Posjet turističkih profesionalaca

Bogati Arapi traže luksuzni šoping, a 30 tisuća kuna im je sitnica

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
02.12.2015., Zagreb - Grupa putnickih agenata S. Arabije, Arapskih emirata, Sudana, Kuvajta i Bahreina koji su na studijskom putovanju u Hrvatskoj. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
Foto: Privatni album
bogati arap turist
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
02.12.2015., Zagreb - Grupa putnickih agenata S. Arabije, Arapskih emirata, Sudana, Kuvajta i Bahreina koji su na studijskom putovanju u Hrvatskoj. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
Foto: Privatni album
arapi turisti
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
02.12.2015., Zagreb - Grupa putnickih agenata S. Arabije, Arapskih emirata, Sudana, Kuvajta i Bahreina koji su na studijskom putovanju u Hrvatskoj. Nabeil Ahmet Eltahir Mohamad. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
02.12.2015., Zagreb - Grupa putnickih agenata S. Arabije, Arapskih emirata, Sudana, Kuvajta i Bahreina koji su na studijskom putovanju u Hrvatskoj. Alrakhis Raed Abdulrahmani. Photo: Tomislav Miletic/PIXSELL
11.12.2015.
u 17:16
Hrvatska im je otkriće, ali traže halal hotele i restorane, a cijene nisu nikav problem
Pogledaj originalni članak

Mimo tužne izbjegličke rijeke koja u tišini protječe Hrvatskom put zapada, prije tjedan dana s istog je kraja svijeta u našu zemlju stigla i jedna opuštena, razdragana grupica. Grupa namjernika iz Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Bahreina, Sudana i Kuvajta putovala je proteklih dana od Zagreba, Rovinja, Rijeke i Opatije do Dubrovnika.

Svih dvadeset i sedmero, sa samo jednom damom u svom društvu, turistički su novinari, vlasnici ili menadžeri putničkih agencija, a u našu zemlju ih je dovela potraga za novim odredištima. U istom tjednu u Hrvatskoj su ih zbunjivale prosinačke magle i zubato sunce unutrašnjosti, grijale više nego ugodne temperature na moru, a vidjeli su i snijeg. Sve su to zahvaljujući poslu vezanom uz putovanja već viđali po svijetu, ali toliko različitosti na tako malom prostoru i u kratkom vremenu ih je osupnulo. Oduševilo!

Nije kurtoazija

– Čuli smo za da je Hrvatska lijepa zemlja, obala je najpoznatija, ali nismo očekivali baš toliku raznolikost i ljepotu. A što je najbolje, sve najzanimljivije i najljepše kod vas se automobilom može obići u samo deset dana – kaže Nabeil Ahmet Eltahir Mohamad, menadžer agencije Fursan travel iz Saudijske Arabije.

Njegova kolegu iz iste agencije, Alrakhisa Raeda Abdulrahmanija, posebno su fascinirali ljudi.

– Hrvati su srdačni, otvoreni i pristupačni. S vama je lako uspostaviti kontakt – kaže Alrakhis.

Svi redom puni su lijepih riječi o tome kako su se u Hrvatskoj osjećali potpuno sigurno. Za razliku, o ratnim zbivanjima u njihovu susjedstvu nerado govore, ali rat u Siriji, izbjeglice, neizbježna su tema, njima puno važnija nego nama. Islamsku državu ne vole ni spominjati, samo napominju da to nema nikakve veze s njima, no ne iznenade se kad po svijetu osjete da ih se povezuje sa svim previranjima u arapskom dijelu svijeta. To više ih je ugodno iznenadilo što u Hrvatskoj nisu doživjeli ni natruhu neke odbojnosti. Svatko od njih sa sirijskim narodom suosjeća na svoj način, pa makar, kao jedan od sudionika ovog studijskog putovanja, i narukvicom Versace s utisnutim – Syria.

Većina dobro zna koliko je izbjeglica prošlo našom zemljom i smatraju da su se Hrvati postavili ljudski, za primjer. Za potvrdu da su lijepe riječi više od kurtoazije i da u sedam dana po Hrvatskoj nije bilo distance, niti uštogljenosti; kući odlaze bogatiji za desetak hrvatskih riječi: hvala, molim, kako si, dobar dan i zagrebački bok znaju svi. Kako na komplimentima ljepšem spolu nisu štedjeli, neki su rječnik proširili i s 'lijepa si', 'sviđaš mi se'...

Gdje su žene ljepše?

– Svidjele su im se naše žene, kažu da su jako lijepe. Gospodin iz Bahreina se nije mogao odlučiti jesu li mu ljepše Zagrepčanke, Riječanke, Istranke ili Dubrovčanke. Kaže, ne bi imao ništa protiv ni da si kod nas nađe ženu – prepričava putne dogodovštine Ivana Raguž iz agencije Halal tourisma, koja je uz Nur Holliday bila domaćin studijskom putovanju agenata i novinara iz pet zemalja.

– Neke od agencija koje smo ugostili već dovode goste u Bosnu, pa i Sloveniju, a prve dolaske u Hrvatsku dogovaramo već za travanj 2016. godine. Ima interesa za sve destinacije koje smo im pokazali, i to za obiteljske odmore, medeni mjesec... Za većinu je uvjet da usluga bude halal, nasreću kod nas polako raste broj objekata koji to nude, ali takva se usluga može organizirati i u hotelima koji su certificirani za halal. Inače, to su u pravilu dobrostojeći gosti, koji traže punu uslugu, ne žele se na odmoru zamarati time da sami traže u koji će restoran, gdje su najbolje trgovine i sl. Puno idu na izlete, vole šopingirati, a hotel mora imati najmanje četiri zvjezdice – kaže I. Raguž.

O čemu govori svjedoči i epizoda iz Dubrovnika, gdje je jedan od gostiju samo u jednoj trgovini ostavio – 30.000 kuna. Kupio je nekoliko odjevnih komada i torbu za suprugu, sve, dakako, markirano. Dvoumio se koju torbu odabrati pa je supruzi mobitelom poslao fotografiju jedne s potpisom Michaela Korsa. Nije joj se svidio ni dizajn ni brend, poručila je neka potraži torbu – Louisa Vuittona. Iako je gospodin na kraju kupio torbu koju je supruga udaljena tisućama kilometara i poželjela, upravo se luksuzni šoping gostima iz Saudijske Arabije, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Bahreina, Sudana i Kuvajta čini najslabijom karikom hrvatskog turizma.

– Mnogi turisti iz ovih zemalja proputovali su uistinu cijelu Europu, zasitili su se Turske, Austrije, Francuske... , dosta im je čak i egzotičnih Maldiva. Traže se nove destinacije. Hrvatska je pravo otkriće i uvjeren sam da će biti puno zainteresiranih za posjet vašoj zemlji – kaže Kotob Abdelhami, vlasnik agencije Wassel Travel iz Dubaija, koja već dovodi grupe u Bosnu, u posjet Sarajevu i Mostaru i koja će bosanski program za početak proširiti hrvatskim destinacijama.

Brojne slike o tome kako je Hrvatska prihvatila turističke profesionalce iz arapskih zemalja već su emitirane. Većina je fotografije odmah dizala ne svoje Facebook profile, likeovi se nižu, a neki su se vratili u Zagreb opčinjeni adventom ...

>>'Živimo u vremenu kad je zabranjeno reći ženi da je lijepa, ako niste rekli i da je pametna i sposobna'

>>Zdravstveni turizam idućih će godina rasti 7 posto godišnje

USUSRET VELIKOM KATOLIČKOM BLAGDANU

Simona Mijoković: 'Djed Božićnjak' sotonsko je djelo, a svoju djecu ne darujem na dan Božića

- Moja djeca ne vjeruju u postojanje "Djeda Božićnjaka". To je sotonsko djelo i sigurno znam da svoj život, roditeljstvo i odgoj želim graditi na stijeni Isusa. Ta stijena neće se nikada srušiti. A kada je nešto sagrađeno na pijesku, na lažima, kad tad će se srušiti. Moja djeca znaju da je "Djed Božićnjak" lažac i da ne postoji. On je čak i kradljivac, uzima sve ono što Božić uistinu jest, rođenje Isusa Krista. Uzima kroz nametnutu kupovinu, a što je lažni privid sreće - istaknula je za Večernji list Simona Mijoković.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.