KONKURENCIJA VJERONAUKU Kardinal smatra da učenici moraju imati mogućnost izbora predmeta o religiji

Bozanić podržava religijsku kulturu

09.12.2008.
u 19:20
Pogledaj originalni članak

Katolička crkva podržava uvođenje predmeta religijske kulture za one učenike koji ne žele pohađati vjeronauk.

– Pozdravljam inicijativu za uvođenje alternativnoga nastavnog predmeta u osnovne škole koji bi pohađali oni učenici koji ne sudjeluju u vjeronauku. Crkva je od samog uvođenja vjeronauka u hrvatski školski sustav bila otvorena za alternativni predmet za one učenike koji ne upisuju vjeronauk – izjavio je kardinal Josip Bozanić za Glas Koncila.

Smatra da svaki učenik, odnosno roditelj, ima pravo izabrati između vjeronauka i alternativnog predmeta jer, objašnjava, svaki učenik ima pravo upisati predmet koji će mu omogućiti postavljanje pitanja smisla i vrijednosti te stjecanje temeljnoga poznavanja religija. Uvođenje takvog predmeta pridonosi većoj odgovornosti i rješava pitanje nastavne aktivnosti učenika koji ne upisuju vjeronauk.

Omogućuje, također, da se u nastavi vjeronauka postave primjereniji zahtjevi. Alternativni predmet pridonosi, nadalje, učvršćivanju vjeronauka u školskoj satnici. Dosad se, naime, događalo da se vjeronauk u nekim školama stavljao u raspored kao nulti ili zadnji sat ili čak u suprotnu smjenu zbog onih učenika koji nisu upisali vjeronauk. Alternativni predmet olakšava stoga organizaciju i izvedbu školskog vjeronauka.

Bozanić smatra da se predmet ne bi trebao zvati religijska kultura jer je religijska kultura sastavni dio vjeronauka pa bi to moglo dovesti do zabune. Stoga predlaže da se novi predmet zove etički odgoj i religije kako bi se jasnije naglasila sličnost i razlika između dvaju alternativnih predmeta.

Pogledajte na vecernji.hr