BLOKADA KAO SREDSTVO

Blokiran i FPZG, studenti najavljuju veliki prosvjed, veći i od onog iz 1971.

Foto: Nino Strmotić/Pixsell
Blokiran i FPZG, studenti najavljuju veliki prosvjed, veći i od onog iz 1971.
25.11.2009.
u 13:57
Plenum u Splitu odlučio je ne blokirati kolokvije i ispite, za razliku od ostalih blokiranih fakulteta.
Pogledaj originalni članak

“Blokirati svoj fakultet isto je kao da prosvjedujemo u svojemu dnevnom boravku. To nikoga nadugo ne zanima i u konačnici sami sebi činimo štetu. Bolje je organizirati veliki prosvjed na koji će doći studenti svih fakulteta i koji neće proći nezapaženo. Tko zna, možda bude veći i od onoga 1971. godine.

” Stav je to studenata Fakulteta političkih znanosti u Zagrebu kojim su pokazali da su, unatoč činjenici što su blokirali fakultetsku zgradu po uzoru na svoje kolege s filozofskih fakulteta, otišli korak dalje u borbi za besplatno obrazovanje za sve.

Prije je bilo kvalitetnije

Priznaju da im blokada služi samo kao sredstvo da taj prosvjed organiziraju jer, ako moraju ići na predavanja, nemaju vremena razmišljati o akcijama. Iz tog razloga ova im blokada, kažu, dobro dođe, ali ne misle blokirati fakultet danima.

– Tražit ćemo da se pravila Bologne počnu provoditi. Mislimo da bi besplatno obrazovanje bilo kvalitetnije od današnjega jer njegovim uvođenjem fakulteti ne bi upisivali studente mimo kvote – objašnjavaju studenti FPZG-a. Dodaju da to ne znači da su oni za smanjivanje upisnih kvota.

Na jednom od budućih plenuma planiraju razmatrati zahtjev da se upisne kvote, u slučaju da Ministarstvo znanostii obrazovanja uvede model besplatnog obrazovanja, “zamrznu” na dvije godine.

Potpora da, metoda loša?!

Ono što budućim politolozima i novinarima ide u prilog jest i činjenica da njihov dekan Vlatko Cvrtila javno priznaje da ih u podupire u borbi, ali kaže da su za borbu izabrali pogrešnu metodu. Da mlada akademska zajednica ne miruje, pokazali su jučer i splitski studenti Filozofskog fakulteta koji je jučer uz pulski, riječki i zagrebački također bio u blokadi.

No u Splitu se ne blokiraju ispiti i kolokviji. Splitski je plenum odlučio uputiti pismo upravi Filozofskog fakulteta u kojem traži obustavu nastave na svh sedam lokacija na kojima djeluje. Na korak do blokade je i Sveučilište u Zadru, plenum je sinoć prolongirao odluku.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 209

OB
-obrisani-
16:16 25.11.2009.

bolje im je da uce nego da prosvjeduju!!!!

OB
-obrisani-
19:06 25.11.2009.

NOGALO:::SAMO ZA TEBE:::::: FAQ--copy-- .. .P: Protiv čega prosvjedujete? O: Nezadovoljni smo katastrofalnom politikom koja se sistematski provodi na globalnoj i lokalnoj razini, ne samo u obrazovnom sustavu nego i u svim segmentima društva. Iako joj uzroke smještamo u mnogo širi kontekst, izravan povod za akciju pronalazimo u jasnoj namjeri vladajućih struktura za postupnom komercijalizacijom školstva koja predstavlja prvi korak prema potencijalnoj privatizaciji javnih obrazovnih ustanova, tj. vlasništva svih građana. Pravo na obrazovanje temeljno je pravo svakog građanina i svake građanke ove zemlje. Pravima se ne licitira, niti ih se nudi na tržištu. P: Zašto smatrate da je to loše, zar ne bi tržište trebalo nalagati kriterije izvrsnosti? O: Loše je zato što takva politika vodi prema dodatnom raslojavanju i polarizaciji društva. Stvara se sve veći jaz između bogatih i siromašnih, privilegiranih i zanemarenih. Smatramo također da su obrasci stvaranja radnih odnosa na temelju tržišne logike posebno pogubni za akademski svijet. Država ne smije prepustiti svoju ulogu privatnim poduzetnicima jer privatizacijom sveučilište postaje ustanova primarno orijentirana na stvaranje profita. To nije i ne smije biti funkcija obrazovnih ustanova. Država sada financira većinu sveučilištâ, ali se ne smije miješati u njihovu autonomiju. U slučaju privatizacije nužno bi nestalo i neovisnosti sveučilišta. P: Koji su vaši ciljevi, za što se zalažete? O: Zahtijevamo da se novci poreznih obveznika - nas i naših roditelja - upotrijebe u svrhe koje služe javnim interesima. Zahtijevamo da dame i gospoda iz Vlade RH počnu održavati svoja obećanja o takozvanom društvu znanja, koje se sigurno ne može ostvariti ignoriranjem države i prebacivanjem odgovornosti na zakon tržišta. Zahtijevamo da se poštuje temeljno pravo svih građana na javno besplatno obrazovanje i državnu zaštitu s ciljem očuvanja autonomije obrazovnih institucija. Zahtijevamo da se navedeni problemi shvate ozbiljno i da ih se ne percipira kao izoliran slučaj, jer ova je situacija samo odraz šireg društvenog problema u kojemu ljudi i njihova znanja i usluge bivaju svedeni isključivo na funkciju robe. Zahtijevamo besplatna sveučilišta, u koje će država ulagati više a ne manje. Zahtijevamo zapošljavanje onolikog broja profesora na sveučilištima koji je predviđen bolonjskim standardima no koji se, međutim, ne provode. Zahtijevamo proširenje smještajnih kapaciteta u studentskim domovima. Zahtijevamo veći broj stipendija, veći broj adekvatnih i funkcionalnih nastavnih prostorija i veće i relevantnije knjižničke fondove. Sustav bi tu trebao biti radi nas a ne obratno!

JA
jaaanis
15:39 25.11.2009.

molim te, definiraj KRITERIJ USPJESNOSTI