnost.

- Ne želimo nikoga diskriminirati, birali smo najpopularnije proizvode – istaknula je.

Preostalih 18 proizvoda koji će se gledati "pod povećalom" izabrat će sami kupci, u anketi. Upravo je telefonska anketa s 800 građana prva faza projekta, a trebala bi biti okončana do konca lipnja.

- Saznat ćemo tako što najviše kupuje, je li im važno da su proizvodi domaći ili uvozni – otkriva Andrea Gross-Bošković, ravnateljica HAH-a. U konačnici, provest će se kemijske i senzorske analize.

Sigurnost hrane je prioritet, slaže se i ravnateljica, ali kvaliteta nije nevažna jer se često veže uz sigurnost, pogotovo kada je riječ o aditivima. Nije nevažno sadrži li puding od čokolade samo aromu čokolade ili je i dodatno obojan.

Prvi put analizirat će se i deterdženti, a podsjetili su kako je Ilija Rkman svojedobno i sudski dokazao da je Ariel u hrvatskim trgovinama bio "slabiji" nego u zapadnim članicama.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar Ohjooj
Ohjooj
17:33 17.05.2016.

Moj je moto - ne kupovati strane proizvode ako ima domaćih. Svoje novce radije dajem našim radnicima i tvornicama. Ovo za strane proizvode nije ništa novo - gade mi se i milka i danone i henkel i lenor i sva strana sr.nja koja nam plasiraju - rješavaju se svog otpada. Neka im ostane ja volim naše proizvode i naše radnike!

MA
marsovac
16:36 18.05.2016.

koja novost, lopov sijedi u nabavnome odijelu. Na taj nacin kupuje jeftinije,.......a ovi nasi pametni novinarcici neznaju istraziti i konkretne podatke objaviti.........Lakse im je sa; rekla kazala, srbima, regija,.......