Biljana Borzan, hrvatska zastupnica u Odboru za unutrašnje tržište i zaštitu potrošača u Europskom parlamentu, objavila je da su sinoć završeni pregovori o europskom elektroničkom komunikacijskom kodu kojim su regulirane cijene međunarodnih poziva.
– Nakon sniženja cijena roaminga od kojih profitiraju potrošači koji putuju u inozemstvo, odlične vijesti i za potrošače koji iz svoje države zovu u EU, a kojih je ipak znatno veći broj. Sinoć su završili pregovori između Vijeća, Komisije i Parlamenta o Europskom komunikacijskom kodu, a jedno od najvažnijih postignuća jest znatno sniženje međunarodnih poziva –, objašnjava Biljana Borzan.
U pregovorima je, naime, prošao prijedlog na kojem je radila i naša zastupnica, da se reguliraju cijene poziva u inozemstvo. Naime, istraživanje BEUC-a (Europskog udruženja za zaštitu potrošača) pokazalo je da je stvarni trošak inozemnog poziva za operatere 0,014 eura po minuti , a za potrošače je i do 1,99 eura po minuti. Tako operateri zarade na međunarodnom pozivu i do 5000 posto. SMS poruke operaterima donose profit od 1000 posto.
– EU je odredio da će maksimalne cijene minute poziva u EU biti 19 centi, a SMS-a 6 centi. To je jako dobra vijest i za potrošače u Hrvatskoj, gdje cijena ovisno o operateru i tarifi zna prelaziti pet kuna – kazala je Borzan.
Zbog visokih cijena poziva u inozemstvo koje se u prosjeku kreću oko 50 centi, europski potrošači sve su češće koristili različite aplikacije za zvanje koje ipak kvalitetom ne mogu parirati klasičnom pozivu. Čak 67 posto potrošača kaže da se najčešće ne koriste aplikacijama jer osoba koju zovu nema istu aplikaciju, a 36 posto potrošača zato što je kvaliteta poziva preslaba.
Pogledajte galeriju: Europski parlament kao 'apsolutno leglo napastovanja': Namjerno zapošljavaju mlade asistentice
Ja još nisam primio niti jednu dobru vijest iz bruxella ...