VLADA SKANDALOZNO ZAPOČELA ANTIKORUPCIJSKU KAMPANJU

Bore se protiv mita, a ispod stola podijelili 2,4 milijuna kuna

Foto: Jurica Galoić/PIXSELL
Jurica Galoić/PIXSELL/ilustracija
Autor
Ivanka Toma
02.03.2009.
u 20:05
Pogledaj originalni članak

U velikoj antikorupcijskoj kampanji (Korupcija, to nisam ja), za koju će se iz proračuna izdvojiti 2,4 milijuna kuna, ni lipa nije potrošena transparentno, preko javnog natječaja.

Na pitanje o tome tko je i kako dobio posao osmišljavanja kampanje, cilj koje je ohrabriti građane da prijave korupciju, iz Ministarstva pravosuđa dobili smo tablicu o utrošenim sredstvima iz koje se vidi jedino to da su se na sve moguće načine izbjegavali javni natječaji. Jedino što je išlo na natječaj odnosi se na najam oglasnih panoa i svjetlećih vitrina, ukupne vrijednosti 190.000 kuna.

Dobili posao pa ga dali u ‘podnajam’

U zatvor i na temelju snimke s mobitela!

Korupcija, to nisam ja! To je on!

Kršenje zakona
Taj je posao dobio Spotstudio d.o.o., ali s njim još nije sklopljen ugovor jer je u tijeku žalbeni rok! Za sve ostalo, od izrade crtića s malim mravima koji su međusobno povezani plavim kuvertama, autorskog prava za pjesmu u spotu do zakupa prostora za emitiranje tih spotova na televizijama, portalima, radiopostajama te do promidžbenog materijala, posao je podijeljen tako što je državna tajnica Marina Dujmović-Vuković sklopila izravne pogodbe.

A to se, pak, smatra kršenjem zakona i u takvim se slučajevima vode kazneni postupci. Tako je agencija Advans angažirana za planiranje zakupa medija i za to joj je plaćeno 34.500 kuna. Logično bi bilo da se ta agencija pobrinula za sva oglašavanja i uredila popuste, no išlo se neposredno u zakupe.

Tako je za oglašavanje na portalu Index.hr potrošeno 28.400 kuna, za Tportal 26.500 kuna, za Net.hr 21.900 kuna. Riječ je o tome da se do iznosa do 70.000 kuna može ići na neposrednu pogodbu pa se posao dijeli. Isto je s promidžbenim materijalom – tako je Novi val dobio posao vrijedan 16.000, a Tovedo d.o.o. vrijedan 69.200 kuna.

Prijeđen limit
Posebno je zanimljiva priča o autorskim pravima za pjesmu u spotu koja je uzeta od grupe Connect. Za autorska prava hip-hop produkcije Ross media consulting – koji je nemoguće naći u sudskom registru, a na Googlu se spominje kao organizator karnevala u Zadru – dobio je 83.200 kuna.

Usto ide i stavka “autorska prava”, za što Konekt marketing dobiva 146.000 kuna. Ukupno bi to bilo više od 200.000 kuna, što je limit za obvezno raspisivanje natječaja.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr