PRIVATNI

Booking portali pomeli male turističke agencije

Foto: Ivana Ivanović/VLM
Booking portali pomeli male turističke agencije
30.08.2014.
u 16:35
U privatnom smještaju 35.000 novih kreveta, o rujnu ovisi hoće li se premašiti 22 milijuna noćenja
Pogledaj originalni članak

Donedavno u domaćem turizmu kao da nisu znali što bi s desecima tisuća privatnih soba i apartmana, a “zimmer frei” ove se godine prometnuo u – zvijezdu sezone. Jadranski privatni smještaj vidljiviji je na europskom, pa i na svjetskom turističkom tržištu nego ikad prije zbog globalnih portala za booking. Povrh toga, goste u sezoni 2014. dočekuje s nešto više od 35.000 novih turističkih kreveta. Ne manjka ni zainteresiranih, privatni apartmani u trendu su za odmor među Europljanima.

Ne zanima ih pogled

Istina, dok nekom ne smrkne, drugom ne svane pa od svojevrsnog preporoda domaćeg zimmer freija trenutačno najmanje imaju male turističke agencije.

– Svjetski booking-portali neke su ovog ljeta posve pomeli. Rijetki se mogu nositi s budžetima za promociju i online-marketing ovih velikih, globalnih igrača, a pogotovo to ne mogu male agencije. Za njih to svakako nije dobro, neke zasigurno neće preživjeti, ali, s druge strane, neki domaćini na manje atraktivnim destinacijama ne bi, slikovito rečeno, vidjeli gosta da im nema tih portala. Mnogi online-provideri, naime, imaju klijentelu koja u turističko mjesto dolazi na dan ili dva, ne zanima ih komfor, pogled na more i slično, nego samo mjesto na kojem mogu prenoćiti i, iznad svega, niska cijena – kazuje Nedo Pinezić, predsjednik Zajednice obiteljskog smještaja pri HGK.

Stranci postali i domaćini

Premoć svjetskih booking-portala potvrđuje i predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija Boris Žgomba. Smatra, međutim, da preslagivanje prometa i kanala prodaje ne mora biti fatalno za male agencije.

– U Hrvatskoj je 400-tinjak agencija, tri-četiri imaju godišnji promet iznad sto milijuna kuna, nekoliko desetaka iznad pet milijuna, a sve ostale manje. Opstat će one koje se specijaliziraju, ponude kvalitetan proizvod, vlasnički se ili interesno udruže i nađu put na tržište. Dolazak velikih booking-providera bio je neizbježan, na nama je da se pobrinemo da donese veći promet i dulju sezonu – kaže Žgomba.

Hoće li već ove sezone biti nadmašeno lanjskih 22 milijuna noćenja u zimmer freiju, ovisi ponajprije o Nijemcima i o tome koliko će dugo ostati u rujnu. Među novopečenim domaćinima su, inače, i mnogi građani zemalja EU, koji od priključenja Hrvatske mogu pod istim uvjetima kao i naši građani iznajmljivati svoje apartmane na Jadranu. Bumu su, inače, pridonijeli i brojni zahtjevi za legalizaciju koji dostaju da se dobije privremeno rješenje o iznajmljivanju.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.