Vjerski odgoj

Bozanić spašava župni vjeronauk

Foto: Anto Magzan/PIXSELL
Bozanić spašava župni vjeronauk
09.08.2010.
u 08:01
Zbog naglaska na školski vjeronauk, onaj u župi gotovo je sasvim marginaliziran.
Pogledaj originalni članak

Zagrebački nadbiskup kardinal Josip Bozanić formirao je "krizni stožer" za spas župnog vjeronauka. Dekretom br. 1932/2010. 30. srpnja osnovao je posebno povjerenstvo Zagrebačke nadbiskupije za župnu katehezu, koje dotad nije postojalo, da se vrati značenje župnom vjeronauku, koji je školski gotovo devastirao.

Programi za različite dobi

– Povjerenstvo je koordinacijsko tijelo Zagrebačke nadbiskupije koje djeluje pri Uredu za župnu katehezu. Glavna je zadaća analiziranje biskupijskih prilika s pogledom na stvarne potrebe župne katehetske prakse, briga za poboljšanje uvjeta katehetskog poučavanja na nadbiskupijskoj i župnoj razini, izrađivanje programa djelovanja kojima će se odrediti jasni ciljevi, predložiti smjernice i pokazati konkretne akcije, promicanje formacije župnih kateheta, izrađivanje sredstva za župni katehetski rad, kao što su katekizmi, programi za različite dobi (odrasli, mladi i djeca), vodiči za katehete i materijali za katehizante – rekao nam je Zvonko Franc, Bozanićev glasnogovornik.

Povjerenstvo će surađivati s nadbiskupijskim Uredom za vjeronauk u školi, Povjerenstvom za pastoral mladih te s Povjerenstvom za obiteljski pastoral.

U Crkvi se na različitim razinama govori kako je školski vjeronauk naštetio župnom. Crkva se nipošto ne bi odrekla vjeronauka u školi, ali je župna kateheza važnija za formiranje vjernika i vjerničkih zajednica. Vjeronauk u školi zamišljen je kao "informacija", a onaj u župi kao "formacija", no zbog naglaska na školski, onaj u župi gotovo je sasvim marginaliziran. U župi sv. Josipa na Trešnjevci konstatiraju kako je "nakon uvođenja vjeronauka u osnovne i srednje škole 1991./1992 došlo do stanovitog zapostavljanja, ponegdje i potpunog napuštanja župne kateheze".

Ne znaju se niti prekrižiti

HBK i Nacionalni katehetski ured 2000. objavili su Plan i program župne kateheze koji je trebao stvoriti kvalitetniji suodnos sa školskim vjeronaukom. Kao glavni nedostaci navode da je dobna kateheza preslika školskog vjeronauka, formalno ispunjenje uvjeta za primanje sakramenata.

– Bez vjeronauka, župe svodimo na ured za servisne usluge. Neki pripravnici za krizmu, u osmom razredu, jedva se znaju prekrižiti. Ne može se na župnu katehezu dolaziti kad nema treninga, informatike, TV serija, učenja za kontrolni – tvrdi don Krešo Puljić, župnik sv. Ivana Apostola i Evanđelista u Mostaru.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 261

Avatar Vladimir1204
Vladimir1204
11:53 09.08.2010.

Divine Masoni nisu nikakva tajna organizacija i ne zasljepljuju ljude. O tome mozes naci informacije koliko hoces. Ja ne pripadam njihovoj lizi, ali znam dosta o njima. Ti pises lazi i nek ti to bude tvoja istina.

OB
-obrisani-
11:55 09.08.2010.

Oni koji nikada ne mijenjaju misljenje, vole sebe vise nego istinu.

GI
gigigogo
19:01 10.08.2010.

Nitko ne \"pridobiva\" vjernike školskim vjeronaukom. Djeca, tj. njihovi roditelji (jer je riječ o maloljetnicima) odabiru taj predmet da im pomogne u onome što su i sami rekli (da ne kažem OBEĆALI - a jesu!) na krštenju svoga djeteta: da će se truditi odgajati ga u kršćanskoj vjeri. Ako je nekome krštenje samo pro forma & tradicija, ok, nemoj dijete voditi u crkvu, nemoj ga učiti ni o vjeri ni o Bogu, NEMOJ ga slati na BILO KAKAV vjeronauk. Svaki NORMALAN i TOLERANTAN čovjek (ČAK i vjeroučitelj!) prihvatit će to i biti ti zahvalan. Ako dijete ne učiš vlastitom (materinjem) jeziku npr., nego ga \"ostaviš\" neka samo raste i kad navrši otprilike 10 godina - neka odabere kojim će jezikom govoriti (ili kakav će biti, kako će birati što je dobro,a što nije, što je bitno i važno, a što nije itd.) - što mislite HOĆE li ono to moći učiniti?? Slično je i s religijom: osnovna iskustva i znanja stiču se u obitelji, a dalje se mogu ILI NE MORAJU produbljivati. Opet ću reći: školski je vjeronauk jako dobro mjesto za to. To ne znači da su svi vjeroučitelji \'idealni\' - jer idealnog čovjeka NEMA. Mnogi griješe i ne postupaju uvijek najpametnije, no mislim ipak da se VEĆINA trudi. Što se tiče odnosa školskog vjeronauka i župne kateheze - ZNA se kako bi trebao izgledati. To što je laše ponavljati stvari koje su obrađene u školi i u župnom ambijentu, to je stvar ne imanja ideja, nemotiviranih svećenika/redovnica, a i onih koji misle da su samim time što su svećenik ili redovnik/redovnica \"Bogom dani\" i najpametniji i SVE znaju o Bogu. Što je OPET - NEMOGUĆE + GLUPO i pomisliti, no, eto, ljudski - pretpostavljam. Sadržaji školskog predmeta koji se zove vjeronauk UČE i toleranciji, i prihvaćanju drugih i drukčijih i daju osnove o drugim religijama. Neka oni koji su zainteresirani pročitaju službene dokumente i programe pa će to i sami vidjeti. Banalan primjer: već u 1. razredu, na prvim stranicama udžbenika katoličkog vjeronauka govori se da ljudi vjeruju na različite načine i da idu na različita mjesta na molitvu - tu je nacrtana sinagoga, pravoslavna i katolička crkva i džamija. To je dovoljno maloj djeci, 6/7godišnnjacima. Oni koji imaju osobna loša iskustva s Crkvom i njenim SLUŽBENICIMA ne bi trebali projicirati svoje frustracije i govoriti SAMO o materijalnim i lošim \'stvarima\' u toj LJUDSKOJ (ali i Božjoj) zajednici. Itekako znam kakvih nas sve u njoj ima i ljuti me OGROMNA količina onoga što ne valja u njoj, ali nikad ne zaboravljam tko je Šef - SAMO I JEDINO BOG.