Dvanaest godina napornog i sustavnog rada, sudjelovanja u izradi zakona i propisa iz problematike zaštite potrošača... U suradnji s udrugom “Franak” Društvo Potrošač pokrenulo je kolektivnu tužbu za zaštitu korisnika financijskih usluga... Dobivena teška pravna bitka protiv jedne velike kompanije glede dokazivanja javnih tvrdnji o lošijoj kvaliteti deterdženta od istoimenih koji se prodaju na zapadnoeuropskom tržištu... Mnogo je borbi iza njih, a još ih mnoge i čekaju.
– Svi problemi u EU problemi su i hrvatskih potrošača, s time što su kod nas svi europski problemi puno izraženiji i teži. Obrazovanje je potrošača strateška zadaća države i ulaganje za danas i sutra. Na toj zadaći ne smije se štedjeti jer država, hrvatski sustav zaštite potrošača, potrošači i hrvatski potrošački pokret moraju danas biti spremni za ulazak u EU – ističu Jadranka Kolarević i Ilija Rkman iz Potrošača te napominju kako od Vlade i Grada Zagreba imaju vrlo malu potporu:
– Grad Zagreb godinama ne ispunjava ustavne i zakonske obveze sufinanciranja rada savjetovališta. Takvu ocjenu potvrđuje 92,1% od 4913 anketiranih potrošača na našem portalu, pri čemu ističu dvije poruke: hrvatski potrošači NE uživaju ista prava kao i potrošači u EU te je tvrdnja da hrvatski potrošači uživaju ista prava kao i potrošači u EU tek na razini retorike – objašnjavaju iz Potrošača. Smatraju kako žurno treba početi ispunjavati sve obveze preuzete potpisivanjem ugovora sa EU. Napominju da potrošači imaju prava, ali i obveze:
– Imaju pravo na prigovor, na reklamaciju, na odgovor u zakonskom i razumnom roku te pravo na pravnu zaštitu. Imaju na raspolaganju četiri savjetovališta, financijski slabo kapacitirana, ali postoje zbog informiranja i pružanja pravne pomoći. Trebaju biti ustrajni u ostvarivanju zakonskih prava. Iako kažu da se postupno podiže razina svijesti potrošača o pravima i obvezama, potrebno je još puno truda i rada da bi se izbjegle vječne muke potrošača:
– Svjedoci smo dugog rješavanja potrošačkih upita i reklamacija. Odugovlačenje reklamacijskog predsudskog i sudskog postupka pogoduje trgovcima (nepoštenim), a šteti potrošačima, ali i poštenom poslovnom sektoru – kažu J. Kolarević i I. Rkman, a kao pokazatelj koliko se radi na zaštiti potrošača najbolje govore brojke:
– Četiri savjetovališta i nekoliko udruga riješili su više od 20.000 reklamacija potrošača (od toga savjetovalište u Zagrebu 8664). To je najbolji pokazatelj da smo spremni uložiti znanje i iskustvo i riješiti i najsloženije reklamacije – zaključuju.
>>Cijelu priču pročitajte u današnjem tiskanom izdanju Večernjeg lista
Svatko od nas mora poznavati svoj prava i obveze. I moramo konačno shvatiti da trgovci trebaju naš novac i moraju nam ponuditi najbolje. To je naš novac.